• جمعه / ۳ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93050301336

سردار سلامی:گزارش‌ها حاکی از ضربات زیاد به اسرائیل است

سردار سلامی:گزارش‌ها حاکی از ضربات زیاد به اسرائیل است

جانشین فرمانده سپاه خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی در یک دادگاه عادل به جرم جنایت علیه بشریت شد.

جانشین فرمانده سپاه خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی در یک دادگاه عادل به جرم جنایت علیه بشریت شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار سلامی که در پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران سخنرانی می‌کرد، با اعلام حمایت از مردم فلسطین، گفت: برای مردمی که ستم فراوان دیده‌اند، مرجعی در عالم نیست . حضرت امام(ره) با اعلام روز جهانی قدس دل هر مسلمانی در عالم را به یکدیگر نزدیک کردند. این روز جلوه وحدت اسلامی است که دشمن مشترک را ببیند. راهبرد جمهوری اسلامی در این روز ایجاد وحدت، انسجام، ضدیت با استکبار و نظام سلطه است.

وی ادامه داد: فصل مبارزه با اسرائیل این رژیم کودک‌کش را باید به دو فصل تقسیم کنیم؛ یکی فصل قبل و دیگری فصل بعد از پیروزی انقلاب. در زمان پیش از انقلاب هم مبارزه بود، اما شکل مبارزه متفاوت بود و جهان مساله فلسطین را به شکل قراردادهای کمپ دیوید و شرم‌الشیخ دیده بود، اما امروز نگاه به دست مجاهدین است و ابتکار عمل به دست نیروهای مبارز است. در این زمان بود که هسته حزب‌الله تشکیل شد و این جمع با شعار ملت بزرگ ایران کار را شروع کردند و برای نخستین بار اسرائیل از جنوب لبنان عقب‌نشینی کرد.

جانشین فرمانده سپاه اضافه کرد: جمعی از انسان‌های دلداده به خدا با همان شعار، سیره و شیوه ایران اسلامی حرکت کردند و موفق شدند. بعد از این مساله جنگ 33 روزه، 22 روزه و هشت روزه پیش آمد و بچه‌های فلسطینی از این حرکت مقاومت و ایستادگی و تسلیم آموختند که می‌شود که در مقابل اسرائیل ایستادگی کرد و ارتش مدعی را شکست داد.

وی افزود در جنگ 33 روزه این موفقیت در مقابل چشم‌های ناباور جهان اتفاق افتاد و گروهی که نه نیروی دریایی، نه نیروی زمینی و نه نیروی هوایی داشتند با اراده ایستادند و به هدفشان رسیدند، اینطور بود که انتفاضه اول و دوم شکل گرفت.

سلامی گفت: با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب پیام‌های حمایت مردم ایران و مسلمانان برکات بسیاری برای این مبارزه و مجاهده داشته است. امروز تمام اسرائیل در تیررس مجاهدین قرار دارند و هیچ نقطه‌ای از اسرائیل نیست که از تیررس موشک‌های غزه در امان باشد. تا دیروز فقط نقاطی از اسرائیل مورد هجوم بود اما امروز با گذشت هجده روز از آغاز جنگ، فعالیت‌های اقتصادی در اسرائیل تعطیل است و برای اولین بار در تاریخ اسرائیل تمامی شرکت‌های هوایی پروازهای خود را به اسرائیل متوقف کردند و تنها چند شرکت آمریکایی آن هم به صورت نمادین به اسرائیل پرواز دارند.

وی افزود: امروز هجده روز از کودک‌کشی‌ها، زدن خانه‌های مردم و مدرسه‌ها می‌گذرد و سرزمین غزه که از هر سو مورد محاصره است ابتکار عمل را در زدن نقاط مختلف اسرائیل در دست دارد و این قدرت و توانمندی موشکی برای غزه‌ای‌ها باز است. ارتش اسرائیل با وجود آمار محدودی که از کشته‌های خود می‌دهد، بخش زیادی از خسارت‌ها را مخفی می‌کند.

وی تصریح کرد: گزارش‌ها حاکی است ضربات زیادی به اسرائیل وارد شده است. نیمی از مردم اسرائیل در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند که این مساله بی‌سابقه است اما فلسطین همچنان بر مقاومت و ایثار پافشاری دارد. در بعد انسانی، اخلاقی و عاطفی رژیم صهیونیستی شکست خورده است. کدامین انسان در جهان است که این همه جنایت از این رژیم جاعل ببیند و در دلش نفرت ایجاد نشود. امروز منفورترین رژیم در زمین این رژیم کودک‌کش است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: رژیم صهیونیستی در یک تنگنای عمیق استراتژیک قرار گرفته والا حمام خون در غزه معنا نداشت. خیلی از مسئولین کشورهای مختلف هم اذعان دارند که اگر اینطور نبود این همه کودک کشته نمی‌شد. نظام سلطه دست به اقداماتی زده که مقاومت را موضوع فرعی جلوه دهد، اما غزه و کودک‌کشی به قدر کافی برای جهان و جهانیان سخن دارد.

