• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 93071207032
  • منبع : فضای مجازی

محصول جدید پژو در راه ایران

محصول جدید پژو در راه ایران

پس از بهتر شدن شرایط بازار خودرو، مجدداً پژو به ایران آمده و گویا با همکار قدیمی خود آشتی کرده و قرار است دو محصول جدید را روانه خط تولید ایران خودرو کند.

پس از بهتر شدن شرایط بازار خودرو، مجدداً پژو به ایران آمده و گویا با همکار قدیمی خود آشتی کرده و قرار است دو محصول جدید را روانه خط تولید ایران خودرو کند.

به گزارش ایسنا، مشرق نوشت: روزهایی بود که شرایط بازار خودرو بسیار وخیم شده بود و دوست قدیمی ایران‌خودرو یعنی پژو این خودروساز داخلی را رها کرد و این شرکت را در آن روزهای سخت تنها گذاشته بود.

حال پس از بهتر شدن شرایط بازار خودرو مجدداً همین دوست قدیمی به ایران آمده و گویا با همکار قدیمی خود آشتی کرده و قرار است دو محصول جدید را روانه خط تولید ایران خودرو کند. یکی از این دو محصول خودروی سدان «پژو 301» است.

در نگاه اول کاملاً مشخص است که طراحی «پژو 301» محتاطانه بوده و هیچ هیجانی در آن دیده نمی‌شود و سعی شده طیف وسیعی از مشتریان را تنها راضی نگه دارد. زیر در پوش موتور 301 سه نوع موتور قابل نصب است.

پیشرانه 1.2 لیتری VTi با توان تولید 72 اسب بخار، پیشرانه 1.6 لیتری VTi با توان تولید 115 اسب بخار و پیشرانه 1.6 لیتری HDi با توان تولید 92 اسب بخار که ایران خودرو اعلام نکرده که کدام پیشرانه را قصد دارد بر روی خط تولید خود ببرد. حال بیایید خوش‌بین باشیم و فرض کنیم که ایران خودرو قوی‌ترین موتور یعنی نمونه 1.6 لیتری VTi را روانه بازار خواهد کرد.

با این فرض پیشرانه پژو 301 چهار سیلندر 16 سوپاپه خواهد بود که دقیقاً 1587 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 150 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند.

اگر پژو 301 به گیربکس خودکار مجهز شود مصرف آن به صورت ترکیبی 7.6 لیتر خواهد بود و اگر گیربکس دستی روی آن نصب شود 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند.

در مورد ابعاد و مشخصات این خودرو باید گفت که پژو 301 دقیقاً 4442 میلیمتر طول، 1748 میلیمتر عرض و 1476 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله دو محورش 2652 میلیمتر است. وزن این خودرو نیز (با گیربکس خودکار) دقیقاً 1501 کیلوگرم است و 53 لیتر حجم باک بنزین است.

از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی این خودرو در سطح‌های مختلفی عرضه می‌شود و می‌توان روی آن تجهیزاتی مثل رینگ‌های آلومینیومی 15 یا 16 اینچی، سانروف، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارت موتور، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی یا خودکار، کیسه‌های هوای جانبی و جلویی و پرده‌ای، سنسور عقب و سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، HBA، TCS و ESC قابل نصب است که البته بعضی از آن‌ها به صورت استاندارد روی آن قرار ندارند و باید به صورت سفارشی نصب شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۲ ۲۰:۵۹

در طرح پيشنهادي جديد عنوان شده که واردات خودرو از تحريم کنندگان (زاپن-کره و..)ممنوع شود بهتر نيست ابتدا خودروسازان اين طرح را براي خودشان (پزو-رنو)پياده نمايند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۳ ۱۰:۲۱

مهمترين مسئله رنج قيمتشه که هيچي در موردش نگفتيد! ضمنا تجربه ثابت کرده پژو رفيق دزد و شريک قافلست همکاري با اينا چرا بايد ادامه داشته باشه؟! بريد سمت خودرو سازاي ژاپني ..

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۳ ۱۰:۲۱

مهمترين مسئله رنج قيمتشه که هيچي در موردش نگفتيد! ضمنا تجربه ثابت کرده پژو رفيق دزد و شريک قافلست همکاري با اينا چرا بايد ادامه داشته باشه؟! بريد سمت خودرو سازاي ژاپني ..

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۳ ۱۵:۰۷

حجم موتور با وزنش نمي خونه خيلي سنگينه!! حتي اگر 1600 باشه که ديگه افتضاح ميشه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۳ ۲۰:۲۸

پژو خودرو ساز درجه 2 هم شايد نباشه. به هر حال شتاب فاکتور بسيار مهمي است که در محصولات پژو که وارد ايران ميشن مورد نظر خودروسازان نيست