• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93051908977
  • خبرنگار : 71431

آخرین اخبار از سقوط هواپیما در تهران

آخرین اخبار از سقوط هواپیما در تهران

"38 کشته و دست کم 10 مصدوم" ، این آخرین آمار از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در شهرک آزادی است که شمار کشته شدگانش از دقایقی پس از حادثه تا کنون نوسانی 10 نفره داشت .

"38 کشته و دست کم 10 مصدوم" ، این آخرین آمار از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در شهرک آزادی است که شمار کشته شدگانش از دقایقی پس از حادثه تا کنون نوسانی 10 نفره داشت .

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هواپیمای ایران 140 با 48 مسافر و خدمه در ساعت 9:18 امروز باند فرودگاه را به مقصد طبس ترک کرد و کمتر از 4 دقیقه پس از بلند شدن به دلیل نقص فنی درخواست فرود اضطراری داشت اما قبل از فرود ایمن در باند مهرآباد با برخورد به دیوار کارخانه شیشه‌سازی مینا طعمه حریق شد.

پس از آن گفته شد که حدود 10 نفر دیگر از سرنشینان این هواپیما نیز به بیمارستان‌های پیامبران ، امام خمینی(ره) و درمانگاهی در همان محل منتقل شده‌اند.

گزارش لحظه به لحظه گروه خبرنگاران ایسنا از محل حادثه ، بیمارستان‌ها و گفته‌های مسئولان مرتبط در ادامه آمده است:

یک فروند هواپیمای مسافربری صبح امروز در شمال فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شد و 38 سرنشین‌ آن در دم جان باختند.

به گزارش خبرنگار بخش «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این هواپیما 48 مسافر داشته که 10 تن آن در شرایط مراقبت‌های ویژه قرار دارند که یک تن از آنها جان باخته است.

در این هواپیما، 34 بزرگسال، سه کودک زیر 12 سال و سه کودک زیر دو سال در کنار دو خلبان، دو مهماندار، دو کارشناس فنی و دو محافظ حضور داشته‌اند.

این هواپیما ایرانی، مدل 140 آنتونوف متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان، «هسا» است که 4 دقیقه بعد از پرواز، نقص فنی خود را اعلام کرد و حدود 27 دقیقه بعد دچار سانحه شد.

معاون استاندارد پرواز هواپیمایی کشور در همان ساعات اولیه توضیح داد: این هواپیما در ساعت 9:20 دقیقه از فرودگا مهرآباد پرواز کرده اما به تقاضای برج مراقبت گردش به چپ نمی‌کند و به سمت راست می‌رود و درنتیجه در داخل منطقه سقوط می‌کند.

***

سقوط هواپیمای مسافربری در تهران

گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به محل حادثه حاکی از این است که نیمی از بدنه هواپیما سانحه‌دیده در خیابان "شیشه مینا" و نیمه دیگرش نیز داخل پادگان صنایع هوایی افتاده است.

دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی در این حادثه از شعاع چندکیلومتری دیده می‌شود و ترافیک منطقه سنگین است.

با گذشت ساعتی از حادثه هم‌چنان بالگردهای هلال‌احمر و اورژانس در آسمان منطقه برای امداد حاضر هستند و علیرغم جمعیت زیاد، عملیات امدادرسانی و نظم‌بخشی آغاز و خیابان «شیشه مینا» و چند خیابان منتهی به آن نیز مسدود شدند. در این زمان هم‌چنان از حضور خبرنگاران و عکاسان به محل حادثه جلوگیری می‌شد.

به گفته یکی از شاهدان عینی، در زمان سقوط هواپیما، یک راننده تاکسی که مشغول تماشای لحظه سقوط بود، با یک دستگاه خاور برخورد کرد و از وضعیت راننده تاکسی گزارشی در دست نیست.

حادثه سقوط هواپیما و مواردی شبیه این موارد نیازمند حضور سریع و به هنگام خبرنگاران در صحنه حادثه است که امروز پلیس برای حضور سریعتر به خبرنگاران موتورسوار اجازه تردد در خط ویژه را داد.

همه اینها درحالیست که عده‌ای در میان جمعیت اقدام به فروش آب معدنی به چندین برابر قیمت کردند.

***

دکتر امین صابری‌نیا رییس اورژانس کشور در ساعت 10:20 اخبار اولیه درباره مصدومان و کشته‌شدگان سانحه هوایی صبح امروز را اعلام کرد و به ایسنا گفت: بلافاصله اورژانس تهران کدهای زمینی و هوایی خود را جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی به محل حادثه اعزام کرد. بنابر اخبار اولیه، 5 مصدوم این حادثه جهت کامل شدن خدمات درمانی به بیمارستان امام منتقل شدند اما متاسفانه مسافران سر صحنه جان خود را از دست دادند.

خبر تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران ساعت: 10:30

مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران به دنبال سقوط هواپیما خبر داد.

رحمتی به ایسنا گفت: دقایقی پس از سقوط هواپیما در محدوده شهرک آزادی نیروهای مدیریت بحران راهی محل حادثه شده و برابر آخرین گزارشات به محل رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای اورژانس، آتش نشانی، انتظامی، خدماتی و ... در محل حاضرند، گفت: این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده حدود 40 مسافر داشته است اما از وضعیت قطعی آنان خبری در دست نداریم.

مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران خبر داد و گفت: به دنبال سقوط هواپیما این جلسه تشکیل شده و تصمیماتی پیرامون این حادثه در این جلسه اتخاذ خواهد شد.

رحمتی زمان اعلام دقیق جزییات این سانحه را به پس از تشکیل شورای بحران استان موکول کرد و ابراز امیدواری کرد که در سانحه با حداقل تلفات مواجه شویم.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری در ساعت 11

حمید حبیبی از اعزام تیم بررسی سانحه این سازمان به محل سانحه خبر داد و اعلام کرد: این هواپیما با ساختمان‌های امنیتی و نظامی برخورد نکرده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: جزئیات این سانحه به زودی اعلام می‌شود.

***

در ساعت 11:09 ، مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمایی که صبح امروز در تهران سقوط کرده متعلق به سپاه است، این خبر را تکذیب کرد..

***

معاون استاندارد پرواز هواپیمایی کشور اعلام کرد:‌ علت دقیق سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در تهران باید توسط تیم بررسی حادثه اعلام شود .

به گزارش سرویس حوادث ایسنا، حبیبی در ساعت: ۱۱:۲۸ اعلام کرد: این هواپیما در ساعت 9:20 دقیقه از فرودگان مهرآباد پرواز کرده اما به تقاضای برج مراقبت گردش به چپ نمی‌کند و به سمت راست می‌رود و درنتیجه در داخل منطقه سقوط می‌کند.

***

معاون بحران وزیر راه و شهرسازی درباره‌ علت سقوط این هواپیما اظهار کرد: 11 کارگروه بررسی از سوی سازمان‌های ذیربط در محل حادثه مستقر شده‌ و در حال پیگیری و ارزیابی دلایل سقوط هواپیما هستند.

مجیدی افزود: در حال حاضر رییس سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر مسئولان ذیربط وارد محل سقوط هواپیما شده و با بررسی شرایط وقوع حادثه و جعبه سیاه هواپیما علت اصلی سقوط مشخص خواهد شد.

***

رئیس اورژانس تهران در ساعت 11:43 ، در پاسخ به اینکه آیا افرادی که در خارج از هواپیما بوده‌اند نیز صدمه دیده‌اند توضیح داد: سقوط در انتهای باند هواپیما اتفاق افتاده و هواپیما به دیوار انتهای باند برخورد کرده است. افرادی که در صحنه بوده‌اند آسیب جدی ندیده‌اند و حادثه عمدتا در محدوده خود باند مهار شده است و آسیب بیشتر شامل مسافران هواپیما بود.

سقوط هواپیمای مسافربری در تهران

دهقان پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین آمار مجروحان و کشته شدگان این حادثه گفت: بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت راه و ترابری 40 مسافر و هشت خدمه در این حادثه جان باخته‌اند.

وی با بیان اینکه در ساعت 9:22 با مرکز اورژانس تهران تماس گرفته شده است، گفت: سه مصدوم به وسیله خطوط هوایی در اورژانس تهران به بیمارستان امام منتقل شدند که این افراد دچار سوختگی وسیع شدند.

دهقان پور افزود: بر اساس اظهارات افرادی که با حضور در صحنه کار کارشناسی انجام داده‌اند این سه مصدوم از مسافران هواپیما بوده که به بیرون پرتاب شده‌اند.

وی درباره وضعیت مصدومان حادثه گفت: مصدومان سوختگی وسیع دارند که این موضوع وضعیت بیماران را بدتر می‌کند که در حال حاضر این مصدومان تحت مراقبتهای خاص هستند.

***

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ساعت:‌11:40، محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده را در محل سقوط هواپیما اعلام کرد.

سرهنگ حسن عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: بلافاصله پس از سقوط حادثه تیم‌های راهور به محل حادثه حاضر شده و با هدف روانسازی و سرعت‌دهی به عملیات امدادگران، محدودیت‌های ترافیکی در این محل اعمال شد.

وی با بیان این که براین اساس از جنوب به شمال خیابان "شیشه مینا" از جاده مخصوص مسدود است و تنها خودروهای امدادی و مجاز می‌توانند تردد کنند، گفت: در شمال به جنوب نیز از اتوبان تهران کرج و سر خیابان ولیعصر(عج) محدودیت اعمال شده است.

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ که خود نیز در محل حادثه حضور داشت با بیان اینکه مسیر جایگزین به سمت غرب خیابان ولیعصر(عج) بعد از شیشه مینا اعلام شده است، گفت: خوشبختانه مشکل ترافیکی در محل نداریم.

عابدی با بیان اینکه نیروهای راهور در محل حضور کامل داشته و در آماده‌باش هستند، گفت: تا زمان تخلیه کامل محل و اتمام عملیات امدادی، عوامل انتظامی و راهور در محل حضور خواهند داشت.

وی درخصوص وضعیت ترافیکی در دیگر محورهای منتهی به این منطقه نیز گفت: مشکل ترافیکی خاصی در این منطقه وجود ندارد.

***

ساعت:‌۱۱:۴۷ یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری در حوالی تهران، گفت که نباید به این هواپیما اجازه پرواز داده می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از سقوط هواپیمای ایران 140 و تسلیت کشته شدن تعدادی از هموطنان‌مان در این حادثه، گفت: اولین فروند این هواپیما در اصفهان در پرواز آزمایشی سقوط کرده بود، همچنین اعضای کمیسیون عمران که دو بار از مراحل ساخت هواپیما بازدید کرده بودند نگرانی خود را در این رابطه اعلام کرده بودند.

وی اضافه کرد: نباید به این هواپیما اجازه پرواز داده می‌شد که امروز شاهد این حادثه تلخ باشیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای سازمان هواپیمایی متاسف هستم زیرا این حادثه پیش‌بینی می‌شد.

***

فرمانده نیروی انتظامی از ثبت لحظه سقوط هواپیما توسط دوربین‌های ترافیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران حوزه انتظامی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن ابراز تاسف از حادثه سقوط هواپیما در تهران گفت: در هنگام سقوط دوربین‌های ترافیکی آن منطقه تصاویر را ضبط کرده و این در حالی بوده که یکی از موتورهای هواپیما آتش گرفته بود.

وی با بیان اینکه این هواپیما 40 مسافر داشت که 8 نفر آنها خدمه بودند، گفت: هواپیما متعلق به سپاهان ایر بوده است.

***

ساعت 12 خبر انتقال تعدادی از مصدومان حادثه هواپیما به بیمارستان پیامبران اعلام شد.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: سه نفر از مصدومان حادثه هواپیمایی امروز توسط بالگرد اورژانس تهران جهت ادامه روند درمانشان به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند.

حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: دو نفر از مصدومان آقا و یک نفر خانم و حدودا بین 30 تا 40 ساله هستند.

وی همچنین گفت: بنابر اعلام شاهدان عینی شش نفر از مصدومان حادثه هواپیمای امروز توسط ون و اهالی حاضر در محل حادثه به بیمارستان پیامبران منتقل شدند.

سقوط هواپیما

***

ساعت:‌۱۲:۰۲ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعزام بیش از 100 آتش‌نشان و تعدادی از فرماندهان آتش‌نشانی به محل سقوط هواپیما خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: بلافاصله پس از وقوع حادثه ستاد فرماندهی آتش نشانان هفت ایستگاه را در نزدیک‌ترین موقعیت به محل سقوط هواپیما در خیابان شیشه مینا قرار داشتند به محل حادثه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان بلافاصله موفق به مهار و اطفای کامل حریق این هواپیما شدند، گفت: متاسفانه تعدادی از مسافران هواپیما دچار سوختگی شده‌اند.

ملکی که خود نیز در محل حادثه حضور داشت، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 آتش نشان به همراه تعدادی از فرماندهان و مسئولان آتش‌نشانی تهران در محل حادثه حضور دارند، گفت: حریق به طور کامل اطفا شده و آتش‌نشانان با استفاده از جرثقیل مشغول باز کردن مسیر و برداشتن تکه‌های هواپیما از سطح خیابان هستند.

***

ساعت 13:23 وآخرین وضعیت بالینی مصدومان سقوط هواپیما در بیمارستان امام

رییس بخش اورژانس بیمارستان امام (ره) گفت: با وجود آنکه علائم حیاتی سه مصدوم حادثه سقوط هواپیما که به بیمارستان منتقل شده‌اند با ثبات است، اما یکی از این مصدومان (خانم) بالای 60 درصد و یکی از آقایان مصدوم نیز حدود 80 درصد سوختگی دارد.

دکتر سید حسین سیدحسینی داورانی در گفت‌وگو با خبرنگار "سلامت" خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هرچند که از اسامی مصدومان به صورت قطعی اطمینان نداشت، اما در عین حال گفت: مصطفی مزرعتی و زهره شکاری از مصدومان سانحه هوایی که زن و شوهر هستند 80 و 60 درصد سوختگی دارد.

وی گفت: این خانم و آقا سوختگی‌های عمیقی دارند البته از نظر موارد دیگر یعنی ضربه شکمی، مغزی و... بررسی شده‌اند و مشکلی نداشته‌اند.

سیدحسینی داورانی گفت: بیمار سوم (تیمور خسروی) سوختگی کمتری دارد و از ناحیه بازو دچار شکستگی شده است و اکنون در آی‌سی‌یو بیمارستان بستری است. سوختگی وی نیز زیر 20 درصد است.

رییس بخش اورژانس بیمارستان امام (ره) گفت: این مصدومان از نظر هوشیاری وضعیت‌شان خوب است اما از آنجا که دو نفر از مصدومان دچار سوختگی شدید شده‌اند و راه هوایی آنها دچار التهاب شده است، برای آنها لوله کار گذاشته‌ایم تا راه هوایی‌شان باز باشد. این بیماران به دلیل داروهایی که برایشان استفاده شده، اکنون هوشیار نیستند.

وی در پاسخ به ایسنا درباره وضعیت عمومی این مصدومان گفت: علائم حیاتی این بیماران با ثبات است و تحت کنترل قرار دارد اما سوختگی‌هایشان وسیع است. پیش‌آگهی سوختگی‌ها نیز در طولانی‌مدت مشخص خواهد شد.

***

ساعت 13:12 و آخرین اعلام از جلسه مدیریت بحران برای حادثه امروز

جلسه کارگروه مدیریت بحران استان تهران در پی حادثه سقوط هواپیما در فرودگاه مهر آباد به ریاست استاندار تهران تشکیل شد.

به گزارش سرویس «حوادث» ایسنا، استاندار تهران پس از وقوع حادثه وارد محل سقوط هواپیمای آنتونوف در فرودگاه مهر آباد شد.

بر اساس اعلام استانداری تهران جلسه مدیریت بحران استان تهران به ریاست حسن کریمی معاون عمرانی استانداری، سید مجید حسینی راهور تهران، رضا بستو معاون عملیات پلیس؛ علی میزبان رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ محسن سمیعی مدیرکل امنیتی استانداری تهران؛ مسلم عادلی رئیس دبیرخانه شورای تامین استان تهران؛ شاهین فتحی معاون هلال احمر تهران؛ رحمان بهمن زاده مشاور شبکه 5 تهران؛ غلامحسین آرام معاون امور فنی و عمرانی فرماندار تهران؛ جعفر میعاد فر معاون اجرایی اورژانس کشور، حسن نوری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی؛ ستایشی معاون قضایی دادگستری تهران؛ دکتر نازپرور رئیس پزشکی قانونی استان تهران؛ واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهرن، همراه با نماینده فرودگاه مهرآباد و سید هادی کسایی زاده عضو شورای اطلاع رسانی استان تهران برگزار شد.

در این جلسه هر یک از اعضا آخرین اقدامات انجام شده و اطلاعات مربوط به سانحه هواپیمایی را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش هم اکنون شهردار تهران؛ استاندار تهران و مدیرکل بحران استان تهران در فرودگاه مهر آباد مستقر هستند. رحمتی طی تماس تلفنی با کارگروه مدیریت بحران استان تهران آخرین آمارها را ارائه کرد.

در این جلسه اعلام شد: این پرواز که توسط هواپیمای مدل آنتونف 140 به مقصد تهران- طبس بوده و متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان است؛ قرار بود 41 مسافر را جابجا کند که یکی از مسافران به پرواز نمی رسد و 34 مسافر بزرگسال؛ سه مسافر کودک و سه نوزاد همراه با دو خلبان به نام‌های کاپتان ایزدپناه و کاپتان برقعیان همراه با دو مهماندار و دو فنی تمام مسافران و خدمه پرواز را تشکیل می دادند.

پزشکی قانونی تهران اعلام کرد: تا کنون و برابر خبری که از سازمان پزشکی قانونی به ایسنا رسیده است، 38 تن در پی سقوط هواپیما در شهرک آزادی جان خود را از دست داده‌اند که 37 نفر از آنان در حال انتقال به مراکز پزشکی قانونی هستند و یک تن دیگر نیز در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

بر این اساس، در میان جان باختگان 23 مرد، 10 زن، یک دختر نوجوان، یک دختر خردسال، دو پسر خردسال و یک نوزاد شیرخوار وجود دارد.علت مرگ این افراد پس از بررسی در پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

اورژانس کشور و تهران هم در این جلسه اعلام کردند: در کل 9 مصدوم به 2 بیمارستان منتقل شدند. از این تعداد یک مصدوم جان خود را از دست داد و حال دو مصدوم نیز خوب نیست. درمجموع از تعداد 8 مصدوم باقیمانده چهار نفر زن و چهار نفر مرد هستند.

اورژانس اعلام کرد: پنج آمبولانس و یک بالگرد در فرودگاه مستقر بودند که سه مصدوم با بالگرد منتقل شدند.

در ساعت۱۴:۴۱ گزارش خبرنگار ایسنا از انتقال یکی از مصدومان حادثه هوایی امروز از بیمارستان امام(ره) به بیمارستان مطهری حکایت داشت.

"مصطفی مزرعتی" از مصدومان حادثه هوایی امروز که بنا به گفته رییس بخش اورژانس بیمارستان امام(ره) دچار 80 درصد سوختگی شده، هم‌اکنون جهت ادامه درمان به بیمارستان سوختگی شهیدمطهری منتقل شد.

زهره شکاری، همسر مصطفی مزرعتی نیز هم‌اکنون در بیمارستان امام بستری و دچار سوختگی 60 درصدی شده است.

به گفته مادر زهره شکاری، این زن و شوهر مستندسازند و جهت ساخت مستند به همراه کودکانشان عازم طبس بودند که دچار این سانحه هوایی شدند.