وی ادامه داد: آمریکا، اسرائیل و انگلیس عنوان مثلث شومی است که بعد از جنگ جهانی دوم و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تک قطبی شدن شکل گرفت اما تنها راهبردی که در مقابل ددمنشی‌ها و به یغما بردن ذخایر ملت‌ها در این جریان‌ها قرار دارد اسلام ناب محمدی است که پرچمداری این جریان را ایران اسلامی بر عهده دارد.

سلامی با بیان این‌که امپراطوری خبری و رسانه‌ای، تاسیس گروه‌های تروریستی و انداختن آنها به جان مسلمانان، وابستگی دولت‌ها و قدرت‌های خودفروخته، تقدس‌شکنی در مسلمانان و اهانت به حضرت محمد (ص) از حلقه‌های جریان مخالف اسلام ناب محمدی هستند، گفت: جریان داعش و القاعده و این دست از اقدامات گرچه به ظاهر تحت حمایت دلارهای آل‌سعود پیش می‌روند، اما نشانه‌های جدی داریم که داعش بدون هیچ تردیدی یک گروه صهیونیستی است.

وی ادامه داد: جریان فرماندهی داعش در اسرائیل آموزش دیده و این جریان گروهی است تحت حمایت صهیونیست که می‌خواهد محور مقاومت را تحت فشار قرار دهد، این یک انگیزه کاملا اسرائیلی است و اتاق‌های فکر صهیونیست به دنبال جعل تاریخی هستند. کدام مسلمانی است که با هر مذهبی روز قدس را لازم نشمرد، ولی این روز داعش روز قدس را حرام اعلام کرد. سیره آنها در کودک‌کشی را نگاه کنید. جنس کار داعشی‌ها جنس کار صهیونیستی است. آنها به ظاهر اختلافات مذهبی را علم کردند اما در باطل دست‌ساخته اسرائیل و صهیونیسم هستند.

وی با اشاره به فتنه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و نقش رهبری و بصیرت مردم را پررنگ کرد، گفت: امروز در عالم دو مکتب وجود دارد؛ یکی مکتب انتظار و دیگری مکتب انظلام. منظلم آنهایی هستند که زمینه ظلم ظالم به مظلوم را فراهم می‌کنند. امروز در عالم مکتب انظلام وجود دارد که دارای رسانه و قدرت است و به دنبال آن است که ظلم‌پذیری را به مسلمانان القا کند. سینمای هالیوددی فیلم می‌سازد که این را القا کند. فیلم‌ها، سریال‌ها و اخبار هم در پرتو این است که به تمام جوامع بشری القای «نمی‌توانید» بکند. مکتب انتظار نیز مکتب توحید، آمدن منجی عالم، اعتقاد به محدودیت و ایستادگی در برابر دشمنان است.

جانشین فرمانده سپاه خطاب به رژیم صهیونیستی و حامیان آن نیز گفت: تنها راه کارساز نابودی اسرائیل مراجعه به آرای عمومی است. کسانی که متعلق به این خطه هستند، رای دهند. مگر امروز ادعای دموکراسی ندارید حقوق بشر شما گوش فلک را کرده است. کشتن کودکان با کدامین حقوق بشر سازوکار بین‌المللی و اصول اساسی سازگار است. اسرائیل باید به عنوان جنایت علیه بشریت مورد مواخذه قرار گیرد و محاکمه شود. ما خواهان این هستیم که اسرائیل در یک دادگاه عادلانه بین‌المللی محکوم گردد. امروز جریان سازش با اسرائیل مورد تنفر است و اگر تا دیروز کشورهای خودفروخته خط سازش را دنبال می‌کردند امروز سازش مطرود است. آمریکا می‌خواهد سازشکاران را به عنوان جریان میانه‌رو جانشین جریان مقاومت کند، اما امروز بیش از همه زمان‌ها سازشکاری با اسرائیل محکوم و مطرود است.

وی با اشاره به سکوت دو هفته‌ای سازمان‌های بین‌المللی، این سکوت را بزرگ‌ترین دلیل ناکارآمدی این سازمان‌ها و سازمان ملل دانست و گفت: وقتی دبیرکل سازمان ملل سخن می‌گوید گویا سخنگوی رژیم صهیونیستی است. امروز مردم به آمریکا بی‌اعتمادند. اینها مسیحیان صهیونیست هستند که مدافع رژیم کودک‌کش اسرائیلند اما امروز به رغم همه خبرهای ناخوشایندی که می‌شنویم معادله قدرت به نفع مقاومت رقم خورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha