• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 93072916302
  • خبرنگار : 71121

رئیس توتال در روسیه کشته شد

رئیس توتال در روسیه کشته شد

رییس اجرایی شرکت نفتی توتال فرانسه در سانحه هوایی در روسیه کشته شد.

رییس اجرایی شرکت نفتی توتال فرانسه در سانحه هوایی در روسیه کشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از رویترز، کریستف دومارژی رییس اجرایی شرکت نفتی توتال فرانسه به دلیل برخورد هواپیمای حامل وی با یک ماشین برف‌روبی هنگام برخاستن به هوا در فرودگاه بین المللی ونوکوو مسکو کشته شد.

مسئولان فرودگاه ونوکوو اعلام کردند: این سانحه اواخر نیمه شب سه‌شنبه به وقت مسکو اتفاق افتاد. هواپیمای فالکون داسو که حامل دومارژی بود قصد عزیمت به پاریس را داشت.

شرکت توتال در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نهایت تاسف و ناراحتی مرگ دومارژی را در پرواز فرودگاه ونوکو در مسکو که به دلیل برخورد با یک ماشین برف‌روبی رخ داد تایید می‌کند.

توتال که دومین شرکت بزرگ فرانسه با سرمایه 102 میلیارد یورو است افزود: هر سه سرنشین این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند. هنوز هیچ جزئیاتی اخباری درباره علت این سانحه منتشر نشده است.

فرودگاه ونوکوو با بیان اینکه میدان دید خلبان هواپیما در زمان سانحه 350 متر بوده است افزود: تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

دومارژی 63 ساله یکی از شرکت‌کنندگان در نشست دولت روسیه در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه گورکی نزدیک مسکو بود. وی به دلیل صراحت بیان و سبیل پرپشت متمایز خود یکی از معروف‌ترین شخصیت‌ها در بین روسای اجرایی شرکتهای بزرگ نفتی بود.

گوردون کوآن رییس تحقیقات نفت و گاز منطقه آسیا پاسیفیک گفت: مرگ دومارژی یک ضایعه بزرگ برای صنعت نفت و گاز جهان است.

دومارژی فارغ‌التحصیل مدرسه علوم بازرگانی ایکول در پاریس در فوریه 2007 به عنوان رییس اجرایی توتال و در سال 2010 به عنوان رییس کل این شرکت منصوب شد. وی پیشتر ریاست بخش اکتشافات و تولید این شرکت را بر عهده داشت.

دومارژی در ماه ژوئیه گفته بود که وی براساس پروژه‌های جدیدی که در دوران تصدی اش آغاز شده نظیر مجموعه میادین نفتی آفریقا مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در آن زمان گفت که شرکت توتال جانشین وی را از درون مجموعه توتال انتخاب خواهد کرد نه از خارج این شرکت.

فیلیپ بویسیو رییس بخش انرژی‌های جدید توتال و پاتریک پویان مسئول کاهش ارتباط توتال با بخش‌های پالایشگاهی غیرسودده در اروپا از مدتها قبل به عنوان جانشین احتمالی دومارژی نام برده می‌شوند.

رییس متوفی توتال که یکی از مدافعان سرسخت روسیه و سیاستهای انرژی این کشور در بحبوحه مناقشه در اوکراین بود در مصاحبه ماه ژوئیه به رویترز گفت: اروپا باید فکر کاهش وابستگی خود به گاز روسیه را از سر بیرون و در عوض روی انتقال ایمن‌تر گاز این کشور تمرکز کند.

وی افزود: تنش بین غرب و روسیه مسکو را به چین نزدیک‌تر می کند که برای مثال می‌توان به قرارداد 400 میلیارد دلاری ماه می بین روسیه و چین برای عرضه گاز اشاره کرد.

وی همچنین افزود: آیا ما قصد داریم یک دیوار برلین جدید بسازیم. روسیه یک شریک است و ما نباید وقت خود را برای حفاظت از خودمان برابر یک همسایه هدر دهیم. آنچه که باید به دنبال آن باشیم این است که بیش از حد به یک کشور وابسته نشویم. مهم نیست کدام کشور و شامل روسیه نیز می‌شود. روسیه ما را در مقاطع مختلف نجات داده است.

توتال یکی از بزرگترین شرکتهای حاضر در روسیه است. تولید این شرکت با حضور در روسیه دو برابر خواهد شد و تا سال 2020 بیش از 0.1 تولید انرژی جهان را به خود اختصاص خواهد داد. توتال همچنین یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران خارجی در روسیه است اما آینده این شرکت در روسیه پس از سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی بر فراز منطقه ای از اوکراین که تحت کنترل شبه‌نظامیان حامی روسیه است مبهم شده است. سقوط این هواپیما که حامل مسافران اروپایی بود روابط روسیه با غرب را متشنج و احتمال تحریم مسکو را افزایش داده است.

توتال ماه گذشته اعلام کرد که تحریمها مانع حضور این شرکت در پروژه یامال، یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک 27 میلیارد دلاری برای استخراج ذخایر عظیم گازی شمال غربی سیبری، نخواهد شد. هدف از این پروژه دو برابر کردن سهم روسیه در بازار رو به رشد گاز طبیعی مایع است.

دومارژی در آن زمان گفت که اروپا نمی‌تواند بدون گاز روسیه به حیات خود ادامه دهد و هیچ دلیلی برای این کار وجود ندارد.

توتال چهارمین شرکت نفتی بزرگ جهان به لحاظ ارزش بازار پس از اکسون موبیل، شل و شورون است. حدود 9 درصد تولید نفت و گاز توتال در سال 2013 میلادی در روسیه صورت گرفت.

این شرکت نفتی در ماه آوریل پیش‌بینی کرد با توجه به همکاری با شرکت روسی نواتک و پروژه یامال، روسیه تا سال 2020 به بزرگترین منبع نفت و گاز این شرکت تبدیل خواهد شد.

توتال همانند دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی از سوی سهامداران برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سود سهام تحت فشار قرار گرفته است زیرا افزایش هزینه‌ها در این صنعت و کاهش قیمت نفت سوددهی آن را کم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۱:۲۷

اونجا هم مثل ايران همه تقصيرات گردن خلبان هستش؟ شايد هم مثل ايران وزير مسکن و شهرسازي امور حمل و نقل رو بر عهده داره که از اين اتفاقات ميوفته؟!