• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93042112176
  • خبرنگار : 71419

بازی های آسیایی، آخرین امید واترپلوی ایران

بازی های آسیایی، آخرین امید واترپلوی ایران

در حالی که تیم ملی واترپلو حدود شش ماه تمرین مستمر برای اعزام به بازی های آسیایی پشت سر گذاشته، مسئولان کمیته ملی المپیک همچنان درباره اعزام این تیم تصمیم گیری نکرده اند؛ تصمیمی که به قول یکی از ملی پوشان واترپلو ممکن است مرگ تدریجی واترپلو را در ورزش ایران به دنبال داشته باشد.

در حالی که تیم ملی واترپلو حدود شش ماه تمرین مستمر برای اعزام به بازی های آسیایی پشت سر گذاشته، مسئولان کمیته ملی المپیک همچنان درباره اعزام این تیم تصمیم گیری نکرده اند؛ تصمیمی که به قول یکی از ملی پوشان واترپلو ممکن است مرگ تدریجی واترپلو را در ورزش ایران به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، واترپلو یکی از ورزش هایی است که در سال های گذشته بیشترین ضربه را از تدابیر نادرست خورده است. تیم ملی واترپلوی ایران به دلیل اینکه ممکن بود در بازی های آسیایی 2002 کوانگجو مدال نگیرد، به آن مسابقات اعزام نشد. حال آنکه خسرو امینی نایب رئیس فدراسیون جهانی بعد از بازی های آسیایی طی مصاحبه ای گفت که تیم ملی واترپلوی ایران می‌توانست در گوانگجو نقره بگیرد.

بعد از آن به دنبال تعلیق فدراسیون، تیم ملی واترپلوی ایران نتوانست در مسابقات مختلف از جمله قهرمانی آسیا شرکت کند تا نوعی رخوت و سستی در بین ورزشکاران این رشته پدید آید. بخش خصوصی به تدریج پای خود را از این ورزش بیرون کشید و کیفیت و کمیت تیم های شرکت کننده در لیگ برتر واترپلو هم افت محسوسی کرد.

سرانجام پس از حضور چهار سرپرست ظرف دو سال در فدراسیون شنا، محسن رضوانی به عنوان رئیس این فدراسیون برای چهار سال انتخاب شد.

خیلی زود تیم ملی واترپلوی ایران در مسابقات کاپ آسیا به مدال طلا رسید و واترپلوئیست های ایران بعد از سه سال بی برنامگی انگیزه زیادی داشتند تا خود را برای درخشش در بازی های آسیایی آماده کنند. پس از آن لوتوس مولر مربی مطرح آلمانی هدایت تیم ملی را پذیرفت. آرام عیدی پور مربی ایرانی واترپلوی مقیم انگلستان هم به تهران آمد و مربی تیم ملی ایران شد.

از اسفند ماه 1392 اردوهای منظم تیم ملی تشکیل شد. چندین دوره اردوی داخلی و مشترک با تیم جوانان و تدارک اردوی بین المللی مجارستان و ترکیه از جمله اقداماتی بود که برای آماده سازی تیم ملی واترپلو صورت گرفت.

سرانجام بعد از چند ماه ترکیبی آماده از بازیکنان جوان و باانگیزه آماده اعزام به بازی های آسیایی شدند. اما در ناباوری قهرمانان این ورزش، کمیته ملی المپیک صراحتا موافقت خود را با اعزام تیم ملی واترپلو اعلام نکرد.

مسئولان کمیته ملی المپیک خواسته بودند که رئیس فدراسیون کسب مدال واترپلو در بازی های آسیایی را تعهد کند. اما محسن رضوانی به عنوان ملی‌پوش سابق این رشته اعلام کرده بود که در دنیای ورزش نمی توان نتیجه رویداد ها را دقیقا پیش بینی کرد.

حالا در کش و قوس چگونگی اعزام تیم ملی واترپلو به بازی های آسیایی، اردوهای این تیم همچنان در حال برگزاری است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اگر واترپلو به بازی های آسیایی اعزام نشود، انگیزه در این ورزش از بین می رود. ورزشکاران واترپلو که در لیگ دستمزدهای آن چنانی نمی گیرند، بعد از چهار سال بلاتکلیفی و عدم اعزام به مسابقات مختلف به دلیل تعلیق فدراسیون، حالا مشتاق حضور در بازی های آسیایی هستند. در صورتی که تیم ملی به بازی های آسیایی نرود بازگرداندن انگیزه و روحیه به این تیم دشوار خواهد بود.

به اعتقاد بسیاری از ملی پوشان حاضر در اردو، بازی های آسیایی آخرین امید واترپلوی ایران است؛ امیدی که ممکن است در گرو یک تصمیم نادرست از کمیته ملی المپیک مرگ تدریجی واترپلو را در ورزش ایران به دنبال داشته باشد.

رضوانی: حضور در بازی‌های آسیایی، واترپلو را جلو می‌برد

رئیس فدراسیون شنا با تاکید بر لزوم حضور واترپلو در بازی‌های آسیایی خاطر نشان کرد: مطمئنا رفتن واترپلو به بازی‌های آسیایی سود زیادی برای آینده این رشته ورزشی دارد. به زودی چند نیروی جوان به تیم ملی واترپلو اضافه می‌شود و یک مجموعه متشکل از نیروهای جوان و با تجربه در کنار هم به بازی های آسیایی می‌رود و پس از آن برای رقابت‌های قهرمان آسیا در دوره آینده با قوت حضور پیدا می‌کنیم. واترپلوی ایران قطعا جزو چهار یا پنج تیم اول آسیا است ولی در بازی های آسیایی قول مدال نمی‌دهیم. قول دادن در ورزش حرفه ای جایی ندارد. قهرمانان واترپلوی ایران با تمام توان برای کسب افتخار برای این آب و خاک می جنگند و امیدوارم که در بازی های آسیایی موفق باشند.

مربی تیم ملی: امیدوارم از حق واترپلو برای اعزام به اینچئون دفاع شود

آرام عیدی پور با اشاره به لزوم اعزام تیم ملی واترپلو به بازی های آسیایی گفت: مسئولان اعلام کرده‌اند اعزام واترپلو تقریبا قطعی است. امیدواریم مسئولین پشت این قضیه را گرفته و از حق واترپلو دفاع کنند چراکه اگر این رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی شرکت نکند،‌ لطمه خورده و فاصله‌اش با سایرکشورهای آسیا زیاد می‌شود.

عیدی‌پور گفت: از روند آماده سازی تیم رضایت داریم. بچه‌ها سخت تلاش می‌کنند اما برنامه اصلی ما بلندمدت است. هدف ما به گونه‌ای ترسیم شده که 5-6 سال دیگر می‌توانیم مانند تیم های ملی والیبال و بسکتبال باشیم و بتوانیم مانند این ۲ رشته نتیجه بگیرم.

خوشبخت: امیدوارم تیم ملی واترپلو به بازی های آسیایی اعزام شود

نیما خوشبخت ملی پوش واترپلوی ایران با ابراز امیدواری برای اعزام تیم ملی واترپلو به بازی های آسیایی اظهار کرد: خواسته من از رییس کمیته ملی المپیک این است که در آخرین روزها اعلام نکنند که تیم واترپلو به بازی های آسیایی اعزام نمی شود.

چهار سال پیش هرچند تیم ملی آمادگی فعلی را نداشت اما حدود یکسال تمرین کرد اما در آخرین روزها اعلام کردند که تیم واترپلو به بازی ها نمی رود. ما قول مدال نمی دهیم اما در تمامی تمرینات برای کسب بهترین رده تلاش می کنیم . در حال حاضر واترپلو در لیست انتظار برای حضور در بازی ها قرار دارد و ما امیدواریم به این رقابت ها اعزام شویم. اگر تیم به بازی های آسیایی اعزام شود پیشرفت خوبی را در این رشته شاهد خواهیم بود چراکه انگیزه تمامی بازیکنان در همه رده ها بالاتر می رود. راه دیگر توسعه واترپلو افزایش تعداد تیم های حاضر در لیگ است که فکر می کنم امسال این اتفاق بیفتد. سرمایه گذاری در تیم ملی و لیگ هم باید بیشتر شود تا بتوانیم در آینده شاهد موفقیت های بیشتری در واترپلو باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۴:۴۸

چهار سال پيش هم مسئولين فعلي فدراسيون با ارائه گزارشات مختلف مانع از اعزام اين تيم به بازي هاي اسيايي شدند.در حال حاضر هم با تشويش اذهان عمومي نمي توان مسئولين را مجاب کرد که تن به اين اعزام بدهند.شرايط نا مناسب اردوو استفاده از مربي نه چندان مطلوب با سطح فني پايين-حذف بازيکنان خوب بر اساس سلائق شخصي مواردي است که اعزام اين تيم راتامل برانگيز ميکند.مسئولين به جاي اعزام اين تيم به فکر جوانان وپشتوانه سازي باشند.مسئول محترم روابط عمومي فدراسيون هم اجازه بدهد تا نهادهاي نظارتي در اين مورد تصميم گيري کنند

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۹:۰۷

برايم سوال بوجود مياد که اين شش ماه تمرين از کي بوده که خبري از هيچ بازيکني نبوده و اولين جلسه براي صحبت کردن بعد از سال (اول 93)تشکيل شد و تا ارديبهشت ماه تيم ملي وجود نداشت. بعد از مسابقات کاپ اسيا که ايران در غياب تيم ژاپن و قزاقستان و با ارائه بازي ضعيف مقابل تيم چين جوان به قهرماني رسيد(مهر 92)تا ارديبهشت 93هيچ تمريني نداشت و اصلا برنامه اي نداشت فقط يه ليگ معمولي در جريان بود حالا که موقع سفر رسيده سر از زير برف بيرون اورديم که بازي اسيايي هم هست ما هم يه سفري برويم بازيهاي اسيايي 2006 و 2002 تيم ملي واترپلو حرفي براي گفتن داشت و تمام بازيها حساس بود و براي مدال ميجنگيدن نتيجه اي جز چهارمي براي کشورمان نداشت اما الان که اگه همه چيز مناسب و تدارکات خوب باشه ميرويم که چهارم بشويم