• دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93062414485
  • خبرنگار : 71467

صاحبان کارت‌خوان‌ها از آبان‌ باید کارمزد بدهند

صاحبان کارت‌خوان‌ها از آبان‌ باید کارمزد بدهند

مدیر عامل شاپرک خبر داد که کارمزد دستگاه‌های کارت‌خوان از ابتدای آبان از صاحبان این دستگاه‌ها دریافت خواهد شد.

مدیر عامل شاپرک خبر داد که کارمزد دستگاه‌های کارت‌خوان از ابتدای آبان از صاحبان این دستگاه‌ها دریافت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن قادری امروز دوشنبه در نشستی با بیان این‌که باید برای ارائه هر خدمتی هزینه‌ای پرداخت شود و نمی‌توان آن را رایگان به دست آورد، گفت: با توجه به این که تاکنون هزینه کارمزد مربوط به کارت‌خوان فروشگاه‌ها از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌شد، در نظر داریم با هدفمند کردن این کارمزدها یارانه آن را حذف کرده و بر عهده پذیرنده (صاحب) دستگاه قرار دهیم.

وی رقم کارمزد را منوط به تصمیم شورای پول و اعتبار دانست و عنوان کرد که نمی توان در مورد رقم آن به طور قطعی اعلام نظر کرد.

مدیر عامل شاپرک همچنین در مورد این که در صورت انداختن بار کارمزد بر دوش فروشندگان آیا احتمال طرد خودپردازها وجود ندارد؟ بیان کرد:‌ برای این موضوع نیز سازوکارهایی در نظر گرفته شده و به طور حتم در فضای رقابتی موجود هر دستگاه و سازمانی که بهتر خدمات ارائه کند از استقبال بیشتری از سوی مردم نیز برخوردار خواهد شد.

به گفته قادری، 98 درصد تراکنش‌های شاپرک با موفقیت انجام می‌شود.

ساماندهی پایانه فروش و نظام کارمزد

قادری در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ساماندهی پایانه فروش و نظام کارمزدها خبر داد و گفت: احتمالا این موضوع نیز تا پایان امسال اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به سرویس‌های در نظر گرفته شده برای پذیرندگان دستگاه‌های کارت خوان گفت: با اجرای برنامه‌های مدنظر، پذیرندگان علاوه بر این که می توانند شماره حساب خود را تغییر دهند قادر خواهند بود با مراجعه به سایت شاپرک دستگاه مورد نظر را انتخاب کنند و درخواست دهند.

مدیر عامل شاپرک توضیح داد: شرکت شاپرک بعد از این که پذیرندگان درخواست خود برای دستگاه را در سایت ثبت کنند بر روند دریافت آن از شرکت‌های حاضر در پورتال نظارت خواهد کرد تا پذیرنده دچار مشکل نشده و تخلفی صورت نگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۴:۲۲

حضرت آقاي کارمزد بگير اين کار رو انجام بده تا تمام فروشگاهها از جمله خود من کارت خوانهاتونو براتون پس بيارن

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۴:۴۸

خدا رحم کنه!!!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۹:۱۳

از آبان ماه فقط فروش نقدي انجام مي دهم و در صورتيکه کارمزد دريافت شود کارتخوانها را قطع خواهم کرد

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۲۲:۵۸

در صورتي که هزينه براي کارتخوان در نظر گرفته شود کسي از کارتخوان استفاده نخواهد کرد. فقط به فکر استفاده نباشيد کمي هم براي رفاه حال مردم تصميم اتخاذ نماييد.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۰۳:۰۱

پول کارمزد را ميکشم رو جنس و از مصرف‌کننده عزيز ميگيرم.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۰۹:۳۱

من خودم کارمند بانکم اقا بانک مرکزي با اين کاراش هم اعصاب مردم رو به هم ميريزه هم کارمنداي بانک مشکلاتشون بيشتر ميشه بهتره اين کارو فعلا انجام ندن

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۲:۴۷

يه دستگاه مزخرف دادن که نصف تراکنش هاش ناموفقه و خطا داره، باز ميخوان واسش پول هم بگيرن ! دستگاه رو جمع ميکنيم

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۸:۰۵

شاهپرک شرکت سربار بانکداري و وابسته به بانک مرکزي اکنون دارد ماهيت ضد مردمي خود را آشکار ميسازد. بعنوان يک متخصص در امور بانکي به صراحت اعلام ميکنم که وجود شرکت شاهپرک در اين صنعت کاملا اضافي و باعث تاخيرات متعدد ويک رانت بحساب ميايد. اين شرکت به بهانه قراردادن مشکل شرکتهاي PSP در امر امنيت متولد شد و از اول راه رانت خواري را پيش گرفت و عاملي در کند شدن شبکه شد در حاليکه براحتي شبکه شتاب کار اين شرکت را انجام ميداد. بانک مرکزي بايد متوجه باشد که عدم کارائي خود را با تشکيل شرکتهاي سربار نظير شاپرک جبران نکند

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۱۵:۴۷

گل بود نيز به سبزه نيز آراسته شد! جمعش ميکنيم نقدينگي هم بيشتر ميشه تورم هم بالاتر

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۱۹:۱۶

دستگاه رو پس ميفرستم.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۲۲

همين 8 درصد ماليات بر ارزش افزوده که روي ساندويچ! ميديم هم راضي نيستيم.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۷:۵۵

بهتر ؟ هر کاري راهي داره .دستگاه را برميگردونم به بانک .ارزوني خودشون

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۸:۴۱

ملانصرالدين اسبش را برد بازار مالفروشها. هرکه آمد دندان اسب را ببيند اسب گازش گرفت. هرکه آمد پاي اسب را ببيند جفتک تحويل گرفت. تا غروب هيچکس اسب را نخريد. يکي گفت ملا اسب ترا اينطوري کسي نمي خرد. ملانصرالدين گفت منم نميخواهم بفروشمش فقط شما شاهد باشيد من از دست اين ذليل مرده چه مي کشم.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۹:۲۶

بهترنيست ازصابحان کارت کارمزد کم شود تا اينکه از کسبه

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۰:۴۹

پس اين همه پول که تو حسابتون ميمونه سودش رو بدبد..ابن همه تراکنش در روز داريم

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۸:۴۶

جمع کنيد بابا خودتونو مسخره کردين

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۸:۱۴

دوباره مشكل پول خرد و صف هاي بانك

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۰۰:۰۴

اينايي که توي پستهاي قبل اعتراض خودشونو بيان کردن ، مثل اونايي ميمونن که زمان راه اندازي کارتهاي سوخت پمپ بنزينها رو آتيش زدن!

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۱۲:۲۶

بد نيست دستگاه هاي نوبت دهي تو بانکها را هم به شاپرک وصل کنند هر که شماره مي گيرد کارت بکشد 100 تومان کارمزد بدهد. براي سلام عليک با رييس بانک 500 تومان کارمزد و براي درخواست وام 1000 تومان کارمزد بگيرند. خيالتان راحت شد؟ به اين مسئله رضايت بدهيد چيزهايي که گفتم اتفاق مي‌افتد. خود دانيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۱۸:۰۹

سلام ما عادت داريم که اول خراب کنيم بعد بسازيم دوباره خرابش کنيم من نزديک به 8 سال در فروشگاه از کارت خوان استفاده ميکنم اول ما کارمزد ميداديم بانکها براي جلب رضايت فروشنده کارمزد را حذف کردند حالا که مردم را به استفاده از کارت عادت دادن حالا دوباره ميخوان کارمزد بگيرن مطمئن باشن که ما دستگاه را جمع ميکنم چون مردم هم بعداز يه مدتي عادت می کنن. ما عادت داريم که اول خراب کنيم بعد بسازيم دوباره خرابش کنيم مردم هم بعداز يه مدتي عادت به خريد نقدي ميکن اونوقت بانک مرکزي چندين برابر هزينه توليد اسکناس بکنهه

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۲۲:۳۳

اقا بالاخره بايديکطوري يارانه رو پس بگيرن !؟!؟ اين هم يکي از راهاش

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۲۳:۴۶

من يک سوال دارم! اگر ملت پولاشون رو از طريق پايانه ها به حساب بانک ها نريزن اين بانک ها وام هاي 30 درصديشون را کجا تامين اعتبار ميکنند؟ يعني اينا حساب نيست که الان ميخوان کارمزد هم بگيرن! اين بجاي سود دادن به سپرده بازاريان است؟