• جمعه / ۳ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93050301388
  • منبع : نمایندگی فارس

/روز قدس؛ هشداری بزرگ به اسرائیل/

پورمحمدی: هرجا بحرانی هست دست اسرائیل را می‌توان دید

پورمحمدی: هرجا بحرانی هست دست اسرائیل را می‌توان دید

وزیر دادگستری با تشریح روند شکل‌گیری رژیم صهیونیستی اسرائیل و حاکمیت غیرقانونی این رژیم بر سرزمین‌های فلسطین اشغالی، گفت: طی 35 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، هر سال اسرائیل ضعیف‌تر شده و رو به نزول حرکت کرده است.

وزیر دادگستری با تشریح روند شکل‌گیری رژیم صهیونیستی اسرائیل و حاکمیت غیرقانونی این رژیم بر سرزمین‌های فلسطین اشغالی، گفت: طی 35 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، هر سال اسرائیل ضعیف‌تر شده و رو به نزول حرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر جمعه 3 مردادماه در پایان راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز، گفت: رژیم اسرائیل تا قبل از سال 1357 هجری شمسی و 1979 میلادی به سیر صعودی خود در منطقه ادامه داد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این روند برای چند سال متوقف و پس از آن سیر نزولی قدرت و جایگاه این رژیم آغاز شد و تا اکنون ادامه دارد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه امروز حقیقت جمهوری اسلامی ایران، حقیقتی پذیرفته شده است، گفت: حقیقت و استدلال ما در دنیا علنی و پذیرفته شده است، اگرچه جامعه جهانی به‌راحتی تسلیم نشد، اما منطق جمهوری اسلامی، بسیار قوی است و به‌همین دلیل جایگاه ایران اسلامی روز به‌روز در جهان رفیع‌تر و برجسته‌تر شده و می‌شود.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: حتی استکبار و سران استکبار هم این حقیقت را می‌فهمند و می‌دانند و تنها قومی که عداوت نشان داده و می‌دهد، قوم یهود است که البته دوگانگی رفتار هم دارند و ادعای اصلاح‌گری هم دارند و می‌گویند ما به‌دنبال اصلاح جهان هستیم.

وی با تصریح اینکه اسرائیل غاصب طی دهه‌های اخیر هر روز متزلزل‌تر از دیروز شده است، گفت: از آن سو ملت مقاوم و مظلوم فلسطین، هر روز مقاوم‌تر شده و خودش را بیشتر باور کرده است و نشانه‌ آن پیروزی‌های مکرر در برابر تجاوزها و حملات رژیم صهیونیستی است.

پورمحمدی با تشریح چگونگی شکل‌گیری رژیم جعلی اسرائیل در منطقه و با تاکید بر اینکه آمریکا و دنیای استکبار در تلاش برای تغییر نقشه جهانی و استیلا بر منطقه خاورمیانه این رژیم را ایجاد، آن را تقویت و حمایت کرده است، گفت: در 1945 که پایان جنگ‌جهانی دوم است، جمعیت یهودیان 31 درصد کل جمعیت فلسطین بود.

وی با بیان اینکه در یک برنامه‌ریزی 80 ساله تلاش شده بود تا این جمعیت رشد داشته باشد، گفت: دولت غاصب اسرائیل در سال 1948 یعنی سه سال بعد از جنگ جهانی دوم تشکیل شد و عجیب آنکه سازمان ملل متحد در آن زمان علی‌رغم آنکه جمعیت یهودیان به 31 درصد هم نمی‌رسید و تنها 6 درصد کل خاک این کشور را در اشغال خود داشتند، تسلط بر 56.5 درصد از کل کشور فلسطین را در اختیار آنان قرار داد.

پورمحمدی با یادآوری اینکه بلافاصله بعد از شکل‌گیری این رژیم، آمریکا و دنیای غرب آن را به رسمیت شناخت، گفت: وقتی به تاریخ باز می‌گردیم متوجه می‌شویم که از 1924 تلاش برای استیلا بر فلسطین و لبنان با تشکیل گروه‌های ترور، صهیونیستی و فعال شدن آنها، آغاز شده است.

وی با تصریح اینکه جریان ترور، حذف، قتل و آدم‌کشی توسط گروه‌های تروریستی صهیونیستی و کشتار دسته‌جمعی در روستاها و شهرهای مختلف فلسطین از آن زمان شروع شد، گفت: چند گروهی که امروز حاکمیت اسرائیل را در اختیار دارند،‌ همان گروه‌های تروری هستند که چند دهه قبل ایجاد شدند.

پورمحمدی با یادآوری اینکه گروه‌های ترور بعد از 20 سال کشتار و حذف و ایجاد وحشت، تبدیل به احزاب مختلف سیاسی شدند، گفت: اینکه می‌گوییم این رژیم، تروریست و آدم‌کش است، مستندات تاریخی دارد، چهره‌های سیاسی برجسته این کشور همه از مسئولان و عوامل اجرایی گروه‌های ترور در دهه سی‌ میلادی بوده‌اند.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه بعد از شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، دوران تنزل قدرت اسرائیل در منطقه و جهان و سقوط جایگاه این رژیم آغاز شد، با استناد به آیاد قرآن کریم، به تشریح خصوصیت‌های این قوم پرداخت و گفت: آیات قرآن مستندترین و دقیق‌ترین سند به‌شمار می‌رود و خداوند سبحان در مورد خصوصیت‌های قوم یهود به ویژگی‌هایی اشاره دارد.

وی مهمترین ویژگی این قوم را نژادپرستی و خودبرتربینی آنان ذکر و خاطرنشان کرد: این قوم می‌گویند ما فرزندان خدا هستیم و دوستان خداوند در زمین، جمعیت یهودی روز زمین که در آخرین آمارها کمتر از 19 میلیون نفر است، جمعیتی که حاضر به اختلاط با سایر ادیان و نژادها نبوده و دختر به دیگر ادیان و اقوام نمی‌دهد و تا جایی که امکان دارد دختری از آنان نمی‌گیرد و اعتقاد دارد خون و نژاد برتر است.

وی دلبستگی بی‌نهایت به دنیا را از ویژگی‌های دیگر این قوم برشمرد و خاطرنشان کرد: آنان انسان‌های حریصی به دنیا هستند، حتی بیش از مشرکانی که به قیامت اعتقاد ندارند، وابسته به دنیا هستند، دوست دارند که بیش از هزار سال زندگی کنند.

پورمحمدی، جان دوست بودن را از دیگر ویژگی‌های این قوم دانست و گفت: فلسطینیان علی‌رغم آنکه 800 شهید و 5هزار مجروح داده‌اند اما همچنان مقاوم و بدون هراس ایستادگی می‌کنند و آنوقت با تعداد تلفاتی که به اسرائیلیان وارد کرده‌اند، زلزله به میان آنان انداخته‌اند، آنان مصیبت زده شده‌اند و یک میلیون یهودی در اسرائیل با وضع بسیار بدی در ترس و اضطراب در پناهگاه‌ها بسر می‌برند.

وزیر دادگستری مال‌دوستی را یکی از ویژگی‌های مهم یهودیان برشمرد و اضافه کرد: هرجا که جریان تمرکز و تکاثر ثروت می‌بینیم، جریان یهودی یا در کنار آن یا در متن آن قرار دارد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این قوم، داشتن تفکری التقاطی و انحرافی است، آنان اعتقاد دارند که خداوند دنیا را خلق کرده و امور آن را به مخلوقاتش سپرده است.

پورمحمدی با اشاره به آیه‌ای از کلام‌الله که خداوند بر قوم یهود به‌واسطه این نسبت ناروا، لعنت می‌فرستد، گفت: این قوم لجوج و عنود به خاطر انحراف فکری که دارد، مرتکب جنایت‌های فراوانی شده‌اند و بی‌نهایت سنگ دل و بی‌رحم هستند.

وی سفاکی و قتل و خونریزی‌های سفاکانه را از دیگر ویژگی‌های این قوم دانست و با بیان اینکه آنان حتی انسان‌های صالح را هم می‌کشند، گفت: هرجا در این جهان فساد و بحران و درگیری و مشکلی وجود دارد، دست‌های پیدا و پنهان قوم صهیونیست را می‌توان در آن جست و جو و پیدا کرد.

پورمحمدی با یادآوری اینکه با گذشت 9 سال از تشکیل رژیم اسرائیل تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای در این کشور آغاز شد، گفت: اسرائیل با همکاری دولت فرانسه و در سال 1957 اولین برنامه هسته‌ای با اهداف نظامی در آن کشور اجرا و 9 سال بعد در سال 1966 این پایگاه تکمیل و 5 سال بعد اولین بمب با کلاهک هسته‌ای تولید شد.

وی با بیان اینکه اسرائیل با کمک فرانسویان، از 45 سال قبل تاکنون به سلاح هسته‌ای مجهز شده است، گفت: این رژیم در واقع نقطه سرکوب منطقه بود، امروز اسرائیل ایالت پنجاه و دوم آمریکا و نماد تفکر و تمدن مدرن و معاصر است، هرچه می‌خواهند در خصوص تمدن جدید بگویند، تمدنی که بر سرآن قشقرق راه‌ انداخته‌اند، نمادش را می‌توان در رژیم صهیونیستی اسرائیل دید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha