• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93051406026
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

کمترین درصد قبولی امتحانات خرداد مربوط به کدام درس است؟

کمترین درصد قبولی امتحانات خرداد مربوط به کدام درس است؟

معاون ارزشیابی آموزشی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از قبولی میانگین 80 درصدی دانش‌آموزان کشور در امتحانات نهایی خرداد 93 خبر داد.

معاون ارزشیابی آموزشی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از قبولی میانگین 80 درصدی دانش‌آموزان کشور در امتحانات نهایی خرداد 93 خبر داد.

صفری در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: طبق آخرین تجزیه و تحلیل که بر اساس نتایج حاصله از امتحانات نهایی خرداد 93 صورت گرفت، خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش میزان قبولی دانش‌آموزان بوده‌ایم و به طور میانگین 80 درصد دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی، علوم تجربی، انسانی و فنی و حرفه‌‎ای که در امتحانات نهایی خرداد ماه شرکت کرده‌اند، قبولی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در برخی از دروس همچون دین و زندگی شاهد قبولی 100 درصدی دانش‌آموزان بوده‌ایم، افزود: در برخی از دروس دیگر نیز کمترین درصد قبولی را داشته‌ایم که درس «تاریخ ایران و جهان 2» در این دسته قرار گرفته است.

معاون ارزشیابی آموزش مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه امسال در درس «حسابان» شاهد میزان قبولی، قابل قبولی بوده‌ایم.

صفری با بیان اینکه تمام ادارات سنجش مراکز استان‌ها پس از پایان امتحانات و تصحیح کامل اوراق به بررسی تجزیه و تحلیل نتایج حاصله از امتحانات می‌پردازند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خراسان رضوی نسبت به سال گذشته در میزان قبولی دانش‌آموزان رشد داشته است و این استان در مقایسه با سایر استان‌ها رتبه خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به برگزاری همایش بازآزموی روسای ادارات سنجش سراسر کشور که به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این همایش 11 استان شرکت کرده‌اند که از هر استان سه مسوول حضور دارند و پس از بازگشت، آموزش‌های کارگاه‌های این همایش را برای کارکنان ادارات بخش استان خود منتقل می‌کنند تا از این طریق به توسعه عملکرد ارزشیابی و سنجش ادارات استان‌ها بپردازیم.

صفری ادامه داد: این همایش سبب می‌شود تا مدیران با تجربه بیشتری به بررسی وضع موجود و تحلیل آن بپردازند و باید تک تک نقاط ضعف را شناسایی کرده و برای آن‌ها راهکارهای لازمه را معرفی کنند تا از این طریق در جهت کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش که از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش وپرورش است گام موثر برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۵-۱۴ ۰۰:۵۰

بااين سوالات ابکي حسابان بايدم ذوق بکنيم