• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۶:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 93061508467
  • خبرنگار : 71417

فرود هواپیمای آمریکایی در بندرعباس

فرود هواپیمای آمریکایی در بندرعباس

یک مقام آمریکایی اعلام کرد، هواپیمای اماراتی که در اجاره نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت‌ رهبری آمریکا در افغانستان بوده، در بندرعباس فرود آمد.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد، هواپیمای اماراتی که در اجاره نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت‌ رهبری آمریکا در افغانستان بوده، در بندرعباس فرود آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این هواپیما که متعلق به شرکت اماراتی فلای‌دوبی بوده، از پایگاه بگرام که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان است، عازم دوبی بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی شرکت هواپیمایی فلای‌دوبی نیز از عوض شدن برنامه این پرواز خبر داد. اظهارات وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز حاکی از تأیید خبر فرود این هواپیما در ایران است.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز با انتشار این خبر، گزارش داد، هواپیمای مذکور که در بندرعباس فرود آمده بود، پس از حل شدن مشکلش، این شهر را به مقصد دوبی ترک کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گزارش داده که مسئولان مراقبت پرواز در ایران درباره طرح پرواز این هواپیما تردید کرده‌اند و ابتدا از آن خواسته‌اند به مبدا خود در افغانستان باز گردد و طرح پروازش را اصلاح کند اما خلبانان این هواپیما گفتند که سوخت کافی برای بازگشت ندارند. پس از آن، مسئولان ایرانی از خلبانان این هواپیما خواستند در بندرعباس فرود بیاید.

این روزنامه نوشته است که حدود 100 آمریکایی و احتمالا دو شهروند کانادایی سوار این هواپیما بوده‌اند.

واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که ایران این هواپیما را وادار به فرود کرده و جت‌های جنگنده ایران این هواپیمای بوئینگ 737 را همراهی کرده‌اند. با این حال، طبق همین گزارش، برخی دیگر از مقام‌هایی آمریکایی گفته‌اند که هواپیما به اختیار خود در بندرعباس به زمین نشسته است.

پس از انتشار این خبر، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت که فرود این هواپیما یک «مسأله اداری» بوده است. به گفته این مقام آمریکایی، برخلاف گزارش برخی رسانه‌ها، این هواپیمای چارتر شده توسط آمریکا وادار به فرود نشده بلکه مسیرش را از دوبی به بندرعباس تغییر داده است.

به گزارش بی.بی.سی، شرکت هواپیمایی فلای‌دوبی تایید کرد که این پرواز به شماره FZ 4359 تغییر مسیر داده و زمان فرود جدیدی برای آن در دوبی تعیین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۰۸:۱۰

بايد انتقام ميگرفتيم و با موشک ...

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۶ ۱۰:۰۵

شايد دون پاشيدن که نشسته

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۰۹:۲۸

اختيار آسمان کشور ايران دست خود ايران است. قرار نيست ديگران براي ما تعيين تکليف کنند. خواسته باشيم مي آوريم پايين نخواستيم مي‌فرستيم هوا. اصلا نخواسته باشيم منفجرش مي کنيم. جهت اطلاع اونوريها (پهپاد آمريکا رو آوردييم پايين، پهپاد اسراييل که منفجر شد آمريکا حواسش جمع باشد)

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۰:۱۵

ظاهرا به زور مي خواهند ايرانيها و امريکاييها رفت و آمد داشته باشند

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۰:۳۹

خوب حالا مگه چي شده؟ جنايت کردن بدبختا اومدن بندرعباس خوب مثلا چي ميشه با هم ارتباط داشته باشيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۱:۰۹

من دقيقاً متوجه نشدم چي شده؟ يعني مشکل از نقص فني بوده يا کمبود سوخت؟ يا يه مشکل اداري بوده؟

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۲:۴۵

يک «مسأله اداري» اين بوده كه خلبان بايد در فرودگاه دفترچه خود را ساعت مي زده و معاينه فني اون هم توسط پليس هوائي بررسي مي شده است. اين كه يك «مسأله اداري» عادي بوده!

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۲:۵۶

مبارکه

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۳:۵۱

انتقام افراد بيگناه را با هدف قراردادن بيگناهان ديگر نميگيرند

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۵:۰۷

من ميگم هواپيماشون رو بگيريم بجاش ايران140 بديم. بقيشم ايران 141 بدين.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۶:۳۸

نميدونم چرا ياد اون هواپيماي مسافربري خودمون افتادم که امريکايي ها روي خليج فارس با ناو وينسنس با همه مسافرا زدنش و اون همه ادم بيگناه که از جنس پوست و خون ما بودن رو کشتن... حقش بود که.... سگ ميتونه پاچه ادم رو بگيره ولي ادم نميتونه پاچه سگ رو بگيره... حيف....

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۷:۳۳

چه نظرات عجيبي!!!!!!!!!!!! خوب اونا هم مثل ما آدمن و در يه موقعيتي مجبور به فرود شدن... حالا گناه کردن که اهل اون کشورن؟ آدم که نميتونه انتخاب کنه کجا به دنيا بياد! شما فکر نمي کنيد اگر رفتار نامناسبي داشته باشيم چقدر توي دنيا برامون بد ميشه و ديگران سوء استفاده مي کنن؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۶ ۱۲:۱۰

بيو بيو بيو.گندم ريختن کف فرودگاه نشست

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۶ ۱۳:۰۹

اين مسايل در روابط بين الملل مرسوم است شلوغش نکنيد. اتفاق مهمي نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۶ ۱۳:۱۰

خب که چي؟ لابد مشکل فني داشته طبيعي است البته خوبه که ما با آمريکايي ها رفتار خصمانه نکرديم

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۶ ۱۳:۲۵

بابا چرا اينقدر شلوغش ميکنيد؟ خلبان اطلاعات غلط داد مجبور به فرود شد، بعد از فرود هم مشکل حل شد و رفت

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۱۶ ۱۴:۴۹

ايران بايد اين هواپيما رو منفجر ميکرد بعدش ميگفت با جت جنگي اشتباه گرفته بوديم حرفي که اون ناخداي رواني ناو وينسنس گفته بود امريکايي ها به خون ما ايراني ها تشنه هستند...