****

جعبه‌های سیاه هواپیما پیدا شد

علاوه بر تعیین محمد شهبازی به سمت مسئول بررسی سانحه هوایی ایران 140 در ساعت ۱۴:۳۰ معاون مدیریت بحران وزیر راه و شهرسازی از پیدا شدن هر دو جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده ایران 140 خبر داد و به ایسنا اظهار کرد:‌ پس از پایان یافتن مراحل جست‌وجو، هر دو جعبه سیاه هواپیمای ایران 140 سقوط کرده شرکت هسا پیدا شد.

وی افزود: با پیدا شدن این جعبه‌های سیاه بررسی محتویات آن‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت تا کمیته‌های بررسی، دلایل اصلی سقوط را مشخص کنند.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی دستورات لازم برای رسیدگی به خانواده جان باختگان صادر شده است و همه سرنشینان این هواپیما و همچنین اشخاص ثالث تحت پوشش بیمه بوده اند.

سقوط هواپیما

سقوط هواپیما

***

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از دستور وزیر برای رسیدگی به وضعیت مصدومان سانحه هوایی روز یکشنبه در تهران و تامین امکانات درمانی خبر داد.

دکتر عباس زارع‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: وزیر بهداشت به دنبال دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به مسائل درمانی آسیب‌دیدگان سانحه هوایی امروز، معاون درمان وزارت بهداشت را مامور رسیدگی ویژه به وضعیت مصدومان این سانحه هوایی کرد.

وی گفت: وزیر بهداشت از معاون درمان خواسته است اقدامات لازم برای تامین امکانات درمانی مصدومان این سانحه به صورت کامل انجام شود.

***

دکترحسن روحانی رییس‌ جمهوری عصر امروز در پی سقوط هواپیمای ایران 140 دستور داد که از ادامه پرواز این نوع هواپیما ممانعت به عمل آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با ابراز تأثر شدید از این حادثه تأسف‌بار، ضایعه درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز را به خانواده آنان و ملت بزرگ ایران تسلیت و شفای عاجل مصدومان حادثه را از درگاه خداوند مسألت کرد.

رییس‌ جمهوری در جلسه هیات دولت به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد همه اقدامات لازم برای رسیدگی و تأمین امکانات کامل درمانی برای آسیب‌دیدگان این سانحه صورت پذیرد.

دکتر روحانی همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواست گزارش کاملی از چگونگی وقوع سانحه و علل آن ارایه نماید و تا رسیدگی کامل، از ادامه پرواز این نوع هواپیما ممانعت به عمل آمده و رعایت کامل استانداردهای فنی در همه پروازها مورد تأکید و توجه ویژه قرار گیرد.

***

هواپیمای ایران 140 نباید پس از 8:30 پرواز می‌کرد!

هواپیمای مدل 140 آنتونوف شرکت هواپیمایی سپاهان در حالی امروز پس از سقوط منجر به فوت 38 نفر از هموطنان‌مان شد که تیم سپاهان با همین هواپیما برای بازی مقابل گسترش فولاد به تبریز سفر کرده بود.

رسول خوروش، سرپرست تیم فولاد مبارکه سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه به ما اعلام کرده بودند که بعد از ساعت 8:30 صبح نمی‌توان با این هواپیما پرواز کرد، گفت: در حالی امروز این اتفاق افتاده است که ما شنیدیم هواپیما ساعت 9:20 پرواز کرده است.

وی ادامه داد: به ما اعلام کرده بودند که به علت گرما و فشار هوا امکان پرواز بعد از ساعت 8:30 صبح کم می‌شود، یعنی ما اگر بعد از ساعت 8:30 صبح می رفتیم ممکن بود هواپیما به پرواز درنیاید. شاید آن‌ها می‌خواستند تا به موقع برسیم اما این در حالی است که پرواز چارتر در اختیار خودمان است و ما خودمان ساعت پرواز را تعیین می‌کنیم اما برای اولین بار ساعت پرواز را خود آن‌ها تعیین کردند. من از نظر فنی این مسائل را نمی‌دانم و درست نیست که در این خصوص اظهار نظر کنم.

سرپرست تیم فولاد مبارکه سپاهان با ابراز تاسف از حادثه صبح امروز عنوان کرد: همه بازیکنان تیم و اعضای باشگاه سپاهان از حادثه صبح امروز ناراحت و متاسفند مخصوصا اینکه ما سه یا چهار روز قبل با خدمه این هواپیما به تبریز رفته بودیم.

خوروش در مورد چگونگی پروازهایشان با هواپیمای این شرکت هواپیمایی گفت: ما کلا سه پروازمان را به تبریز، کرمان و بندرانزلی در طول سال اگر نمی‌توانستیم از شرکت‌های هواپیمایی همچون ایران ایر، ماهان و... بلیت تهیه کنیم، از این هواپیما استفاده می‌کردیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه ممکن بود این اتفاق برای تیم سپاهان بیفتد خاطرنشان کرد: به هر حال اتفاق است و می‌افتد اما ما از این موضوع بسیار ناراحتیم. تمامی بازیکنان و کادر فنی و همچنین اعضای باشگاه سپاهان از این موضوع بسیار متاثرند و امیدواریم که غم آخر بازماندگان آن‌ها باشد.

سرپرست تیم فولاد مبارکه سپاهان با تاکید بر اینکه باید شرکتهای هواپیمایی‌ نسبت به این شرکت‌ها سخت‌گیرانه‌تر تصمیم‌گیری کنند، گفت: هرچند دلیل این اتفاق مشخص نیست اما شاید می‌توانستند از این قضیه جلوگیری کنند. به هر حال ما برنامه‌ای در آینده برای خانواده این عزیزان از دست رفته داریم و از صمیم قلب به آن‌ها تسلیت می‌گوییم.

رحمان احمدی، دروازه‌بان سپاهان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا با اشاره به اینکه این حادثه تنها جای تاسف دارد، عنوان کرد: به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گوییم و امیدواریم که خداوند به آن‌ها صبر عطا کند. حادثه بسیار دردناکی بود. به جز اینکه بتوانیم با آن‌ها همدردی کنیم کاری از دستمان برنمی‌آید.

وی در مورد اینکه ممکن بود این حادثه برای بازیکنان سپاهان رخ دهد، گفت: فاجعه، فاجعه است. این همان هواپیمایی است که ما چند روز قبل با آن به تبریز رفته بودیم. اگر این اتفاق برای بازیکنان سپاهان هم می‌افتاد یک فاجعه بود.

شجاع خلیل‌زاده، مدافع میانی تیم فولاد مبارکه سپاهان نیز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این هواپیما دقیقا همان هواپیمایی بود که ما چند روز قبل با آن به تبریز رفتیم، اظهار کرد: پس از شنیدن این خبر از صبح در شوک به سر می‌بریم و باورمان نمی‌شود. به خانواده تمامی عزیزان از دست رفته تسلیت می‌گوییم. ممکن بود این اتفاق برای ما بیفتد. بنابراین از خداوند منان برای بازماندگان آن‌ها طلب صبر می‌کنیم و برای تمامی از دست رفتگان از خداوند مغفرت و آمرزش می‌خواهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۲۶

سقوط هواپيما!!! ديگه هواپيما هم سوار نشيم ديگه... خدا رحمتشون کنه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۳۰

والا چيز عجيبى نيست! اونايى هم كه نميفتن خدا ميبره و ميارتشون وگرنه هواپيمايى ما افتضاحه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۳۴

بازم تابوت‌هاي پرنده روسي

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۴۱

من اونجا بودم. رفت تو ديوار پادگان ولي امدادرساني خيلي سريع انجام شد

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۴۲

اين که روسي نيس. اين آشغالو تو همين اصفهان ميسازن

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۴۲

حالا کي تو هواپيما بوده؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۴۵

واقعا قابل درک نيست، هواپيمايي که انقدر مشکل داره که چند دقيقه بعد از پرواز سقوط ميکنه، کدوم مهندس يا تکنيسيني اجازه پروازش رو صادر ميکنه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۴۷

فقط ميشه گفت فاجعه انساني! هلوکاست ايراني!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۴۷

فقط پول ميگيرن. خدمات عزرائيل‌آنلاين در خدمته

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۴۹

تسليت به بازماندگان

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۴۹

تسليت به بازماندگان عزيز

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۵۰

خدا رحمتشون کنه. اينم حاصل لغو به ظاهر تحريم قطعات هواپيما!!!!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۵۰

مرگ بر آمريکا

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۵۳

مگر قبل پرواز هواپيما بررسي نميشه؟ تا اين حد سهل‌انگاري؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۵۴

خداوند همه رفتگان و ما هم که سوار هواپيما شديم را رحمت کند

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۵۵

انالله وانا اليه راجعون

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۵۷

تا زماني که اين تکنولوژي هاي قديمي و بازنشسته ي روسي برفراز آسمان ايران پرواز کنند اينگونه هموطنانمان را از دست خواهيم داد. خدا رحمتشون کنه و به خانواده هاشون صبر بده

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۵۷

خدا رحتمشون کنه فکر کنم بي احتياطي و هواپيماهاي قديمي اجلشون را جلو انداخت متاسفم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۵۹

خدا رحمتشون كنه انشاالله كه ناوگان هوايي ما هر جه زودتر از اين وضع خارج بشه و سفرهاي امني داشته باشيم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۰:۵۹

ادعايمان گوش دنيا را کر کرده است. عرضه هيچ کاري را نداريم ليکن به همه دنيا مرگ مي گوييم. هواپيماي روسي از رده خارج شده دهه 1990 را دستکاري کرديم به نام ساخت ايران ... و با جان مردم بازي مي کنيم.....

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۰۰

خبر تلخي بود خدا صبر بده به بازماندگان

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۰۵

الان از پيگيري سريع وجهت پيدا شدن جعبه سياه خبر ميدن بعدش ميگن با خاطيان با اشد مجازات برخورد ميشه و چند دفعه هم توي مجلس سر و صدا ميشه بعدشم براي هميشه ساکت ميشه. مثل سقوطهاي قبلي. شايد اين وسط چند تا بد و بيراه به آمريکا و اسرائيل هم بگن

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۰۶

دوستان ظاهرا مسابقه پرتاب هواپيما دارن. کاش قبول ميکرديم خيلي جهان سومي هستيم. کاش اينقدر خوب نبوديم. کاش همه چي به دست جوانان متخصص اين مرز و بوم طراحي و ساخته نميشد، کاش .... کاش.... چند روز قبل بزرگترين پل کابلي که به دست توانمند متخصصان داخلي ساخته ميشد فرو ريخت ولي چون تلفات جاني نداشت تو بوق و کرنا نرفت. خدا رو شکر که الان ريخت. کاش خودرو توليد نميکرديم، کاش تعداد مقالاتمون معيار پيشرفت کشورمون نبود، کاش بنيادي و بنياني شروع ميکرديم، کاش هميشه شعار نميداديم.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۰۹

دوست دارم مسئولين هواپيمايي کشور واقعا خودشونو جاي مسافراي اين هواپيما بزارن البته اگه بتونن ... چون همشون قبل از مسافرت مطمئن ترين هواپيماها رو رزرو ميکنن

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۱۰

اون از وضعيت خودروهاي توليدداخل اينم از هواپيماهاي ما.خدارحمتشون کنه خبر ناراحت کننده اي بودش

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۱۰

ديگه تابوت 42نفره هم نوبره

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۱۰

واقعا متاسفم. باز شاهد جان باختن هموطنانمون هستيم و باز خانواده‌ها عزيزانشونو از دست دادن! نميدونم تا كي بايد شاهد اين دست اتفاقات ناگوار باشيم!!!!!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۱۱

اين از هوايپماهاي توليد داخل بود. خدا به هممون رحم کنه. توپولوفا 30 سال کار کردن بعد سقوط کردن اين هنوز سه سالم کار نکرده بود.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۱۳

خجالت نميكشن واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۱۷

آخه هواپيما هم که سوار نشي يهو يه هواپيما از تو آسمون مياد سقوط ميکنه روي سرمون. کلا سوار بشيم يا نشيم فرق نمي کنه. به هر حال خدا رحمتمون کنه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۲۰

بعد از اين سقوط، چند نفر از مسئولين استعفاي خود را اعلام مي کنند؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۲۱

بين ساعت پرواز 9:18 تا ساعت سقوط 9:45 دقيقا" 27 دقيقه زمان وجود داره!؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۲۷

من جزيره خارگ کار ميکنم ودر تهران ساکن هستم ماهي 2 بار سوار هواپيما ميشم روز 29 اسفند 92 در برگشت هواپيما 2 ساعت تاخير بعلت نقص فني داشت بعد در هنگام فرود چرخها باز نمي شد بالاخره با بدبختي باز شد ونشست از اون روز من هر شب کابوس ميبينم اوضاع هواپيماها خيلي خرابه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۲۷

دوستان با سواد! لطفا خبر را کامل مطالعه فرماييد هواپيما آنتونوف بوده است.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۲۷

چقدر واقعا در ايران انسانها ارزشمندند. هواپيمايي ايران خجالت بکش

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۲۸

پرايد هم بيش از 30 سال قبل از رده خارج شده ولي هنوز ببينيد چه خوب و عزيزه!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۲۹

واقعا متاسفم ...

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۳۰

خيلي ناراحت شدم خدا رحمتشون کنه. کي ميخواد جوابگوي بازماندگانشون باشه؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۳۱

تازه داشت سقوط هواپيما يادمون ميرفت بازهم بايد با استرس سوار بشيم. اين هم از هواپيماي ساخت ايران

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۳۱

واقعا براي خانواده هاي 8مسافرکوچولويي که تو اين هواپيما بودن متاسفم واقعا کي مسئول اين غم بزرگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۳۳

روزانه همين تعداد هم در جاده ها کشته مي شن و هيچ کس اهميتي نمي ده. خدا به خانواده همه قربانيهاي حوادث اينچنيني صبر بده .

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۳۴

چرا با جون مردم بازي مي كنين يعني هيچكس قبل از پرواز نبايد هواپيما رو چك كنه هر كدوم از اونايي كه مردن عزيز يك خانواده بودن حالا هي بگيد مرگ بر فلان مرگ بر بهمان بابا قبول كنيم هنوز از تكنولوژي عقبيم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۳۵

دعاي صبر براي خانواده‌ها

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۳۶

دوست عزيز: اگر آمريکا قطعات هواپيما به ايران مي داد اولا" ايمني پرواز بالا مي رفت ، ثانيا" 150 فروند هواپيماي خوابيده بويينگ و ارباس و فوکر به پرواز در مي آمدند و ديگر نيازي به استفاده از هواپيماي ملخ دار روسي مونتاژ ايران نبود....پس اين نتيجه مذاکرات کي معلوم ميشه....؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۳۶

خجالت بکشيد. تو همه جاي دنيا ما سقوط هواپيما داريم. اگه روتون ميشد مي گفتيد دولت عمدا باعث سقوط اين هواپيما شده. خدا لعنت کنه آمريکا و اروپا رو که با تحريم صنايع هوايي اهداف کثيف خودشونو پيش مي برن. ايشالا شاهد همين حوادث تو کشوراشون باشيم.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۵۳

چيکار به مردم بي گناه اون کشورها داري؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۳۷

به خاطر اينکه شاهد اين دست اتفاقات ناگوار نباشيم، حداقل کاري که ميشه کرد جلوي ساخت اين نوع هواپيما رو که در اصفهان توليد ميشه بگيرن.مسئولان عزيز: ميدونم اين کار واستون سخته چون خيلي از منافعتون از دست ميره اما به خاطر اين کارا بايد پيش خدا جوابگو باشيد!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۳۸

روزانه همين تعداد هم در جاده ها کشته مي شن و هيچ کس اهميتي نمي ده. خدا به خانواده همه قربانيهاي حوادث اينچنيني صبر بده .

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۳۹

آن مسئوليني که اظهاراتشان مبني بر مخالفت با انتقال فرودگاه مهراباد به امام در رسانه ها هنوز هم موجود است بايد پاسخگو باشند و اگر مملکت سروساماني داشته باشد بايد از آنها مواخذه شود

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۴۱

کي ار شر اين تفاله هاي روسي راحت ميشويم؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۴۲

به همه بازمانده هاي اين عزيزان تسليت ميگم و به نظر من مسئولان مسئول مستقيم جان اين هموطنهاي عزيزمون هستند

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۴۴

آخه اين چه سهل انگاري يا بي توجهي نسبت به مردم اسلامي ايران است که درجا 42نفر بايد جان ببازند تازه اگه اين گزارش کشته ها مربوط به جريان اتوبوس چند وقت پيش نباشد! که اشتباه منتشر شده

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۴۴

چند سال پيش در بازديدي از هسا يکي از کارشناسان به من گفت با توجه به سقوط تعدادي از اين هواپيما ها در پروازهاي آزمايشي و از کار افتادن ناگهاني موتورهايشان که علت هم معلوم نيست پرواز هاي اين هواپيما متوقف شده است ولي همان موقع فرمانده هسا اصرار داشت که اين هواپيما بدون نقص است و کار ما عالي است!!..........

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۴۶

مسئولين محترم هنوز خوابيد؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۴۹

چي رو خجالت بکش آخه تا کي بايد تاوان سياست هاي غلط اينارو بديم چقد ديگه بايد کشته بديم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۵۰

ياد زماني افتادم که دکتر!!!احمدي نژاد با افتخار توليد اين هواپيمارا در ايران افتتاح کرد وگفت که: "ديديد ما تونستيم؟ حالا آمريکا مارا تحريم کنه!" ورسانه ميلي هم با چه آب و تابي سخنانشو پخش کرد

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۵۰

چه منطق نامعقولي است که ما بايد در هرچيزي به شکل دست و پا شکسته دست ببربم؟! بعد هم بگوييم توانمنديم؟!! پرغرور .... مگه چند جاي دنيا هواپيماي مسافربري توليد ميکنند؟! آقا جان تو رو به خدا صنعتتون رو تو مواردي که مستقيما" با جون آدما سرو کار داره تست نکنيد. بريد پسته بکاريد... بزگترين توليدکننده روغن آفتابگردون بشيد...

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۵۴

ماشين هامون پر،‌ اتوبوس پر، حالا نوبت هواپيماهامونه که بگيم پر

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۵۴

حالا باز هم بگيد دانش ايراني و خودکفايي . آيا با کاهگل ميشه يه برج 50 طبقه ساخت؟ حالا هر چي مهندسش با تجربه باشه . به اين ميگن جنايات غير جنگي

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۵۶

والا پرواز ايران 140 ممنوع شده بود. کلا 7 تا داشتيم همشون سقوط کردن اينم آخريش بود. کي جواب خونواده‌هاشونو ميده؟ آبروي صنعت هوايي کشور رو بردن والا

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۵۶

دکتر!!!احمدي نژاد:"تحريمها مارا قويتر ميکنه! اينقدر قطعنامه صادر کنين تا قطعنامه دونتون پاره بشه!! تحريمها بر مردم ما بي اثر است!!" پخش شده از رسانه ميلي

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۵۷

اقا مگه امريکا اخ نيست؟ ميگه ما خودمون نمي خواستيم بسازيم؟ مگه نمي گفتيم ما اصلا نياز به دنيا نداريم؟ يک تنه دنيا رو حريفيم؟ اينم يک نمونشه ديگه.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۰۰

خداصبربه بازماندگان بدهد.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۰۲

هواپيماي چندين سال پيش روسي را بعنوان هواپيماي ايران قالب ميكنيم. چه فايده؟ اين هم چند روز پيگير ميشن بعد فراموش ميكنن. يه چندتا مرگ بر و لعنت به چند تا كشور ميفرستن و فاتحه. ما عادت كرديم. بيچاره اون مردم. بيچاره اون خلباني كه اين همه زحمت كشيده اما بيچاره از ناچاري واسه هواپيمايي ايران كار ميكرده. با هيچ جاي دنيا رابطه نداريم. روسيه هم تمام آشغالاشو ميندازه به ايران. اگه يه كم بخاطر مردم دل ميسوزوندن و رابطه برقرار ميكردن اينجور هم نميشد.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۰۵

اينجا ايران است.....

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۰۷

من نميدونم چندتا هواپيماي ديگه بايد سقوط کنه وچند تن از هموطنان ما بايد جونشون رو ازدست بدن تا مسئولين به فکر چاره باشن. خدا رحمتشون کنه .به خانواده هاشون تسليت ميگم.خدا بهشون صبر بده

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۰۸

واقعا ناراحت کننده است بچه 2 ساله چه گناهي کرده که بايد اينطوري بيرحمانه کشته بشه به نظر من تقصير خودمونه ملت چند روز بايد اعتصاب کنن و به هيچ وجه از حمل و نقل هوايي استفاده نکنن شايد صدامون به يه جايي برسه هر سال قيمتهارو ميبرن بالا خدمات کمتر ميشه اما کسي حوصله اعتراض نداره سال پيش توي آلمان بليطارو گرون کردن 3 روز هيچکس سوار هواپيما نشد شرکتها براي جلوگيري از ورشکستگي قيمتهارو به حالت اول برگردوندن. از ماست که بر ماست

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۰۹

بازم يه خبر تلخ ديگه، كي ميتونه ما مردم افسرده و پردغدغه رو از اين همه بحران كه تمامي نداره نجات بده. متاسفم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۰

کاسبان تحريم بايد پاسخگوي مردم بي‌گناه باشن. توليد داخلي که با واردات چييني نابود شده. موتور هواپيما روسي، بدنه ساخت اصفهان يعني يه چيزي در حد پژو و پرايد حتما بايد به دروغ به خودمون بگيم خودکفا شديم و تحت استعمار چين و روسيه نيستيم؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۰

حوادث هوايي يكي از معضلات جهان حاضر است مانند سقوط اخير هواپيماي مالزي البته هواپيماي مالزي مدرن بود ومفقود شد

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۱

بليط هواپيما رو گرون كردند كه از اين اتفاقها نيفته ولي چون پولش ميره توي جيب سود جويان اينطور ميشه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۳

کجاي دنيا هواپيماي از رده خارج کشوراي ديگه رو استفاده ميکنن کجاي دنيا اين همه سقوط هواپيما داريم کجاي دنيا وضع اينه مملکته داريم جالبه وقتي توي برنامه تلويزيون داخل هم نسبت به وضع هواپيمايي کشور اعتراض شد چه سروصدايي و اعتراضي که مگه وضع قطار و اتوبوس خوبه که گير دادين به وضع هواپيمايي کشور تورو خدا ببين توجيه و جواب اين مسئولان رو

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۳

لعنت بر تحريم کنندگان ايران...

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۳

لعنت بر تحريم کنندگان ايران...

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۶

چيزي که ارزونه جون انسانه انقدر به کشتن بديد تا از طريق آزمون و خطا بالاخره يه روز ياد ميگيرين هواپيما درست کنيد البته از نوع کاغذي

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۷

هموطنان عزيز توقعاتي داريد!؟ تو متن خبر يك آمار دقيق نتوستند از تعداد مسافرها و رده سني شون بدن همه اش با هم متناقضه! خدا رو شكر هيچ كس هم قبول مسئوليت نمي كنه : ما گفته بوديم! نبايد اجازه پرواز داده مي شد! پس اين همه مدير و مسئول تو اين مملكت چه كار مي كنن؟ كجا تو همه دنيا يه چنين آمار سقوطي با چنين دلايلي وجود داره؟! تنها چيزي كه ارزش نداره جون آدمهاست! خدا مي دونه كساني كه عزيزاشونو از دست دادن الان چه حالي دارند. خجالت رو بايد اونهايي بكشند كه هيچ وقت هم نمي كشند!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۷

خدا روحشان را شاد و قرين رحمت کند. هر آدمي بايد يه جور از دنيا بره. بيشتر از اين تعداد توي جاده ها از بين ميروند. خيليا هم توي بيمارستان و خيلياي ديگه از درد بي پولي کنار خونه شون يا خيابون. از اين دست اتفاقات کم نيست. با يه سرچ متوجه ميشيد که سقوط هواپيما با اينکه حادثه اي بسيار دردناک هست در کشورهاي ديگه هم اتفاق مي افته. البته در ايران اکثر کساني که اين روزها هواپيما سوار ميشن از قشر مرفه جامعه هستن. به هرحال مرفهين هم مرگ دارند!!! من براي بازماندگانشون صبر مي طلبم.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۲۰

ما در غم خانواده قربانيان شريک هستيم البته اميدواريم که مسئولين محترم هم فقط در جلوي دوربين حرف نزنند و کاري انجام دهند تا شاهد اينگونه مسائل نباشيم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۲۰

تا کي بايد ادامه داشته باشد چرا کاري نميکنيد؟ تسليت به تمامي خانواده هاي داغديده.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۲۰

آقا يا خانم م کشوري که اينقدر ادعا داره وقتي يه هواپيما آماده پرواز ميشه بايد کنترل بشه هواپيمايي که چند دقيقه بعد از بلند شدن از زمين سقوط ميکنه يه قتل عمده بريد اول دانشتونو بالا ببريد بعد به مردم بگيد خجالت بکشن امثال شماها هستيد که الان ما جهان پنجم هم نيستيم چه برسه به جهان سوم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۲۴

چه ربطي به تحريم كننده ها داره؟مگه اونا بايد واسه مملكت و مردم ما دل بسوزونن؟ هر دولتي وظيفه داره واسه مردمش دل بسوزونه تحت هر شرايطي..وقتي دولت ما دل نميسوزونه و به فكر مردم كشورهاي ديگس ديگه چي ميگين شما

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۲۴

چه ربطي به تحريم كننده ها داره؟مگه اونا بايد واسه مملكت و مردم ما دل بسوزونن؟ هر دولتي وظيفه داره واسه مردمش دل بسوزونه تحت هر شرايطي...

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۲۴

ما رکورد زديم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۲۷

مرگ بر امريکا مرگ بر اسراييل خداييش داغون شدن اينم کاري که از دست ما در نهايت بر مياد بقيه همه داستان سرايي ميکنيم اقا بريزيد دور اين تخيلات رو ما فقط بلد هستيم براي همه مرگ ارزو کنيم دنيا رو به جلوئه بايد با بقيه پيش رفت نه اينکه بشينيم و نگاه کنيم همه جاي دنيا به هم وابستگي دارن فقط ما ميتونيم خودکفا باشيم چون ادعاي زياد داريم اما تو چنته هيچ چيزي نداريم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۲۸

اول به خانواده آنها که امکان داره يکي از بستگان ما هم باشند تسليت ميگم و براشون از خداوند صبر خواهانم. بعد اينکه حادثه براي تمام ايرلاينهاي جهان پيش مياد حتي بهترين ايرلاينها پس ازهموطنام ميخوام که اينجور نظر ندهند که چون هواپيما ايراني بوده اين اتفاق پيش اومده. نه. مگه سقوط هواپيماي کونکورد يابوئينگ ايرفرانس يا ديگر هواپيماهاي روز يادتون رفته؟ خواهشا نظر منفي ارائه نکنيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۲۹

عکس گرفته شده از هواپيما قبل از سقوط http://img.planespotters.net/photo/381000/original/EP-GPA-Antonov-An-140_PlanespottersNet_381150.jpg

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۱

چرا انقد در کشور ما سهل انگاري وجود داره؟ اين از نظارت بر پروازهاشون و همينطور قضيه چندوقت پيش لبنيات که انقدر روغن رفت تو شکم مردم و استاندارد و بهداشت تازه فهيمده و استاندارد اعلام کرد ما متوجه نشديم آخه انقدر سهل‌انگاري براي چي؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۱

جلوي ساخت اين هواپيمارو بايد گرفت.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۳

چند سال پيش زلزله اي تو كشور كره جنوبي اتفاق افتاد وباعث ويران شدن پل و در نتيجه كشته شدن تعدادي از مسافرهاي ماشينها شد . فكر ميكنيد وزير راه وترابري كره چكار كرد؟ خودكشي! و علت را چنين بيان كرد: اين پل در زمان رياست من ساخته شده بود و در قبال آن من مسئول هستم.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۳

آخيش از شر اين بدبختي‌ها نجات پيدا کردم. بابا نون نداشتيم بخوريم هوس کرديم سوار هواپيما بشيم که سر از اون دنيا درآورديم. دوستان حلال کنيد. باي باي

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۴

کاشکي جون آدم ها واسه همه مهم بود.به اين هواپيماهااز سالها پيش نبايد اجازه پرواز داده ميشد . متاسفانه هميشه بعد از اتفاقات اين چنيني بفکر مي افتيم...

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۴

لعنت بر آناني كه رقم دزدي‌هاشون زير هزار ميليارد نيست. بخوريد خون اين مردم رو ...

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۵

چي بگيم؟ کي گوش ميکنه؟ جون مردم براي کي مهمه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۵

چي بگيم کي گوش ميکنه جون مردم براي کي مهمه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۶

انشاالله خدا از کساني که به اين هواپيما اجازه پرواز دادند نگذره...انشالله پاي عزيزانشون رو بگيره...به خانواده هاي داغدار تسليت عرض ميکنم.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۸

جلوي ساخت اين هواپيما رو بايد گرفت.نميخواد کشورمون تو ليست سازنده هاي هواپيما باشه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۸

كي بايستي جوابگو باشه؟...........مقصر بازهم آمريكاست....

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۱

تو اين دور و زمونه با خر بريم مسافرت امنيتمون بيشتره تا با هواپيما

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۲

مهرآباد بايد از تهران خارج بشه ميدونيد چندنفر اونجا زندگي ميکنن. اين اوليش نيست آخريشم نيست......

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۲

امروز صبح داشت توي راديو از گرون شدن قيمت بليط هواپيماها ميگفت و اينكه قيمت بالا رفته اما هيچ تغييري توي كيفيت نداشته. خجالت بكشيد ديگه. از روي اين مردم خجالت بكشيد. حيا كنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۳

آخه چه ربطي به تحريم داره!!! اگه هم ربط داشته باشه خودمون خواستيم تحريم بشيم که شديم..اونايي که ميگفتن تحريم يه فرصته اينم فرصت... در ضمن مسئولان بايد بيان جواب بدن

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۵

سلام. واقعاناراحت شدم. پس کي بايد ناوگان هواپيمايي ايران نوسازي بشه که اين حوادث دلخراش رخ ندهد؟ چه کسي پاسخگو هست؟ خدا ميداند!!! به همه بازماندگان اين حادثه دردناک تسليت ميگويم.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۶

يه خبر درست نميديد يكي ميگه 20 يا 30 يکي ميگه 42 يکي ميگه 48 يکي ميگه 38. اون وزير بايد محاکمه بشه تا ديگران حساب کارشون را بکنن. اين جون مردم بادمجونه ديگه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۸

کجاي دنيا با هواپيماي ملخي پرواز مي کنن. يکم به فکر جون مردم باشين. بچه هايي که تو اين هواپيما سوختن رو نشون بدين. خانواده هايي که داغدار شدن رو نشون بدين.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۹

به تمامي بازمانده ها تسليت ميگم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۵۰

متاسفم براي مسئوليني که خونسرد هستند.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۵۲

ما که عادت کرديم. هر روز يک پيام تسليت نخوانيم، روزمون شب نميشه.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۵۴

باز هم مقصر آمريكاست؟يا اسرائيل؟ يا اتحاديه اروپا؟ هواپيمايي كه بعد از چند دقيقه سقوط كنه واقعا تاسف باره واسه مملكت

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۵۵

اين اتفاقات فقط گردن بعضيا رو كلفت‌تر مي کنه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۵۶

اگر مردم فقط يك روز سوار هوايپيما نشن شايد برخي مسئولان بي مسئوليت ما يه فكر درست و حسابي و با وجدان كاري بكنند

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۲:۵۷

کاش جون مردم و اين قبيل مسائل بشه اولويت و دغدغه مسئولين محترم نه بحث تفکيک جنسيتي

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۱

روحشون شاد. سه نفر زنده هم مهمان سال ديگه ماه عسل هستند

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۲

با عرض تسليت به بازماندگان خدا بهمون رحم کنه اين وضع هواپيمامونه ،تو تصادفات جاده اي که مقام اول جهانيم،آمار سرطان کودکان نشون ميده که تو دنيا اوليم (به دليل بنزين غير استاندارد و پارازيتها) لبنيات هم که توش روغن پالم داره،در محصولات کشاورزي هم که سموم غير استاندارد استفاده شده خلاصه همه اين مشکلات طبق معمول ميفته گردن امريکاي جهانخوار مسئولين هم که همه دلسوووووووووز، هيچ تقصيري ندارن خدا امريکا رو از مسئولان نگيره وگرنه کي ميخواست مشکلات اين مملکتو گردن بگيره؟ فقط مشکلات مربوط به حجاب و پوشيدن ساپورت رو مسئولين بايد رسيدگي کنن. بقيه که اصلا مشکل نيستن

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۲

با عرض تاسف در مورد اين حادثه ولي بايد بگم که بعد از باند فرودگاه مهرآباد فقط شهرک‌هاي صنعتي مي باشند و فقط تهرانسر مي باشد. در ضمن ساخت يک فرودگاه با استانداردهاي مهرآباد چقدر هزينه داره؟ درضمن فرودگاه مهرآباد هم اکنون وضعيت مطلوب‌تري نسبت به هر فرودگاه ديگري در ايران حتي امام خميني دارد (اگر يادتان باشد يک بار هواپيمايي به دليل نقص فني از امام خميني رد شد و در مهرآباد به سلامت به زمين نشست که دليل آن عدم وجود سيستم هاي ايمني فرودگاهي در امام خميني بود). در اين زمينه هواپيما مشکل داشته است نه فرودگاه.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۴

ايران خودرو و سايپا کم کشته گرفتن، حالا نوبت هواپيما هاي ساخت داخل شد.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۵

اين موبايل بدست ها باحالن

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۵

حادثه هاي اينچنيني قلبو به درد مياره خوندم که 8 تااز کشته شده ها خردسال بودن.خدارحمتشون کنه. براي شادي روحشان فاتحه بخوانيم!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۵

خب ازمايش روي اين هواپيما انجام شد. منتظر ازمايش هاي بعدي باشيد....

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۶

پرواز در ايران يک دل شجاع ميخواهد................

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۷

فقط بلديم به تمام دنيا مرگ بديم.به حاشيه ها بپردازيم..مسئولين آيا در خواب به سر ميبريد؟ مسئولين كه با بهترين پرواز ها و بهترين هواپيماها جا به جا ميشن معلومه كه درك نميكنن..مردم براي مسئولين وسيله شدن

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۸

شما ها اصلا داريد چي ميگيد باز دوباره ميگيد مقصر امريکاس؟ مگه امريکا موشک زده به هواپيما؟ مقصر اين هواپيما سازيمونه. انقدر امار سقوط هواپيما تو ايران بايد بالا بره؟ اگه سوار هواپيماي توپولوف بودن شايد اين اتفاق نميفتاد. اصلا هيچکس رسيدگي نميکنه. چرا انقدر امار سقوط هواپيما تو ايران بالاست؟ يه کم به خودتون بيايد. ادعا نکنيد که ما بهترين سازنده هواپيما تو ايرانيم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۹

همشهري هاي من رفتن اي خدااااااااااااااااااا . هزار بار گفتن اين هواپيما سابقش بده چرا از دور خارج نكردنش مسئولان چرااااااااااا؟؟؟؟ پاسخ بدين

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۱۰

اي بابا بليت هواپيما هم که اينقدر گرون کردن که. پس مردم پول چي مي دن به شرکت هاي هوايي؟ پول سفر به آخرته؟ در ازاي پولشون نبايد به اين مردم خدمات داد واقعا؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۱۱

به خدا اين حق ملت ايران نيست.بازهم بگيد تحريم ها هيچ اثري ندارد.تا کي بايد خون عزيزامون به اين راحتي ريخته بشه؟ فقط چند روز که خبر داغ هست همه توي صحنه هستند و چند وقت که گذشت ديگه انگار نه انگار واقعا متاسفم واقعا

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۱۲

ولي به نظر من تجهيز ناوگان گشت ارشاد هنوز در اولويته ...

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۱۵

تا کي بايد تاوان روسيه وبلوک شرق رابدهيم واقعا جاي تاسف دارد شهداي ما در جنگ عراق با سلاحهاي روسيه از ما گرفته شدند بس است ديگر حيا کنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۱۷

ان‌شاءالله روزي برسد تا با آمريکا هواپيماي مشترک بسازيم نه با اوکراين

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۱۸

جون آدم اينجاارزش نداره .اينارونگين يه وقت حضرات ناراحت ميشن

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۱۹

لطفا مسئولين بي‌کفايت استعفا بدهند. آناني که مردند عزيز بودند

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۲۱

علت سقوط هواپيما 140 ايراني اعلام شد : پوشيدن ساپورت هاي رنگي توسط خانومها - هي من ميگم شما قبول نميکنيد .

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۲۲

متاسفم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۲۵

مرگ بر آمريكا - مرگ بر انگليس درود بر روسيه خون اين عزيزان در ظاهر شايد معلوم نباشه كه به عهده كدوم مسئول يا مسئولين هست ولي اونيكه مقصر واقعيه خودش خوب ميدونه كه كي هست و چه جوري بايد ازش بازخواست بشه. چهل تا مسافر مردن و دهها خانواده بدبخت شدن. خدا از مسببينش نگذره

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۲۶

روحشون شاد

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۲۷

وقتي نماينده مجلس وقتش را براي ساپورت صرف کنه اين هم ميشه نتيجش !!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۲۷

آخه اين حرف ها و پيام ها چه فايده اي داره ؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۳۰

از ساپورت و تفکيک چه خبر؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۳۱

http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-140

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۳۲

بازم خدا را شكر هوس بويينگ ساختن نكردن با اون همه سرنشين. اون موقع چه فاجعه اي پيش ميومد؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۳۵

پرورش خلبان و کمک خلبان چيزي نيست که به اين راحتي از آن بگذريم چرا امنيت و استاندارد توليد رو با جان انسانها ازمايش کنيم؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۳۵

ايران با اين همه ثروت و دستاني خالي! چند سال ديگر درست ميشود؟ روحشان شاد.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۳۵

اين حرفاي ما كه فايده اي نداره.مسئولين به كارهاي خودشون ادامه ميدن.مملكت گل و بلبل داريم ماشاالله. اما مطمئن باشيد يك روزي آه و ناله و نفرين اين مردم، خانواده اين مردم ،گريبانگير دولت و كشور خواهد شد. خدا جاي حق نشسته آقايان مسئولين كه پشت ميز لم دادين و با اسكورت اين ور و اونور ميرين با بهترين هواپيماهاي شخضي مسافرت ميكنيد! در هميشه رو يه پاشنه نميچرخه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۳۷

اين سومين سقوط انتونوف 140 در ايران و ششمين سقوط در اين نوع در جهان است از 1997 كه توليد شده.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۰

به فکر اتاق خواب مردم هستن، به فکر ساير مسائل مملکت نيستن

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۳

حالا که اين مدل هواپيما امتحان خود را دو بار پس داده پس بهترين راه انتقام از کفار غرب و مرتجع عرب صدور اين مدل هواپيما به اين کشورهاست

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۳

آقايون مسئولين شرکت هواپيمايي نکنه مثل کشورهاي شرق آسيا به دليل مقصر بودن و عذاب وجدان گرفتن خودکشي کنيد ها ! نه مهم جعبه سياهه که پيدا شد ، خود اين سه امتياز داره و ميريد مرحله بعد...

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۳

واقعا براي شرکت هسا (هواپيماسازي ايران )متاسفم که با وجود اين همه تجهيزات و پولهايي که از بيت المال خوردند اين هواپيماهاي مزخرفو تحويل مردم دادند.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۴

واقعا متاسفم که تو چه مملکتي داريم زندگي ميکينم انوقت کلي ادعا دارن

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۴

استعفا. براي جون 48 نفر ارزش قائل ميشن که حداقل کار استعفاست

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۵

مي شه بگي ربطش به هم چيه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۶

آقاطراحي که نمي تونيم بکنيم همش مهندسي معکوسه. حداقل هواپيماهايي رو مهندسي معکوس کنيد که خودشون کمتر سقوط کردن . آخه هواپيماهاي روسي ارزش مهندسي معکوس داره؟!!!!!!!!!!!جو خودکفايي هم به خودشون ميگيرن.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۶

حالا مثل هميشه تقصير رو گردن خلبان ميندازن چون مرده است و نميتونه از خودش دفاع کنه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۷

خدا به ما رحم کنه ، دو هفته يه بار پرواز داريم به جنوب !

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۸

اين نوع هواپيما اصولا نظامي هست و از مفاد خبر هم مشخص است ولي در ايران با نصب صندلي اتوبوسي داخل آن براي حمل مسافر استفاده مي شود و مثل اين است كه با كاميون بنز ده چرخ بخواهي 40 نفر مسافر را از تهران به بندر عباس حمل كني. خوب عاقبتش هم اينه ديگه!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۵۳

من ديگه با هواپيما نمروم ولايت همون خر بابام رو براي رفت و آمد به تهرون استفاده كنم به صرفه تره، ايمنيش هم از هواپيمائي ايران بيشتره!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۵۵

بليط ارزانتر مرگ راحت تر اين است شعار مسافران!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۵۵

خدا صبر به بازماندگان شان بده

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۵۶

هيچ چيز اين مملکت درست نيست هيچ چيز

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۵۸

دينگ دينگ مسئولين محترم ساعت 10 بامداد لطفاً بعد از خوردن صبحانه و پوشيدن لباس مناسب به سر کار خود برويد شهر در امن و امان است . با تشکر فراوان مردم هميشه در خواب

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۳:۵۹

متاسفم.........عادت مسئولين ما اينه که بعد از فاجعه ميان فکر درست وحسابي ميکنن...اون از ماشينامون و اتوبوس هاي اسکانيامون اينم ازهواپيما هامون....حالا بشينيد بگيد تحريما خوبه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۰۵

حالا هي با اين هواپيماهاي از رده خارج جون مردم رو بگيريد

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۰۵

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ با طياره. خدا از سر تقصير مسبين آن نگذرد آمين

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۰

تسليت عرض مي کنم به خانوادهاي داغدار ما را هم در غم خود شريک بدانند مسئولين کشور بايد نسبت به جان مردم نهايت تلاش و دقت و رعايت کردن مسايل ايمني را داشته باشند و نبايد به خاطر مال با جان ادمها بازي کنند قيمت بليط را زود گران مي کنند ولي چرا هواپيماي خوب خريداري نمي کنند مسئول مرگ اين عزيزان کيست اگر عزيزان خودتان باشند حاضريد با اين پروازها بفرستيدشان؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۱

بهتر مي شد اگر : شرکت هواپيمايي با اتوبوسراني قرارداد همکاري ميبستن ... بال هواپيماها رو ميزدن باهاش زميني و بين شهري مسافر جابجا ميکردن

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۲

با سلام و عرض تسليت خدمت هموطنان عزيز. به عنوان شخصي که در صنعت هواپيمايي کشور در حال فعاليت هستم بايد عرض کنم کهنگي سيستم ناوگان هوايي و عدم تعامل با ساير کشورهاي صنعتي صاحب برند در جهان دليل اصلي اين اتفاقات هست. جهت اطلاع عمومي عزيزان هم بايد بگم سيستم پروازي ملخي سيستم امني هست بنحوي که اگر يک موتور ملخي نيز فعال باشد مي توان فرود اضطراري را به سرانجام رساند.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۳

فقط ادعا دارن

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۵

جمعيت زياد كنيم كه تو اين مملكت مفت مفت بكشيدشان؟ شماها بريد به طرح ساپورت و تفكيكتان برسيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۷

تو مجلس فيلم هاي ضبط شده از حادثه توسط دوربين هاي ترافيکي رو نشون بدن.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۸

اين هواپيما در پرواز آزمايشيش هم سانحه داده بوده و حالا چطوري اجازه پرواز داشته ؟ تو خود بخوان حديث مفصل .... خدايا توي مملکت ما چرا براي جان آدم ها ارزشي قائل نمي شند...ما درد دلمان را به کي بگيم؟ پيش کي شکايت کنيم؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۸

واقعا خجالت اوره. به پرواز در نيومده سقوط کرده.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۹

خدا رحمتشون کنه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۲۱

اين هواپيماها فقط برا مردمه. چيزي که اصلا برا مسئولان مهم نيست جان مردم است.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۲۱

اولين هواپيما از نوع حدود 12 سال پيش تو خود ايران سقوط کرد با کلي مهندس متخصص که روي همين هواپيما کار ميکردند که همگي کشته شدند، با اين حال دوباره به اين پروژه ادامه دادند. 8 سال پيش يه فروند ديگه تو اصفهان سقوط کرده اونم در حين پرواز آزمايشي!! کلاً اين هواپيما مشکل سيستم سوخترساني به موتور داره. طبق آماري که موجوده، از 31 هواپيمايي که از سال 1997 تا به الان ساخته شده (اکراين و ايران) 6 فروند سقوط کرده و اکثراً مشکل سوخترساني به موتور رو داشتند. اين آمار يعني بدترين پروژه هواپيماسازي!! من موندم چرا هنوز با افتخار ميگيم ما خودکفا هستيم! خودکفا در چي؟ در کشتن آدمهاي بيگناه؟؟ واقعاً جاي افسوس داره!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۲۲

اول به خونواده هاي او 40 نفر تسليت ميگم بعدم به مردم ايران،مسئولين خوش خيال حالا کلاتونو بذاريد بالاتر که هنر نمايي ديگه با جون مردم بي گناه کردين،کي جواب خون اينارو ميده جواب اون بچه هايي که تو اين حادثه رفتن و طعم زندگي رو نچشيدن؟اگه فقط ي ذره وجدان و انسانيت داشته باشيد اينقدر ادعاي پوچ نميکنيد،بدبختي ما اينه که فک ميکنن همه دنيا هيچي بلد نيستن فقط خودشون بهترينن. جون مردم که بازيچه دستتون نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۲۴

بس است ديگر حيا کنيد//آسمان ما را رها کنيد//جان انسان ها را حفظ کنيد// بليط ها را هم ارزان کنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۲۴

حادثه چي بوده ... تحريم ها يا نقص هواپيماي توليد داخلي ...مهم جون اون آدمايي بود که از دست رفت که ظاهرا خيي بي ارزش شده . .. ديگه اون کسايي هم که نزديک مهرآباد زندگي مي‌کنن بايد نگران باشن که نکنه هواپيماي بعدي بيفته رو سرشون ... و بدتر از همه اينکه اين حادثه هم خيلي زود فراموش ميشه ... خون روي دستهاي افرادي است که به هر نحوي باعث اين حوادثند يا جلوش را نميگيرند يا حتي اعتراض نمي کنند

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۲۶

اقايي که مي گفتي تحريم ها کاغذ پاره اي بيش نيست بيا الان جواب بده. به همه مردم ايران مظلوم تسليت مي گم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۲۸

يکي از مسافران كه به پرواز نرسيد بايد در مراجع مربوطه پاسخگو باشد كه چرا به موقع نرسيده؟ انگيزه او از اين اقدام چه بوده؟و تا زماني كه اعتراف نكند بايد در بازداشت موقت بماند.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۳۴

خود کفايي ديگه چيه؟ اين مزخرفات يعني چي؟ همه کشورها در دنيا در حال مراوده هستند.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۳۴

اين هوا پيما ها فقط به درد ساخت رستوران هوائي در موزه هوائي مي خوره. موتورهاش هم بذارن رو تركتور و دركشاورزي استفاده كنن بهره وري بيشتري داره و خطر جاني هم نداره.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۳۷

اللهم عجل لوليک الفرج خدايا با اين وضع مملکت تو به فکر ما باش و در ظهور منجيمون امام زمان تعجيل بفرما...

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۳۷

به خانواده قربانيان تسليت ميگم. اقا تو اين اوضاع داغون خبرگزاري ... نظرهايي رو ثبت ميکنه که براي توجيه حادثه هستند. اقا به خدا مردم ديگه ميفهمند ديگه مردم خسته شده اند . تا کي مردم بايد چوب ندونم کاري اين مسئولين مملکت رو بخورن؟ به خدا ديگه مردم خسته شدن‌. تا کي بايد اين مردم بشينند يه عده دلواپس با جون عزيزانه اين ملت بازي کنن؟ اقا مگه ساپورت و حجاب از جون مردم مهمتره؟ اقا ما ميخاييم بريم جهنم تا اين که با مرگ زوري که شما به ملت ميديد بريم بهشت. تا کي مردم بايد بشينند و شما با جونشون بازي کنيد؟ بابا به والله شما که با ازادي و زندگي مردم بازي ميکنيد لااقل با جونشون بازي نکنيد. ايسنا تو رو خدا نظر رو سانسور نکن بذار ملت ببينن يه خبرگزاري چجوري ميتونه برا سرپوش گذاشتن روي اشتباه مسئولين اقدام کنه. به خدا ديگه خسته شديم. بابا ملت خسته شدن دست از سرمون برداريد. به قران مردم خسته شدن ...خدااااااااا

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۴۰

هواپيمائي ايران فاتحه مع الصلوات.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۴۱

واقعا ناراحت کننده است به احترام قربانيان و براي اعتراض به مسئولان حادثه 1دقيقه سکوت.....

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۴۳

خدا به خانواده هايشان صبر بده و براي رفتگان آمرزش.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۴۳

چند ساعت پيش هفت کودک فارغ از دنياي پر هياهوي ما سوار هواپيمايي شدند که به سوي ابديت آماده پرواز بود چند ساعت پيش اين هفت کودک شايد هيجان اولين سفر با هواپيما را مزمزه ميکردند چندساعت پيش جواني به بدرقه نامزد خود با دسته گلي آمده بود چند ساعت پيش مادري براي سلامتي فرزندش زير لب چيزي با خودش زمزمه ميکرد. چندساعت پيش پدري پاي تلفن با اضطراب ساعت پرواز دخترش را جويا مي‌شد. چند ساعت پيش عده اي در فرودگاه طبس نشستن هواپيماي عزيزانشان را لحظه‌شماري ميکردند چندساعت پيش حدود چهل نفر پاي به داخل هواپيمايي گذاشتند که قرار بود در فرودگاه ابديت فرود آيد. اما چند ساعت پيش بي مسئوليتي عده اي همه آرزوهاي عده اي را به باد داد. اما چند ساعت پيش صداي گوش‌خراش کودکاني به گوش ميرسيد که در ميان شعله هاي آتش و خون زنده زنده کباب مي شدند. . . . اما چند ساعت بعد عده اي تند تند جلوي دوربين‌ها خواهند رفت و از خود سلب مسئوليت خواهند کرد باز از ناکارامدي تحريم‌ها خواهند گفت من اما دلهره دارم. دلهره اينکه کي و کجا فردا دوباره هموطنانم سوگوار عزيزانشان خواهند بود

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۵۰

با سلام هر خوني در هر نقطه اي ريخته شود، مسببين بايد پاسخ آن را بدهند. چه در سقوط هواپيماي روسي چه با گلوله اسرائيلي. همه بايد پاسخ وجدان خود و خداي متعال و خانواده هاي داغدار را بدهند. آيا براي مسئولين ايران خون مردمي که در سوانح مختلف مظلومانه به زمين مي ريزد، اهميتي دارد؟ يا فقط....

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۵۲

اون ازالودگي هواتون اون از الودگي اب اون از الودگي شير اينم از هواپيماتون خجالت بکشيد مسئولين استعفا استعفا

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۵۳

سازمان هواپيمائي كشور آذربايجان در 23 دسامبر 1005 اين كشور آنتونوف 140 را از خطوط خود خارج كرده و پيش خريدها و سفارشات قبل را هم از اوكراين لغو كرد. اين چهارمين سقوط آنتونوف 140 در ايران و ششمين سقوط آنتونوف 140 در جهان است

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۵۵

بابا اي ول مسئول محترم! اي وَل! يه فكري هم به حال "شيعيان مظلوم ايران" بكنيد كه اين طوري به خاطر تصميمات نادرست شما اين شيعيان بي گناه تو زمين ، جاده و هوا پر پر نشوند!! اي وَل داره اي وَل...

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۴:۵۷

جان باختن تعدادي از هموطنانمان را تسليت ميگويم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۰۱

بهتر نيست فکر کنيم فقط يه اتفاق بوده؟؟؟؟ غيراز مردم عادي کلي خدمه وخلبان و...هم توي اون هواپيما حضور داشتن. چه ربطي به مسئولين داره؟؟؟؟؟ توي كشورهايي به قول شما قدرتمندتر وبهتر از ايران سالانه کلي سقوط هواپيما داريم ايران هم مثل بقيه جاها. به نظر من فقط يه اتفاقه

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۰۷

مسئولان قضايي و بخصوص دادستاني بايد مسئول اين حادثه را تعقيب ومجازات کنند آقاياني که قوه قضاييه را با وزارت خارجه اشتباه گرفته‌ايد و دائما در حال موضع گرفتن عليه امريکا و اسرائيل هستيد، چرا در مقابل همين حوادث موضع نميگيريد؟ مجلس: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در رسيدگي به طرح افزايش نرخ باروري و کاهش رشد جمعيت کشور با ممنوع کردن هرگونه پيشگيري دائمي از بارداري، پزشکان متخلف را به مجازات‌هاي انتظامي محکوم کردند. با اين همه بدبختي بچه بزرگ کني که يا معتاد بشه وبسوزه، يا تو اتوبوس آتيش بگيره يا تو هواپيما و يا توي مدرسه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۱۳

تسليت به خانواده هاي داغدار

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۱۶

خدا رحمتشون کنه و به خانواده هاشون صبر بده...واقعا متاسفم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۱۶

واقعا که فقط قيمت رو ميبرن بالا نه کيفيت...تسليت ميگم به خانواده هاي مصيبت ديده در اين حادثه ما را هم در غم خود شريک بدانيد

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۲۶

با عرض تسليت خب جعبه سياه پيدا شد مگر ميگن راستشو؟ دو روز اخبار ميگه بعدش روز از نو برسيم به ساپورت و تفکيک و ...

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۲۷

براي همه مسئولين متاسفم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۲۸

کلا الان قابل پيش بينيه که چي ميشه ديگه: چند روز صحبت درباره سقوط و بعد هم کلا تا سقوط هواپيماي بعدي هيچ خبر و تغييري بوجود نمياد.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۲۹

ادم الاغ سوارشه ولي هواپيماي ايراني سوار نشه.حتما با يه کلاغ شاخ به شاخ زده

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۴۱

به خانواده بازماندگان تسليت ميگم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۴۱

حالا ببينيم تلويزيون ملي اين کشور که بيش از يک ماهه که داره جنازه نشون ملت ميده عکس کودکان بيگناه از دست رفته در اين پرواز رو هم نشون ميده؟

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۴۴

کودکان هواپيماي سقوط کرده، کودکان ايران

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۴۴

من كه ميگم بدا به حال اونايي كه چوب پر ادعايي مسئولان را خوردند و بدا به حال خانواده آنان كه داغدار شدند. رييس جمهور قبلي با ان لبخند مليح كه ميگفت ما تحريمها رو دور ميزنيم اين همون دوري بود كه ايشان ميگفت. انرژي هسته اي حق مسلم ماست اما با درايت.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۴۵

به خانواده بازماندگان صميمانه تسليت عرض کرده و همدردي خودمو اعلام ميکنم و کاش حالا که در تحريم هستيم حداقل هواپيماها را به صندلي جت و چتر نجات مجهز کنيم تا حداقل شانسي براي زنده موندن به مردم بدهيم. مسئولين هم بايد شهامت داشته و استعفادهند.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۴۵

با عرض تسليت من که خييييلي ناراحت شدم و پيشاپيش هم تسليت ميگم بابت سقوط بعدي. هواپيما رو هم تفکيک کرده بودن که .....

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۴۷

تبريک به دولت وسازمان هواپيمايي کشوري که ازمردم به عنوان موش آزمايشگاهي خوداستفاده ميکند.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۴۹

همونطوري که مسئولين پيشتر درباره پرونده هاي متعددي از جمله اختلاسهاي مالي مثل 3000ميلياردي و برنجهاي الوده اختلاس بيمه، عدم تمکين رييس جمهور سابق به قانون، و صدها و هزاران مورد ديگر پاسخگو بودن تو اين مورد هم قطعا پاسخگو خواهند بود

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۵۰

از صميم قلب براي خانواده هاي داغدار اين حادثه تسليت ميگم؛ ولي يادمان باشد مقصر اصلي کيست. چه کساني دلواپسند؟ آيا هيچ کس هرگز فرياد زد هواپيماي امن و سالم حق مسلم ماست؟ خودروي ايمن و ارزان حق مسلم ماست؟ واي بر ما که ساستمداران بر ما سوارند و سواري ميگيرند. دوستان؛ از ماست که برماست.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۵۰

جهت اطلاع ملت شهيد پرور ايران عرض کنم که اين شرکت هسا دو چيز در ايران توليد مي کند: 1- هواپيما 2- مسکن مهر در شهر جديد هشتگرد.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۵۱

ماشالا

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۵۵

يه پيشنهاد دارم و اون اينه كه: قبل از پرواز كليه هواپيماها با پرميت يا مجوز پرواز كنند، و زير اين پرميت رو يه مهندس مكانيك هواپيما، يه تكنسين تعميرات هواپيما و يه مهندس ايمني پرواز امضا كنند و در صورت تاييد پرميت اجازه پرواز داده بشه، اين افراد هم قبل از پرواز تمام سيستم هاي هواپيما رو چك كنند و در صورتي كه هواپيما نقص فني داشت از امضا پرميت خودداري كنند، در صورت سقوط هواپيما، مقصر امضاكنندگان پرميت مي باشند و بايستي پاسخگو باشند. مورد دوم اينكه يه شركت بازرسي فني هواپيما كه اينترنشنال باشه از كليه هواپيماهاي كشور بازديد كنه عيوبش رو مشخص كنه در صورت رفع عيوب و سلامت هواپيما به اون هواپيما سرتيفيكيت سلامت بده و مدت‌دار باشه مثلا تا 3 يا 6 ماه اعتبار داره و بعدش فاقد اعتبار هست و بايستي مجددا بازرسي فني بشه، به هواپيمايي كه فاقد سرتيفيكيت هست مجوز پرواز و اجازه پرواز داده نشه و در صورت عدم رعايت اين موضوع مقصر امضاكنندگان مجوز پرواز هستند، نه اينكه مثل الان به هر هواپيماي معيوب و سالم و داراي نقص فني و... اجازه پرواز داده بشه و هدف فقط پول تيكت هست نه سلامتي و جان ملت.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۵۵

خدا کنه بلد باشن از جعبه سياهش سر در بيارن. . .روحشون شاد . .

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۵:۵۶

درهر کشوري اگه همچين اتفاقي بيفته فورا مسئولين مربوطه استعفا ميدن چرا؟ چون ميدونند که يه جاي کارشون ايراد داشته. اما توي مملکت خودمون مسئولين غير مسئول!! همچين کاري نميکنند. خدا به ما رحم کنه.

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۶:۰۰

بحق 5 تن و خون حسين (ع) خدا جوابتونو بده

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۶:۰۱

اينم يكي ديگش !!!! هميشه گفتم بازم ميگم 1000 سال ديگه هم حاضر نيستم اين جا سوار هواپيما بشم !!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۶:۰۲

با وجود خودرو ملي آمار تلفات جاده ايمون اوله تودنيا ، خدا رحم کنه هواپيماي ملي هم اضافه شد . تسليت به همه ي داغ ديده ها

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۹ ۱۶:۰۲

واقعا با شنيدن اين خبر ناراحت شدم اين حادثه رو به همه مردم ايران تسليت ميگم

avatar
۱۳۹۳-۰۵-۲۰ ۰۹:۰۹

روحشان شاد