• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 93042111991

اردوی تیم ملی والیبال بانوان/ تلاش برای موفقیت با حداقل امکانات

اردوی تیم ملی والیبال بانوان/ تلاش برای موفقیت با حداقل امکانات

چهارمین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال بانوان برای شرکت در رقابت‌های AVC در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.

چهارمین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال بانوان برای شرکت در رقابت‌های AVC در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اردو چهارمین مرحله آماده‌سازی تیم ملی است که 16 بازیکن در تمرینات حضور دارند.

فرزانه زارعی، ندا چملانیان، مهتاب رحمانی، فرنوش شیخی، سودابه باقرپور، مهسا صابری، نجمه عابدیان، تهمینه درگزنی، مهدیه خواجه کلایی، شبنم علیخانی، زینب گیوه، مائده برهانی، نگار کیانی، سوده رضایی، شکوفه صفری و سمانه سیاوشی بازیکنان حاضر در این اردو هستند.

تمرین تیم ملی از ساعت 9 صبح زیر نظر کادرفنی تیم ملی آغاز شد.

عباس برقی به عنوان مدیر فنی و سیما صدیقی به عنوان سرمربی کادر فنی تیم ملی والیبال بانوان را تشکیل می‌دهند.

تمرین تیم ملی والیبال بانوان

تمرین امروز تیم ملی با حضور تمامی بازیکنان و حتی کسانی که آسیب‌دیدگی داشتند، آغاز شد.

مهتاب رحمانی هم که مدتی است به دلیل مصدومیت در تمرینات توپی شرکت ندارد، درباره وضعیت تیم گفت: هماهنگی بازیکنان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است و من مطمئنم اگر در دو ماه باقی مانده تا آغاز مسابقات با همین شرایط ادامه دهیم می‌توانیم در AVC کاپ نمایش خوبی داشته باشیم و کار بزرگی را انجام بدهیم.

رحمانی درباره هم‌گروه های ایران در این مسابقات تصریح کرد: ما به هر رقابتی که اعزام می‌شویم با چین هم‌گروه هستیم و به همین دلیل با این تیم بازی های زیادی انجام داده‌ایم. بازی با چین قطعا بازی سختی خواهد بود. ویتنام هم که در چند سال گذشته پیشرفت خوبی داشته و در مسابقات بین‌المللی زیادی هم شرکت کرده است. این تیم با تجربه بالایی برابر ما ظاهر خواهد شد.

مهتاب رحمانی درباره لزوم انجام بازی تدارکاتی با تیم های قوی گفت: تیم ما به دلیل اینکه بازی تدارکاتی زیادی برگزار نمی ‌کند به سطح آمادگی تیم های دیگر نمی‌رسد. ما فقط با هم بازی می‌کنیم. با این حال قول‌هایی داده شده مثل این که با تیم آذربایجان بازی تدارکاتی برگزار کنیم.

تمرین تیم ملی والیبال بانوان

فریبا سلیمانی سرپرست تیم ملی هم با تایید صحبت‌های رحمانی ادامه داد: به واقع مشکل اصلی ما بازی تدارکاتی است. قول هایی به ما داده شده که قبل از اعزام به چین در تورنمنت یا بازی تدارکاتی شرکت کنیم که امیدوارم این اتفاق بیفتد تا بازیکنان با آمادگی بهتری راهی این کشور شوند.

سلیمانی درباره امکاناتی که در اختیار تیم ملی بزرگسالان قرار دارد، گفت: تا الان نشده که فدراسیون خواسته های تیم را برآورده نکند. می‌توانم بگویم امکانات ما با تیم های پایه مردان یکی است. با این حال توجه به والیبال دختران باید بیشتر شود چرا که با شرکت در یک تورنمنت در طول سال نمی‌توان پیشرفت کرد.

او ادامه داد: در مهرماه ویتنام تورنمنتی را برگزار می‌کند و در صورت مساعدت فدراسیون ما هم در این رقابت ها شرکت می‌کنیم. بازیکنان هرچه بیشتر میدان بین‌المللی ببینند بهتر است. ما لیگ ضعیفی داریم و آکادمی هم نداریم و به همین دلیل باید هرکاری را برای آمادگی بازیکنان انجام دهیم. بازیکنان ما پتانسیل خوبی دارند و به نظرم آینده خوبی هم در انتظار آن‌ها است.

عباس برقی مدیرفنی تیم ملی بعد از کار با توپ، بازیکنان را به بازی در داخل زمین فراخواند و با جدیت فراوان نکات فنی را به بازیکنان گوشزد ‌کرد.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این تمرین به چشم می‌آمد امکانات سالن بود. اگر این تمرینات در سالن بزرگ‌ترو با امکانات بهتری برگزار شود شاید مفیدتر باشد چرا که بسیاری از ملی‌پوشان از کوچک بودن سالن گلایه داشته و می گویند کوچک بودن این سالن مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

تمرین تیم ملی والیبال بانوان

با اتمام زمان تمرین، مهدیه خواجه‌کلایی درباره این مرحله از اردو گفت: در این اردو نسبت به اردوهای گذشته بهتر شده ایم. مدتی اردوها به دلیل امتحانات برگزار نشد و در حال حاضر هم چند بازیکنان آسیب دیده داریم که امیدوارم هرچه زودتر این بازیکنان کنار ما تمرینات خود را انجام بدهند تا هماهنگی خوبی در تیم به وجود بیاید.

او درباره نتایج ایران در جام کنفدراسیون ها تصریح کرد: ما امید زیادی برای موفقیت داریم و در جام باشگاه های آسیا هم ثابت کردیم که می‌توانیم با تیم های قوی خوب بازی کنیم. این کار در رقابت‌های پیش رو هم دور از دسترس نیست. اما پیشرفت زمانی صورت می‌گیرد که انگیزه هم باشد و مسئولان باید این انگیزه را به بچه ها بدهند. بازیکنان که دستمزدی را دریافت نمی‌کنند اما ما انتظار داریم که حداقل امکانات مثل یک سالن را برای ما مهیا کنند.

سمانه سیاوشی دیگر ملی‌پوش ایران هم گفت: امکاناتی که فدراسیون در حال حاضر در اختیار تیم قرارداده خوب است اما می‌توانست بهتر از این هم باشد تا شرایط برای ما آسان‌تر شود.به مرور زمان خیلی بهتر از گذشته شده‌ایم و با اینکه حریفان ما در AVC کاپ قوی هستند تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بازی‌های خوبی را ارائه دهیم.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: اگر بتوانیم با تیم هایی که در این جام بازی داریم اردو و بازی تدارکاتی برگزار کنیم خیلی خوب است. این موضوع باعث می‌شود که ما در مواجه با تیم های شرق آسیا بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم و روز به روز پیشرفت کنیم. تیم ملی مردان ما هم روزی در جایگاه ما قرار داشت اما با انجام برنامه ریزی توانست به موفقیت های فعلی برسد، پس بانوان هم از این قاعده مستثنا نیستند.

تمرین تیم ملی والیبال بانوان

به گزارش ایسنا، مسابقات والیبال زنان آسیا شهریور ماه با حضور هشت تیم برتر آسیا به میزبانی تیم چین برگزار می شود و تیم ملی ایران هم با تیم های ویتنام، کره‌جنوبی و چین هم‌گروه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha