• شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93062212873
  • خبرنگار : 71418

صمد نیکخواه بهرامی: خوشحالم انتظار بردن فرانسه را داشتید/ برای قهرمانی به اینچئون می‌رویم

صمد نیکخواه بهرامی: خوشحالم انتظار بردن فرانسه را داشتید/ برای قهرمانی به اینچئون می‌رویم

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران هدف تیم ملی را قهرمانی در بازی‌های آسیایی دانست و گفت: هدف ما مدال طلا است اما بسکتبال را نمی‌شود پیش بینی کرد.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران هدف تیم ملی را قهرمانی در بازی‌های آسیایی دانست و گفت: هدف ما مدال طلا است اما بسکتبال را نمی‌شود پیش بینی کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال از فردا تمرین‌هایش را برای حضور در بازی‌های آسیایی آغاز می‌کند. ملی‌پوشان ایران بعد از جام جهانی حالا باید برای طلای اینچئون آماده شوند که البته رقابتهای دشواری دارند. کاپیتان تیم ملی بسکتبال که نخستین جام جهانی اش را تجربه کرد در گفت و گویی مفصل با ایسنا درباره شرایط تیم در جام جهانی و بازی های آسیایی صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

*جام جهانی به پایان رسید و حالا برای بازی های آسیایی آماده می شوید. قبول دارید می‌توانستید صربستان و فرانسه را شکست دهید؟

خیلی خوب است که چنین توقعی دارید. خیلی خوشحالم که چنین حرفی را می شنوم. این یعنی عملکرد تیم ملی در جام جهانی خوب بوده که شما راحت می گویید می‌توانستیم قهرمان اروپا را شکست بدهیم. از این موضوع خوشحالم چرا که واقعا هدف تیم ملی نیز همین بود که در آنجا برای برد مبارزه کنیم. اگر به یاد داشته باشید در آخرین گفت و گو هم اشاره کرده بودم که برای برد راهی جام جهانی می‌شویم و می خواهیم که از گروهمان صعود کنیم. جنگیدیم اما خب حریفان ما بسیار قدرتمند بودند.

تیم ملی بسکتبال

*نبودن یک بازیکن پست یک در روند کاری خودت خیلی تاثیرگذار بود و در دو مسابقه نخست اجازه نداد خودت را نشان دهی. در دو مسابقه نخست چه اتفاقی افتاد؟

بله خب در دو مسابقه نخست من در کنار مهدی کامرانی کار کردم و توپ می آوردم. نبودن یک بازیکن پست یک در کنار مهدی و مصدومیت سجاد مشایخی کار تیم را دشوار کرد. من در پست غیر تخصصی کار کردم و باعث می‌شد فشار زیادی روی من باشد. هم باید توپ حمل می کردم، پاس می دادم و گل می‌زدم. به همین دلیل اشتباه‌هایم در این دو مسابقه زیاد بود. از طرف دیگر واقعا حریفان ما از هر فرصت استفاده می کردند. در جریان مسابقه اسپانیا و برزیل فشار کار را کم نکردند و تا آخرین لحظه می جنگیدند. من هرچقدر هم سعی می‌کردم که حرف مربی را گوش نکنم و کار خودم را بکنم نمی‌شد چون مهدی دست تنها بود. البته از دیگر بازیکنان هم استفاده می کردیم که به هر حال فشار روی آنها هم زیاد می شد.

*از بازی سوم اما شرایطت تغییر کرد.

بله از بازی سوم در پست تخصصی ام بازی کردم و شرایط بهتر شد و توانستم کار خودم را بکنم. به هر حال در بسکتبال این اتفاق ها پیش می آید. من هم سعی کردم که تیم دچار مشکل نشود و کمک کنم.

*حالا در بازی‌های آسیایی قهرمان می‌شویم؟

خیلی سخت است درباره بسکتبال پیش‌بینی کنیم. هدف ما قهرمانی است اما خب حریفان خوبی داریم. فیلیپین در جام جهانی خیلی خوب کار کرد. کره هم نمایش خوبی داشت. چین هم تیمی قدرتمند به اینچئون اعزام می‌کند. واقعا خوب هستند و باید تا روز مسابقه منتظر باشیم.

* عملکرد بچیروویچ را در جام جهانی چطور دیدی؟

تیم ملی بسکتبال

آقای بچیروویچ مربی خوبی است و من از کار کردن با او راضی هستم. کلا مربیان خوب اروپایی در کار خود یک برنامه دارند که طبق آن پیش می‌روند و این برای بسکتبال مناسب است. عملکرد او در جام جهانی نیز خوب بود.

*بازیکنان جوان تیم را چطور دیدی؟

همه بازیکنان خوب کار کردند. واقعا با اخلاق هستند و با تمام وجود کار می کنند. یک سری مشکلات جزیی دارند که هرچه با تجربه تر شوند آنها نیز از بین می رود. به نظر من جام جهانی فرصت خیلی خوبی بود که آنها بدست آوردند و مطمئنا تجربه بزرگی بوده و در آینده آنها نیز تاثیرگذار خواهد بود. نکته اینجا است که این بازیکنان جوان برایشان مهم بود که بازی کنند و موثر باشند. اگر مربی به آنها زمان نمی‌داد تلاش می‌کردند تا در تمرین ها بهتر شوند. در کوتاه ترین زمان هم که بدستشان می آمد بهترین عملکردشان را داشتند. این خیلی خوب بود. بازیکن نباید بی تفاوت باشد. اگر مربی از او استفاده نکرد باید اعصابش خراب شود و شب خوابش نبرد و بیشتر تمرین کند تا زمان بگیرد. من زمانی که جوان تر بودم اگر یک دقیقه کمتر از همیشه بازی می‌کردم شب خواب نداشتم. باید بازیکن تعصب داشته باشد که من این را در بازیکنان جوان و تازه وارد به تیم می‌دیدم. این بازیکنان آینده خوبی دارند.

*خط خوردن ارسلان کاظمی انتقادهای زیادی به کادر فنی وارد کرد و در نهایت هم خیلی ها صحبت هایی می کردند که شاید به تو مربوط می‌شد.

من در گفت و گویی اعلام کردم که بودند کسان دیگری که سرمربی تیم می‌توانست آنها را خط بزند. من رابطه ام با ارسلان خوب است. مشکلی نداریم اما این درست نیست که این حرف ها زده شود. ارسلان بازیکن خوبی است و توانایی این را دارد هر لحظه به تیم ملی کمک کند. من هر کاری برای بازیکنان می کنم، آخر هم بدنام می‌شوم. این همه از پاداش بسکتبالیست ها حرف زدم. حتی برابر وزیر هم دوباره حرف هایم را تکرار کردم اما باز هم من بد هستم؟ مگر من برای سهمیه‌ها با فداراسیون جلسه برگزار نکردم؟ مگر من برای این بازیکنان جوان تلاش نکردم؟ من هر جلسه‌ای که با مسوولان داشته‌ام برای بازیکنان جوان بوده اما در نهایت این اتفاق ها می افتد. بارها گفته ام و باید اینبار عمل کنم؛ نباید کاری انجام دهم و مثل همه باید وارد زمین بشوم و بازی کنم. به بیرون از میدان کاری نداشته باشم.

*همین جلسه ها شاید باعث می شود که حرفی درباره تو زده شود.

تمام این جلسه ها برای بازیکنان و بسکتبال است. من با کسی تعارف ندارم. حرفی باشد راحت می زنم.

*امسال هم لژیونر می‌شوی؟

اگر خدا بخواهد بله. خبرهایی در راه است که فکر کنم خیلی دور می شوم.

تیم ملی بسکتبال

*یعنی به NBA می‌روی؟

امکانش هست. 50 درصد ماجرا که من هستم حل شده است(با خنده)!

*مهدی کامرانی که به لیگ چین رفت. تصمیمش خوب بود؟

بهترین تصمیم را گرفت. مهدی یک فصل از بسکتبالش لذت می‌برد. لیگ چین خیلی خوب است و با کیفیت بسکتبال بازی می کنیم.

*نخستین جام جهانی را تجربه کردی بهترین چیزی که فهمیدی چه بود؟

اینکه ایران پتانسیل بسیار زیادی دارد. بسکتبال ایران موارد بکری دارد که هیچ کس سمت آنها نرفته است. البته این موارد بکر را نمی‌گویم چون گذاشته ام زمانی که مربی شدم خودم به سمتشان بروم. باور کنید بسکتبال ایران پتانسیل بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha