• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 93072312753
  • خبرنگار : 71060

پاسخ معاون رگولاتوری به یک سوال

اپراتورها پول اضافه می‌گیرند؟

اپراتورها پول اضافه می‌گیرند؟

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: اگر اپراتوری در تعرفه‌های خود فراتر از آنچه اعلام کرده عمل کند ملزم است حتما مابه‌التفاوت این رقم را به مشترکان خود بازگرداند.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: اگر اپراتوری در تعرفه‌های خود فراتر از آنچه اعلام کرده عمل کند ملزم است حتما مابه‌التفاوت این رقم را به مشترکان خود بازگرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاربران تلفن همراه درموارد متعدد در صحبت‌های خود و یا نظراتی که برروی خبرهای رسانه‌ها می‌گذارند این‌گونه اعلام می‌کنند که گاهی اپراتورها تعرفه‌هایی فراتر از تعرفه‌های اعلام شده خود را اعمال می‌کنند و یا تغییر و افزایش تعرفه‌ها را اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

غلامرضا داداش‌زاده - معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات رادیویی - در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعرفه مکالمه و پیامک اکثر اپراتورها از سقف تعرفه مجاز اعلام شده پایین‌تر است و بر این اساس اگر گاهی تعرفه‌ای بالاتر از این بخواهد محاسبه شود خلاف قانون نخواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل شرایط رقابتی بازار، اپراتورها اغلب تعرفه‌هایی کمتر از حداکثر ممکن را انتخاب کرده‌اند و اگر زمانی بخواهند تعرفه‌ی خود را در حد مجاز تغییر دهند این عمل غیر قانونی محسوب نمی‌شود اما نکته مهم آن است که برای اجرای این تصمیم باید حتما موضوع را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اطلاع داده و پیش از محاسبه تعرفه‌های جدید در این زمینه به مشترکان خود اطلاع‌رسانی کنند.

داداش‌زاده در عین حال عنوان کرد: در حال حاضر بر اساس بررسی‌ها و نظارت‌های سازمان تنظیم مقررات در اعمال تعرفه اپراتورها تخلفی مشاهده نشده است و اگر فردی چنین مشکلی دارد می‌تواند این مساله را از طریق سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پیگیری کند.

معاون رگولاتوری ادامه داد: با این حال اگر زمانی اپراتورها تصمیم به تغییر تعرفه گرفته باشند و این موضوع را اطلاع رسانی نکرده باشند حتی اگر تعرفه آنها کمتر از سقف مجاز باشد، تخلف صورت گرفته و اپراتور ملزم است مابه‌التفاوت را به مشترکان خود بازگردانده و پس از آن برای افزایش تعرفه‌هایش اطلاع‌رسانی کند و پس از اطلاع‌رسانی و طی روند قانونی تعرفه‌های جدید خود را اجرایی کند.

داداش زاده همچنین یادآور شد: پیش از این نیز گاهی شکایت‌هایی درباره اضافه دریافت اپراتورها توسط برخی مشترکان مطرح شده که پس از پیگیری و بررسی‌های لازم مشخص شده است اپراتور بر اساس تعرفه‌های قانونی خود عمل کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۴:۳۴

بند آخرش دروغه، من خودم با سند و مدرك از ايرانسل شكايت كردم ولي گردن نگرفتند. سازمان تنظيم مقررات هم انگار خسته بود، ميفهمين خسسسسته! چون اصلا متن شكايت و جواب ايرانسل رو نخوند، كلا سازمان بي خود و فرماليته ايه.