• چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 93051507171
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

/16مرداد سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی/

راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع ژنتیک و کلینیک تخصصی بیماری‌های عفونی در جهاد دانشگاهی

راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع ژنتیک و کلینیک تخصصی بیماری‌های عفونی در جهاد دانشگاهی

مدیر مراکز خدمات تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی از راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع در حوزه ژنتیک توسط این نهاد خبر داد.

مدیر مراکز خدمات تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی از راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع در حوزه ژنتیک توسط این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، دکتر محمدعلی خلیلی‌فر با بیان این مطلب افزود: در حوزه ژنتیک به دنبال راه‌اندازی یک آزمایشگاه مرجع هستیم تا نیاز بیماران و سایر مراکز درمانی شمال شرق کشور را برطرف کنیم.

وی از بازنگری ساختار تشکیلات مراکز خدمات تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری کلینیک تخصصی بیماری‌های عفونی و ویروسی دستگاه گوارش نظیر هپاتیت را نیز در مجموعه جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های حوزه مراکز خدمات تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در دو حوزه پژوهشی و خدمات تخصصی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: در حوزه پژوهشی بنا داریم با سه گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی ترمیمی، گروه پژوهشی مولکولی پزشکی و گروه پژوهشی HTLV1، ایدز و هپاتیت، پژوهشکده پزشکی مولکولی و ترمیمی را راه‌اندازی کنیم.

مدیر مراکز خدمات تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه خدمات تخصصی پزشکی نیز توسعه ساختمان آزمایشگاه نیشابور برای پاسخگویی با ظرفیت پذیرش 1000 نفر در دستور کار قرار داریم.

وی به فعالیت مجتمع پزشکی و پیراپزشکی گناباد اشاره و تصریح کرد: در این مجتمع توانسته‌ایم پزشکان متخصص مورد نیاز این شهرستان را در بخش های مختلف جراحی عمومی، ارتوپدی، پزشک عمومی، آندوسکوپی، داخلی، فوق تخصص گوارش، چشم پزشکی، جراحی مغز و اعصاب، دندانپزشکی، اورولوژی، زنان، فوق تخصص روماتولوژی، سونوگرافی و رادیولوژی تامین کنیم.

دکتر خلیلی‌فر ارائه خدمات تخصصی با کیفیت بالا و تعرفه دولتی را از مهمترین ویژگی‌های مراکز خدمات تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی نسبت به سایر مراکز پزشکی دیگر عنوان کرد.

وی از توسعه فیزیکی آزمایشگاه مرکزی در خیابان رازی مشهد برای ارائه خدمات بهتر به بیماران خبر داد و بیان داشت: امیدواریم با توسعه فضای فیزیکی آزمایشگاه مرکزی بتوانیم بخش سلول درمانی را نیز در این آزمایشگاه راه‌اندازی کنیم.

وی به فعالیت کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی اشاره کرد و بیان داشت: این کلینیک تنها مرکز در شهر مشهد است که توانایی انجام درمان بیماری‌های دندان را دارد که سایر مراکز به این کلینیک ارجاع می‌دهند.

وی گفت: به دنبال این هستیم تا بخش ترومای دندانپزشکی را برای درمان بیماران آسیب دیده ناشی از تصادف و غیره را نیز به کلینیک دندانپزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی اضافه کنیم.

مدیر مراکز خدمات تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به نمونه برداری 120 تا 130 مورد از خون بند ناف در بانک خون بند ناف این نهاد، افزود: با استخراج سلول‌های بینادی از این خون‌ها می‌توان در درمان بیماران این افراد در آینده استفاده کرد.

وی به مراجعه روزانه 500 تا 600 نفر بیمار به آزمایشگاه طلاب اشاره کرد و توسعه فضای فیزیکی آزمایشگاه فوق را از برنامه‌های این نهاد دانست.

دکتر خلیلی فر با اشاره به اینکه سالانه نیم میلیون نفر از مردم استان به ویژه اقشار کمتر برخوردار از خدمات تخصصی پزشکی این نهاد با تعرفه ارزان و با کیفیت بالا استفاده می‌کنند، خواستار حمایت نهادها و مراجع مسئول استانی و کشوری از این فعالیت‌ها شد.

وی افزود: خدمت به مردم خاصه محرومین از جمله رویکردهای جدی جهاددانشگاهی خراسان رضوی بوده که همواره جهادگران در این نهاد بدان افتخار می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha