• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93061508557

اجرای طرح"اعتلای خانواده پایدار" در استان تهران نهایی شد

طرح مقابله با «ازدواج سپید» به شورای برنامه‌ریزی استان تهران می‌رود

طرح مقابله با «ازدواج سپید» به شورای برنامه‌ریزی استان تهران می‌رود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران از نهایی شدن طرح "اعتلای خانواده پایدار" برای مقابله با ازدواج سپید خبر داد و گفت: جوانان ایرانی باید بدانند که این نوع ازدواج آرامش و سلامت را برای خانواده‌های ایرانی همراه ندارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران از نهایی شدن طرح "اعتلای خانواده پایدار" برای مقابله با ازدواج سپید خبر داد و گفت: جوانان ایرانی باید بدانند که این نوع ازدواج آرامش و سلامت را برای خانواده‌های ایرانی همراه ندارد.

سیاوش شهریور در گفت‌وگو با خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با موضوع ازدواج سپید در جامعه ایران، تصریح کرد: ایران جامعه‌ای در حال گذر است و به سمت مدرنیته شدن می‌رود. طبیعی است که چنین آسیب‌هایی وجود داشته باشد، اما در این خصوص بزرگ‌نمایی‌هایی شده است وما آمار دقیقی از میزان گستردگی آن نداریم.

وی با بیان اینکه ازدواج سپید به صورت محدود و معدود وجود دارد، افزود: به این نحوه آشکار و تندی که در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود نیست، اما همین میزان محدود هم باید با کار فرهنگی و با رویکرد اجتماعی مقابله شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به تبلیغ ازدواج رسمی و قانونی گفت: فراهم کردن ازدواج آسان و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها برای محکم شدن بنیان خانواده می‌تواند در این زمینه نمونه‌ای از رفتاری فرهنگی در مقابله با این آسیب باشد.

شهریور از اجرای طرح "اعتلای خانواده پایدار"در استان تهران خبر داد و گفت: طرح "اعتلای خانواده پایدار" در استان تهران نهایی شده است و به شورای برنامه‌ریزی استان می‌رود. براین اساس تحکیم خانواده پایدار در بخش‌های سیاست‌های جمعیتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، افزایش نرخ زاد و ولد، افزایش نرخ ازدواج و بستر سازی، برای ازدواج آسان مطرح شده است.

وی ادامه داد: باید جوانان را به این سمت سوق دهیم تا بدانند که آرامش در ازدواج پایدار است و این نوع ازدواج یک نگاه وارداتی است و نمی‌تواند آرامش، سلامت و بهروزی را برای خانواده‌های ایرانی به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در این ازدواج که در غرب رایج است و به معنای «هم‌باشی» نیز شناخته می‌شود، پیوندی به مدت زمان نامعلوم بین دو فرد برقرار می‌شود که فاقد مشروعیت اجتماعی و حقوقی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۰:۴۷

اصلا چي هست اين ازدواج سپيد چرا يه خط هم درمودش توضيح نميديد تو متن؟

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۱:۰۸

به کار بردن عبارت ازدواج سفيد براي اين نوع ازدواج صحيح نيست، چراکه در ادبيات حقوقي ازدواج سفيد به يک نوع ازدواج گفته مي شود که در آن بين طرفين رابطه زناشويي برقرار نمي شود

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۱:۲۶

ازدواج سپيد ،عبارت درستي نيست چون درمقابل ازدواج سياه قرار مي گيرد.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۲:۰۳

ازدواج سپيد يعني چي اونوقت؟

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۲:۳۷

اگر زوجين را «اجبار و وادار» کنيم آموزشهاي مذهبي و روانشناسي بياموزند ديگر با يکديگر «براي هميشه» به خوشي و خرمي زندگي ميکنند و از فرزندآوري هم هراسي نخواهند داشت

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۲:۴۲

با توجه به ازدواجهاي قانوني انجام شده چه مشکلاتي که پيش امده است واي به حال اين ازدواجهايي که مدت نا معلوم است که با فرهنگ و دين ما سازگار نيست به جاي اين طرح بياييم جوانان را از طريق حمايت وام ازدواج بلا عوض و وام مسکن بدون بهره ومدت دار و از بين بردن موانع ازدواج بهترين راهکار مي باشد.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۲:۴۶

اسمش رو بگذاريد وارداتي در صورتي که هيچ فرقي با ازدواج موقت يا صيغه ندارد بلکه در برخي موارد چون پول مطرح نيست و مهريه مطرح نيست پايدارتر از ازدواج دايمي و موقت است.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۳:۵۴

لطفا مسئولين در حوزه ازدواج حرف نزنند چون حقي براي اظهارنظر ندارند. من نوعي پسر تا زير 30 سال نميتونم به ازدواج فکر کنم به لطف فشارهاي اقتصادي

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۴:۱۶

دوست عزيز آخرين پاراگراف را بخون درمورد ازدواج سپيد توضيح داده