• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93042111904

داوری: فکری به حال دوومیدانی‌کاران شود/ ذوب آهن نمی‌تواند با دو ورزشکار به لیگ بیاید

داوری: فکری به حال دوومیدانی‌کاران شود/ ذوب آهن نمی‌تواند با دو ورزشکار به لیگ بیاید

رییس فدراسیون دوومیدانی با بیان این که باید حساب دیگری بر روی ورزش های پایه بازشود، می‌گوید: باید فکری به حال ورزشکاران بزرگ دوومیدانی شود تا در لیگ بدون تیم نمانند.

رییس فدراسیون دوومیدانی با بیان این که باید حساب دیگری بر روی ورزش های پایه بازشود، می‌گوید: باید فکری به حال ورزشکاران بزرگ دوومیدانی شود تا در لیگ بدون تیم نمانند.

افشین داوری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره صحبت های اخیر دوومیدانی کاران مبنی بر این که بعد از بازی های آسیایی به تیم ملی نمی آیند،‌ اظهار کرد: دوومیدانی رشته ای است که باید عاشق آن بود تا بتوان در آن فعالیت کرد و کسی که به این ورزش عشق می ورزد نمی تواند از آن جدا شود. البته ورزشکاران ما حق دارند که گله مند باشند. آنها در ماده های خود مدال آور هستند و وقتی تفاوت ها را بین رشته های مختلف ورزشی می‌بینند، گله‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: دولت باید حساب دیگری بر روی ورزش های پایه باز کند و بیشتر این رشته ها را مورد توجه قرار دهد اما با تمام مشکلات درست نیست که ورزشکاران مصاحبه کنند و بگویند که دیگر به تیم ملی نمی آیند یا از ورزش کنار می روند. آن ها به صورت ماهیانه دستمزد می گیرند و همه هزینه های آن ها نیز مشخص است. فدراسیون از مجموعه وزرات ورزش جدا نیست و بالاخره بخشی از هزینه های ورزشکاران از سوی وزارت ورزش برآورده می شود.

داوری در عین حال تصریح کرد: وزارت ورزش می تواند مصوبه ای را برای ورزش های پایه داشته باشد تا هر باشگاهی مکلف شود یک تیم در این رشته های پایه داشته باشد. به هرحال باید یک فکری برای ورزشکاران بزرگ دوومیدانی شود تا در زمان لیگ بدون تیم نمانند. البته این موضوع هم دلایل خاص خودش را دارد. سالیان سال است که قرارداد دوومیدانی کاران در لیگ آنقدرها بالا نیست و در کل جهان هم شرایط همین‌گونه است هرچند در کشورهای دیگر، مسابقات جایزه بزرگ برگزار می شود و ورزشکاران در این مسابقات می‌توانند، درآمد کسب کنند.

رییس فدراسیون دوومیدانی درباره بازگشت خدار، مربی سجاد مرادی به کشورش اظهار کرد: خدار توقعاتی داشت که خارج از قراردادش بود. ما برای کار با این مربی مبلغی را به او پیشنهاد دادیم و او هم آن را پذیرفت اما پس از آن اعلام کرد می خواهد همسرش را به ایران بیاورد. فدراسیون هم با این موضوع موافقت کرد اما این موضوع باعث شد که هزینه های ما دوبرابر شود.

وی ادامه داد: خدار پس از مدتی اعلام کرد که ویزایش تمام شده و به کشورش بازگشت و دوباره اعلام کرد که می خواهد همسرش را به ایران بیاورد. ما هم عنوان کردیم اگر او با همسرش بیاید، هزینه های همسرش پای اوست. از سوی دیگر ما از عملکرد خدار نیز راضی نبودیم. او در این مدت حتی یک خط گزارش هم به فدراسیون نداد. مگر غیر از این است که سجاد مرادی دچار آسیب دیدگی‌ بود پس چرا مربی او هیچ گزارشی به ما نداد و حتی با این ورزشکار در کرمان تمرین ‌کرد؟ ما از خدار خواسته بودیم برنامه خود را اعلام کند، اما او گفته بود که احتمالا با مرادی به اردوی مراکش خواهد رفت، در حالی که سجاد مرادی آن زمان نمی توانست راه برود، چه برسد به این که بخواهد در مسابقه‌ای شرکت کند.

داوری گفت: ما به حرمت مرادی که ورزشکار بسیار ارزشمندی برای ماست تا این مدت هم با خدار همکاری کردیم. حتی چندین بار اعلام کردم با این شرایط صلاح نیست خدار همکاری‌اش را با ما ادامه دهد، اما در آن زمان مرادی مصر بود که با این مربی تمرین کند، چون می گفت می تواند با خدار بدود و این موضوع بسیار به او کمک می کند به همین دلیل با بودن خدار موافقت کردیم. در نهایت هم سجاد مرادی نخواست با این مربی ادامه دهد و زمانی که قرارداد خدار به پایان رسید، دیگر قراردادش را تمدید نکردیم.

رییس فدراسیون دوومیدانی درباره آخرین وضعیت سجاد مرادی هم گفت: در آخرین تماسی که با او داشتم مرادی اعلام کرد که درد را در آشیل پایش کنترل می‌کند و تمریناتش به خوبی ادامه دارد. ورودی که برای ماده سجاد مرادی در نظر گرفته‌ایم رکورد سختی نیست و احتمالا در هفته‌ جاری نیز بازدیدی از اردوی او خواهم داشت تا مشخص شود این ورزشکار در چه وضعیتی قرار دارد.

داوری ادامه داد: اگر مرادی یک ماه تا 40 روز تمرینات خوبی داشته باشد، چند مسابقه نیز در الجزایر برایش مهیا می‌کنیم تا پیش از بازی‌های آسیایی به آمادگی لازم برسد.

وی در ادامه درباره احتمال حضور سجاد و امیر مرادی به عنوان دوومیدانی کاران ذوب آهن در لیگ برتر هم گفت: ذوب آهن با توجه به این که دو بازیکن را به خدمت گرفته نمی‌تواند در لیگ حضور داشته باشد. من هم در سفری که به اصفهان دارم حتما با مدیرعامل این باشگاه صحبت می‌کنم، چون می‌دانم که آقای آذری به این رشته علاقمند است و به دوومیدانی توجه دارد.

وی درباره نیامدن تیم پیکان به لیگ دوومیدانی هم گفت: ما پیش از آغاز فصل با تیم پیکان نامه نگاری داشتیم، اما جوابی از سوی این باشگاه دریافت نکردیم. حتی نامه دیگری هم برای هیات مدیره نوشتیم که باز هم پاسخی نیامد. فدراسیون طی تماس تلفنی که با این باشگاه داشت، درخواست وقت برای صحبت با مسئولان باشگاه را کرد، اما باز هم پاسخی نگرفت. من دقیقا نمی‌دانم چرا پیکان در این دوره از لیگ حضور پیدا نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha