• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 93072011192
  • خبرنگار : 71443

اظهار نظر رئیس‌جمهور سودان درباره روابط با ایران

اظهار نظر رئیس‌جمهور سودان درباره روابط با ایران

عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان گفت: آنچه از روابط ما با ایران به گوش عربستان رسیده اغراق شده است.

عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان گفت: آنچه از روابط ما با ایران به گوش عربستان رسیده اغراق شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمرالبشیر در گفت‌وگو با روزنامه‌ الشرق الاوسط چاپ لندن، تصمیم خارطوم برای تعطیلی مرکز رایزنی فرهنگی ایران در سودان را یک گام استراتژیک خواند و گفت: آنچه از روابط ما با ایران به گوش عربستان رسیده اغراق شده است.

رئیس‌جمهور سودان در این گفت‌وگو اظهار کرد: تمام اطلاعاتی که در این زمینه به پادشاهی عربستان سعودی رسیده اشتباه ، ساختگی و اغراق شده بوده است و این مساله به وضوح در تصمیم ما برای تعطیلی مرکز فرهنگی ایران نشان داده می‌شود.

عمرالبشیر افزود: ما قبول داریم که روابطمان با عربستان سرد است اما هیچ‌گاه به سطحی که موجب قطع این روابط شود نرسیده است و هیچگاه به سطحی نمی‌رسد که موجب قطع روابط با عربستان شود چون این اطلاعات اغراق شده هستند.

رئیس‌جمهور سودان همچنین گفت: هیچ روابط استراتژیک میان ما و ایران وجود ندارد و روابط با ایران کاملا عادی است. همانطور که گفتم برخی طرف‌ها با اهدافی خاص قصد دارند اطلاعاتی اغراق شده ارائه دهند.

وی تصریح کرد:‌ هرگونه صحبت از وجود روابط استراتژیک میان سودان و ایران ساختگی است و با هدف آسیب زدن به روابط ما با شرکایمان در خلیج (فارس) و عربستان سعودی ارائه شده است.

به نوشته الشرق الاوسط خارطوم در اوایل ماه سپتامبر به بهانه‌ی این که فعالیت‌های مرکز رایزنی فرهنگی ایران تهدیدات اجتماعی برای سودان دارد تصمیم به تعطیلی این مرکز گرفت.

رئیس جمهور سودان در پایان روابط خارطوم و ریاض را تاریخی و مناسب دانست و گفت که روابط میان دو کشور بر اساس ارتباطات تاریخی و با یک سرنوشت مشترک بنا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha