• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 93041709826
  • منبع : دانشگاه علوم پزشکی تهران

سهمیه 30 درصدی مناطق محروم، استعدادکشی جوانان است

سهمیه 30 درصدی مناطق محروم، استعدادکشی جوانان است

دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اختصاص سهمیه 30 درصدی از ظرفیت کل آزمون دستیاری امسال به مناطق محروم تبعیض آمیز و خلاف استانداردهای جهانی است، گفت: این امر به اصل لیاقت و شایستگی دانشجویان آسیب می زند و چنین اقداماتی به نوعی استعدادکشی دانشجویان و محروم کردن تعدادی از آنان از برخی رشته‌ها است.

دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اختصاص سهمیه 30 درصدی از ظرفیت کل آزمون دستیاری امسال به مناطق محروم تبعیض آمیز و خلاف استانداردهای جهانی است، گفت: این امر به اصل لیاقت و شایستگی دانشجویان آسیب می زند و چنین اقداماتی به نوعی استعدادکشی دانشجویان و محروم کردن تعدادی از آنان از برخی رشته‌ها است.

دکتر ابراهیم رزم پا در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران، افزود: سهمیه بندی باعث محروم شدن بخش اعظمی از جوانان و نخبگان کشور از امکانات آموزشی موجود در دانشگاه‌های برتر کشور می شود که در صورت عدم تجدید نظر در این زمینه در آینده شاهد عواقب جبران ناپذیر آن خواهیم بود که بحران مهاجرت به دیگر کشورها یکی از نتایج آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه رشته پزشکی بسیار حساس است و با جان مردم سر و کار دارد، اظهار کرد: فردی که وارد رشته پزشکی می شود باید لیاقت و هوش و استعداد کافی داشته باشد و نه اینکه فردی صرفا با داشتن یک امتیاز وارد رشته پزشکی شود و دولت هزینه بیهوده‌ای انجام دهد که در آینده هیچ گونه بازدهی هم ندارد.

دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) ادامه داد: اختصاص سهمیه 30 درصدی از ظرفیت کل آزمون دستیاری امسال به مناطق محروم به اصل لیاقت و شایستگی دانشجویان آسیب می‌زند و این نوع اقدامات به نوعی استعدادکشی جوانان و محروم کردن تعدادی از آنان است.

رزم پا با بیان این مطلب که دانشجوی بومی باید از خود مناطق محروم پذیرش شود، اظهارکرد: پذیرش دانشجو در قطب‌هایی که عملاً جزو مناطق محروم نیست رفتاری بر خلاف قانون است، در حالیکه منطقی آن است که بستر را در دانشگاه‌های محل استان محروم فراهم و نیروی آن را نیز از دانشجویان بومی همان منطقه انتخاب کنیم و با بالا بردن جاذبه‌هایی چون تجهیز کردن بیمارستانها و افزایش حقوق آنها افراد را در مناطق محروم ماندگار کنیم.

دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی بیان کرد: در صورتی که سهمیه لغو نشود و حقوق دانشجویان در نظر گرفته نشود به زودی خود این سیاست به معضلی جدی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۱:۴۹

سهميه بندي باعث محروم شدن بخش اعظمي از جوانان و نخبگان کشور از امکانات آموزشي موجود در دانشگاه‌هاي برتر کشور مي شود

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۵:۵۶

بنده نيز با نظر استاد محترم کاملا موافق مي باشم. در نظر گرفتن بخش عظيمي از ظرفيت رشته هاي تخصصي پزشکي براي مناطق محروم در ازموني که رقابت بسيار سنگيني وجود دارد باعث تضييع حق افرادي ميشود که بدون سهميه در امتحان شرکت ميکنند و عدالت در يک ازمون رقابتي را کاملا از بين مي برد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۵:۵۷

اي کاش قبل از تصويب اين طرح بيشتر کار کارشناسي روي اين طرح صورت ميگرفت . نتيجه و تبعات اين طرح بجز ضرر چيزي نخواهد بود.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۶:۰۴

اين سهميه کاملا خلاف برقراري عدالت است. با اين سهميه 30 درصدي ،حقوق پزشکاني که شايستگي ولياقت ورود به رشته هايي را داشتند پايمال ميشود. وزارت بهداشت بايد اين قضيه را حل کند

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۷:۳۷

اگر مسئولين محترم به اصل سهميه بندي معتقدند بايد 30 درصد کل اعتبارات بخش سلامت را براي حل تمامي مشکلات درماني مناطق محروم اختصاص دهند و نبايد با اختلال در روندهاي آموزشي بسيار حساس که با جان مردم سروکار دارند عده‌اي را که شرايط علمي کافي در يک آزمون استاندارد و رقابتي کسب نکرده‌اند را با يک سهميه غيرعلمي وارد دانشگاه ها نمايند.هرگونه سهميه بندي مخالف عدالت است زيرا فردي که توانايي رشد و شکوفايي علمي دارد بايد بدون توجه به منطقه سکونت و استان حق ادامه تحصيل داشته باشد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۸:۳۸

جاي تاسفه که يک سري طرح ها به صورت ضربتي و بدون کار کارشناسي تصويب و اجرا ميشه . واقعا کي قراره جواب جوانهاييو بده که بهترين سالهاي عمرشون و مشغول تحصيل و محروميت از بسياري از امتيازها بودن اما حالا که وقت رسيدن به نتيجه شده اينطور حقشون ناحق ميشه.کاش کمي مسوولين بيشتر احساس مسووليت ميکردند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۸:۵۴

من در آزمون امسال رتبم زير 300 شده که با توجه به رتبم طبق قبولي آزمون هاي سال قبل ميتونستم در رشته مورد نظرم که 2 سال براش صبح تا شب وقت گذاشتم قبول شوم اما با اين طرح 30 درصدي جديد امسال حتي در دورترين شهرها هم در اين رشته قبول نخواهم شد و چاره اي جز ترک کشورم و تلاش براي رفتن از اين کشور نخواهم داشت.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۸:۵۹

متاسفانه اجراي اين طرح و طرح هاي مشابه وزارت بهداشت مانند طرح تحول سلامت در دولت جديد باعث نااميدي اغلب پزشکان از دولت تدبير واميد شده است

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۹:۰۷

بالاخره يکي از اساتبد حرف دل ما رو گفتند!کاش براي امسال يک راه حلي پيدا ميکردند و براي سالهاي بعد کارشناسي بيشتري صورت ميگرفت

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۹:۰۸

کو عدالتي که دولتمردان از آن دم ميزنند؟ خدايا تنها پناه ما تويي . به راحتي دارن حق ما رو پايمال ميکنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۹:۱۴

بابا به دادمون برسيد.عدالتشون داره جامعه پزشکي را ميسوزونه.چه عدالتي.از اول امسال ماموران بيمه گفتند حقوق پزشکان خانواده را افزايش ميدند.همش فريب پزشکان بود.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۹:۱۶

اجراي اين سهميه حق کشي بزرگي در حق ماست . اجراي اين طرح امسال به عنوان لکه ننگي در کارنامه کاري وزير محترم بهداشت خواهد بود. فراموش نميکنيم دکتر دستجردي بدون هيچگونه ملاحظه کاري چند سال پيش امتحانو لغو کردن تا حق بچه ها ضايع نشه. در اين شرايط جاي خالي شير زني چون دکتر دستجردي حس ميشه

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۹:۲۹

اين سهميه رو بايد امسال مازاد حساب کنن نه ازظرفيت کل

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۹:۴۹

با سلام هدف همه پزشکان خدمت به مناطق محروم است و با توجه به اينکه خواسته نمايندگان هم محروميت زدايي است افزايش 30% ظرفيت مناطق محروم بسيار حرکت مناسبي است تا زمانيکه مازاد باشد نه اينکه از سهميه ازاد نخبگان کم کنيم وبه محروم بدهيم.ضمنا اين قانون بعد از انتخاب رشته پارسال تصويب شد و بسياري از داوطلبان به خاطر علاقه به رشته اي خاص پارسال تعيين رشته نکردند و امسال که رتبه بهتري اوردند بعلت اين تغيير ناگهاني با شيب تند که منجر به کاهش سهميه ازاد به نصف خواهد شد با چالش و بي عدالتي باور نکردني روبرو هستند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۹:۴۹

با سلام هدف همه پزشکان خدمت به مناطق محروم است و با توجه به اينکه خواسته نمايندگان هم محروميت زدايي است افزايش 30% ظرفيت محروم بسيار حرکت مناسبي است تا زمانيکه مازاد باشد نه اينکه از سهميه ازاد نخبگان کم کنيم وبه محروم بدهيم.ضمنا اين قانون بعد از انتخاب رشته پارسال تصويب شد و بسياري از داوطلبان به خاطر علاقه به رشته اي خاص پارسال تعيين رشته نکردند و امسال که رتبه بهتري اوردند به علت اين تغيير ناگهاني با شيب تند که منجر به کاهش سهميه ازاد به نصف خواهد شد با چالش و بي عدالتي باور نکردني روبرو هستند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۹:۵۶

اين قانون در راستاي خدمت به مردم محروم نيست.سهميه بندي باعث ميشود پزشكاني كه توانايي كسب رتبه مناسب را نداشته اند با سهميه محروم قبول شوند و در نهايت نيرويي براي خدمت به مردم محروم به كار گرفته خواهد شد كه توانايي لازم را ندارد.اين مسئله موجب افزايش خطاهاي پزشكي در درمان و تشخيص خواهد شد. شيب تند كاهش ظرفيت ازاد نيز علاوه بر اينكه موجب تضييع حقوق داوطلبان بدون سهميه ميشود به قطع و يقين فرار مغزها را به دنبال خواهد داشت.چرا كه تنها دو سال بود در ازمون تخصص پزشكي از سهميه ها كاسته بودند و همه ما به ياد داريم قبل از ان پذيرش بدون سهميه در اين ازمون ناممكن مينمود.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۹:۵۷

اين روش حل مسئله نيست بلكه پاك كردن صورت مسئله است چرا كه به جاي ارتقاي امكانات بيمارستانها و شرايط زندگي در مناطق محروم صرفا به استخدام نيرويي با توانايي كمتر بسنده شده است.معضل طرح 12 ساله به جاي خود كه قطعا در سالهاي اتي دوستاني كه از اين سهميه استفاده كرده اند براي اعتراض(مثل فارغ التحصيلان سهميه خانمها در حال حاضر) دست به اعتراض خواهند زد و بسياري از انان اين طرح 12 ساله را تاب نخواهند اورد. از وزارتخانه انتظار ميرود با در نظر گرفتن شرايط حال و اينده راه را بر ايجاد اين مشكلات ببندد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۰:۱۸

بي عدالتي آشکار و محض و ظلم در حق همه ماست.انتظار مي رفت بعد از اين همه سال اعمال سهميه و شاهد معضلات و مشکلات اون بودن اين سهميه ها بالاخره با روي کار اومدن دولت تدبير و اميد برداشته بشند و حالا در کمال حيرت نه تنها اين سهميه ها کم نميشوند بلکه افزايش هم پيدا مي کنند.آيا اين مصداق تدبير و اميد هست؟ آيا شاهد نا اميدي اي نيستيد که در پزشکان جوان با اين طرحهاي کارشناسي نشده ايجاد شده؟

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۰:۲۰

با سلام و تشکر از خبرگزاري ايسنا با توجه به اينکه خبرگزاري ايسنا هميشه پشت دانشجويان اين مملکت عزيزمان بوده و از حقوق آنها در هر شرايطي دفاع کرده و با توجه به اينکه تا انتخاب رشته اينجانبان 1 هفته مونده از وزارت جوابيه اي خواستار بشين کثيري از پزشکان اين جامعه از شما عزيزان ممنون مي شوند...1)آيا سهميه با عدالت اسلامي همخواني دارد.. 2)چرا با فرض اين سهميه براي متاهلين هيچگونه جابه جايي در نظر نگرفته اند آيا اين با سياست جمعيتي کشور که آقا هم تاکيد ميکنند همخواني داره 3)چرا 30%؟و چرا 12 سال؟آيابعد از چند سال اين طرح برداشته بشه که حتما ميشه ظلمي در سهميه ها ي آزاد که الان نميتونن به خاطر اين سهميه با رتبه ي خوب از رشته خوب قبول بشن نميشه؟ 4)آيا نميشد به جاي اين سهميه همه بر اساس رتبه انتخاب رشته کنند بعد 4 سال طرح ميگذاشتن براي مناطق محروم با مزاياي خاص که باعث ماندگاري بشه؟ 5)آيا پزشک جزيي از مردم نيست.12 سال؟؟؟؟آيا خود نماينده اون منطقه محروم 12 سال اونجا ميمونه يا اکثريتشون توي تهران زندگي ميکنند. 6)....

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۰:۲۸

در نظر گرفتن اين سهميه باعث سرخوردگى و نا اميدى تعداد زيادى از داوطلبين آزمون دستيارى كه همگى از نخبگان كشورى هستند و سالها براى اين آزمون آمادگى كسب ميكردند،خواهد شد .

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۱:۰۴

دليل عقب ماندگي مملکت ما همين سهميه بندي هاي تبعيض آميز است. استعداد و هوش و لياقت در اين کشور هيچ جايگاهي نزد مسووليت ندارد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۱:۲۲

اميدوارم صداى اعتراض ما شنيده شود و قانون هرچه سريعتر امسال تغيير کند تا حق ما که امسال امتحان داديم پايمال نشود

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۱:۲۵

ايكاش افرادى كه به عنوان نماينده در مجلس نشستن قبل از تصويب اين قوانين با صاحب نظران در اين رشته مشورت ميكردن

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۱:۴۹

تا کجا بايد استعدادهاي جوانان و نخبه هاي کشورمان قرباني تصميم گيريهاي عجولانه و سو گرايانه شود؟...

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۱:۵۶

مصداق کامل بي عدالتي مصداق کامل حق کشي

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۲:۱۱

من بعنوان يکي از شرکت کنندگان آزمون دستياري امسال فکر ميکنم که اين طرح،يکي از خردمندانه ترين و مناسب ترين طرح هاي پيشنهادي براي رفع نياز مناطق محروم توسط پزشکان برخاسته از مناطق محروم هستش.اولاً که هيچگونه استعداد کشي صورت نميگيره،چرا که داوطلبان محروم بايد 85% نمره را کسب کنند.و در ضمن تنها 30% از ظرفيت بعضي از دانشگاه ها مجري اين طرح هستند ، و نه همه دانشگاهها و رشته ها.براي همه دوستان آرزوي موفقيت دارم و تقاضا ميکنم واقع بينانه به مسايل نگاه کنند و نه يکجانبه.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۲:۱۷

30 درصد سهميه محروم 20درصد سهميه ايثارگران و... يعني 50 درصد ظرفيت شامل حال ما سهميه آزادي ها نميشه... سالهاي قبل اين ظرفيت ها مازاد بودن ولي امسال جزو ظرفيت کل هستن با اينکار رتبه هاي بالا رشته هايي را ميخونند که اصلا حقشون نيست يک سوال فقط: آيا جان مردم شوخي بردار است؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۲:۲۳

اين سهميه 30 درصد به ضرر ما سهميه آزادي ها ست جواب شب بيداري هايمان اين است جواب اينهمه زحمتمان اين است کاش کمي کارشناسي ميشد نه اينکه يک شبه تصميم به اين بزرگي گرفته شود

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۲:۳۰

اعمال سخت گيرانه سهميه ها در ازمون دستياري = فرار مغزها

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۲:۳۳

سهميه مناطق محروم بايد مازاد درنظر گرفته ميشد تا حق داوطلبين آزاد پايمال نشود.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۲:۴۳

با سلام خدمت تمامي همکاران محترم و مسوولين ما در کشوري زندگي مي کنيم که از عدل علي ابن ابيطالب(ع) سخنها گفته اند و ادعا مينمايند که خواستار برقراري حکومتي علي گونه هستند حال سوال من از اين عزيزان اين است ايا اين عدالت علي وار است که در ازموني که حايز اهميت است و در قشري که با دستانشان شفاي الهي را رقم ميزننند اينگونه بي عدالتي وجود داشته باشد؟ و انان را که دانش کمتري دارند را با افراد داراي دانش برتر و بيشتر برابر بدانند؟ چه خوب ميبود که قدري قبل از تصميمي به اين مهمي تامل مي نموديد و جوانب را بيشتر مي سنجيديد با ارزوي هدايت تمامي انسانها

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۲:۵۹

چيزي که واضحه اينه که وقتي براي قبولي در يک آزمون معيار امتحان است نبايد در لواي سهميه،حق عده اي پايمال شود. سهميه مناطق محروم اگر به شکل مازاد در نظر گرفته شود بي عدالتي نيست، ولي در قالب 30 % از سهميه کل يعني 30% که حق دارند قبول بشوند ،نشوند و اين عين بي عدالتي است.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۳:۱۳

اين سهميه ها چيزي جز ضايع کردن حق نخبگان کشور نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۳:۳۶

بسيار جاي تاسفه كه نمايندگان به اين راحتي نتيجه يكسال زحمت ما رو ناديده ميگيرن و با كم كردن ظرفيت سهميه آزاد ( و هزينه كردن از امثال من ) سعي در عوام فريبي و به اصطلاح اثبات "محروميت دوستي" خود در آستانه انتخابات مجلس هستند...ننگ بر اين عدالت دروغين

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۳:۴۵

با اين کار نه منطقه محروم پر ميشه نه به نفع مردم ميشه اينکار فقط حقوق يکسري آدم که حرفشون بجاييم نميرسه پايمال ميشه. سهميه بدين مثل کنکور سراسري مثل سالاي قبل بصورت مازاد...

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۳:۵۲

واقعا از جناب دکتر هاشمي وزير محترم بهداشت انتظار ميره که از کنار اين همه اعتراض بي تفاوت رد نشن و با تعديل اين سهميه براستي ناعادلانه جامعه پزشکي رو بيش از اين سرخورده نکنن

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۰:۰۵

موافقم

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۰:۱۵

يا بايد اين طرح تدريجي اجرا شود يا مازاد باشد و يا ظرفيت اضافه شود تا گروهي به پاي يک تصميم عجولانه نسوزند درست مثل قضيه مصاحبه که مطرح شده و باعث تضييع حق داوطلبان خواهد شد وما که دستمان از همه جا کوتاه است بانيان اين اقدامات عجولانه رابه خداي بزرگ واگذار ميکنيم

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۰:۱۶

من کاملا موافقم.اين سهميه 30 درصدي راه رسيدن مردم مناطق محروم به حقشان نيست بلکه سدي است براي پزشکان زحمت کش اين دوره از امتحان دستياري جهت دستيابي به هدفشان.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۰:۲۱

عاجزانه خواهشمنديم اين موضوع را به اطلاع وزير محترم برسانيد.اين قانون مغاير با عدالت آموزشي مغاير است.خواهشمنديم نظر استاد محترم را اطلاع رساني فرماييد

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۰:۲۶

اين سهميه عين بي عدالتي است.کاملا موافقم.خواهشمندم به اطلاع شخص وزير برسانيد.بسيار ممنونيم

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۰:۳۱

من به نمايندگي از جمع کثيري از پزشکان موافقت خودمان را با نظر استاد محترم اعلام ميکنيم.اين طرح نوعي استعدادکشي است.از مسئولين محترم خبرگزاري عاجزانه خواهشمنديم در مدت زمان اندک باقيمانده جهت تعيين انتخاب رشته ،به شخص وزير اطلاع رساني نمايند.بسيار سپاسگزاريم

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۰:۴۰

استاد دکتر ابراهيم رزم حق مطلب را ادا نمودند.اين سهميه عين بي عدالتي است

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۲:۳۴

با انجام 30% از تعداد پذيرش به عده‌اي که نمرات پايين‌تري دارند و امروز قول مي‌دهند 12 سال به منطقه محروم خدمت مي‌کنند و چند سال بعد با آويزان شدن به آشنايان پرقدرت از زير بار تعهد هم فرار مي کنند فقط سطح سواد جامعه پزشکي را پايين آورده و باعث افزايش خطا و بازي با جان همان محرومان خواهند شد که نهايتا کل کشور از اين بيسوادي رنج مي‌برند هر کس در حيطه تخصص خود نظر بدهد نمايندگان با آبروي پزشکي اين مملکت بازي نکند تا فقط اثبات کرده باشند که براي منطقه محروم انتخابي خود کاري کرده باشند .اگر آقا به اين موضوع رسيدگي کنند بدون هيچ نگراني خودشان متوجه اشکالات طرح مي‌شوند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۳:۳۵

اگر وزارتخانه مجبور به اجراي اين قانون نابودکننده سهميه محروم هست در چهار سال اين کار را انجام دهد امسال 10%مازاد بگيرد 13سال تعهد ؛سال بعد10%ازظرفيت باشند با12سال تعهد سال سوم20%ظرفيت ونهايتا سال چهارم30% به اين ترتيب داوطلبان آراد هم فرصت انطباق خود با اين شرايط را پيدا مي کنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۸:۰۴

فردي که وارد رشته پزشکي مي شود بايد لياقت و هوش و استعداد کافي داشته باشد و نه اينکه فردي صرفا با داشتن يک امتياز وارد رشته پزشکي شود و دولت هزينه بيهوده‌اي انجام دهد که در آينده هيچ گونه بازدهي هم ندارد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۹:۳۱

اين نهايت ظلم در حق سهميه آزاد . اجراي عدالت در صورتي که باعث بي عدالتي در حق عده اي ديگر شود ظلمي بزرگ است. اي کاش به جاي اختصاص دادن بخشي از سهميه آزاد به مناطق محروم با ايجاد جاذبه براي پزشکان ان ها را در مناطق محروم ماندگار مي کردند نه اينکه 12 سال اسيري و تعهد که خود اين اسيري نيز باعث مي شود پزشکاني که الان از روي ناچاري سهميه محروم انتخاب مي کنند بعدا تلافي را سر هم وطنان عزيزمون تو مناطق محروم خالي کنند. اين قانون دو سر باخت بلکه 3 سر باخت. هم واسه سهميه آزادي ها هم واسه سهميه محرومي ها و هم واسه هموطنان مناطق محروم. قانوني که نماينده هايي تصويب کنند که هيچ سابقه علمي در اين زمينه ندارند ديگر بهتر از اين نخواهد شد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۹:۵۳

اين قانون ضايع کردن حق کساني است که به علت نداشتن سهميه ، تلاشي چندين برابر داشته اند

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۰:۲۱

ايجاد عدالت با تضييع حقوق ديگران باعث ايجاد چرخه ي معيوبي شده که به بي عدالتي دامن خواهد زد. اين سهميه با سرنوشت هزاران نخبه ي کشور بازي کرده و موجب دلسردي بسياري مي شود.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۰:۵۷

با وضع اين قانون واقعا نوعى سرخوردگى ايجاد ميشه.واقعا ما دوست داريم در کشور خودمون خدمت کنيم اما با وجود قوانينى نا متعادل و خيلى ها به فکر رفتن از اين کشور ميوفتن

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۱:۴۰

واضحاخلاف عدالت است.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۲:۲۸

ضمن تشکر ويژه از ايسنا آيا براي خدمت به مردم محروم از حق ديگران بايد کاست . مثل همان فردي که دزدي مي کند و پول دزدي را به فقرا کمک ميکند. تصويب چنين قانوني پيدا کردن سريعترين راه حل و البته کم اثرترين راه است و قطعا علاج مشکل محروم نيست حتي بعدها مي تواند زخمي بر مردم محروم اضافه کند .در نظر بگيريد پزشکي که با اين سهميه متخصص شده حالا بايد 12 سال در منطقه محروم و با درآمد ببسيارپابين تر از بقيه همکاران بالاجبار بماند و مشکلات شديد خانوادگي هم به مشکلاتش اضافه خواهد شد . آيا چنين پزشکي مي تواند با علاقه به طبابت بپردازند ؟ وتاوان اين موضوع را چه کساني بجز بيمارانش پرداخت خواهند کرد؟

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۲:۴۳

ايسنا سلام و تشکر فراوان از شما که به اين موضوع مهم واکنش نشان داديد . طبق قانون بايد دانشجويان از همان استان و در مرکز همان استاني که متولد شده اند پذيرش شوند . مثلا فردي که متولد بم است در کرمان قبول شود نه تهران !!! ظاهرا مديران گروه هاي آموزشي و رييس بيمارستان هاي شهرستانها از قبول اين دانشجويان در بخش هاي بيمارستاني خود سر باز زده اند و وزارت بهداشت مجبور شده است براي دانشجويان محروم در دانشگاه هاي تهران سهميه قرار دهد . بدين ترتيب کاملا بر خلاف قانون بومي گزيني عمل کرده است . نتيجه اين کار فقط يک چيز است . دانشجوي مثال متولد بم بانمره کمتر در دانشگاه تهران پذيرش ميشود و دانشجوي متولد تهران به کرمان ميرود و مشغول ميشود!!! مفهوم عدالتي که براي محرومان مي خواهند همين مي شود . يعني در واقع جاي افراد را با هم عوض مي کنند و محروميت کم نخواهد شد . خواهش مي کنم اين قضيه را جدي دنبال کنيد .

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۲:۴۹

ممنون از ايسنا به خاطر پشتيباني از قشر دردکشيده پزشک. اين قانون, قانونيست که بسياري از پزشکان را از ادامه مسير نا اميد ساخته است, مسيري که بسياري از همکاران دوست داشتند با قرار گرفتن در آن بر اساس توانايي هايي که از خود شناخته اند,به بهترين شکل ممکن به مردم عزيزمون خدمت کنند. زندگي فرسايشي پزشکان از ديد بسياري پنهان مانده و اين قوانين يک شبه و غير متفکرانه کاملا نشان دهنده اين موضوع مي باشد چرا که سعي در تنگتر کردن مسير و ممانعت از پيشرفت اين قشر زحمت کش نموده است. از خبرگزاري ايسنا خواهشمنديم با پيگيري اين مطلب, پزشکان را در ممانعت از اجراي اين بي عدالتي ياري کنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۲:۵۵

با سلام قانون مجلسه كه باشه تازه نمايندگان شهرهاي بزرگ فهميدن چه بلايي سر عدالت در آوردرن قانون مجلس بايد لغو گردد وحي منزل كه نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۶

واقعا جالبه که علي رغم اين همه اعتراض از طرف پزشکان محترم، مسئولين هيچ واکنشي نشون ندادند!!! يعني اين قشر اينقدر واسه دولتمردان بي ارزشند؟!!!!! جناب وزير خودشون پزشک هستند، سختي هاو استرس هايي که پزشکا در ايران را مي کشند را تجربه کردند.. واقعا انتظار نمي ره که اينقد بي تفاوت نظاره گر مسائل باشند!!!!!! فقط ميشه تاسف خورد و ديگر هيچ.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۳:۴۶

اين سهميه هاي ناعادلانه رو حذف کنيد تا افراد بر اساس لياقت وارد دوره دستياري بشن.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۳:۵۱

اين طرح بدون کارشناسي انجام شده است حتما که نبايد سهميه محروم ميگذاشتن با دادن امکانات پزشکان به محروم شايد بروند.. با اين وضع قبولي سهميه آزادي ها به نصف ميرسه اين انصافه؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۴:۰۲

ادامه شعر قبلي!!!!!!!! چو رد كردي تو پنجاه و بديدي نداري دلبري ،ياري،پزشكي نصيبت از فرانسه بس همين كه شبيه كهنه آچاري،پزشكي زمانه پر شد از شبه طبيبان ولي تو باز شك داري،پزشكي خطوط چهره ات و دست خطت دلم مي گويد انگاري ،پزشكي خلاصه حرف بسيار است ،اما تو همكار مني،آري،پزشكي! ***********************

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۴:۰۶

واقعا از آقاي دکتر به خاطر نظرات منصفانه شون تشکر مي کنم.اميدوارم به ياري خدا عدالت واقعي اجرا بشه...

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۴:۱۵

اگر واقعا تو اين مملکت کسي به فکراقشار محروم هست بهتره اين سهميه رو مازاد حساب کنند.نه اين که حق کساني که لياقت تحصيل تو رشته هاي خوب رو دارند پايمال شه.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۴:۲۳

با تشکر از استاد ارجمندمان دکتر رزم پا اينجانب فارغ التحصيل سال ?? دانشگاه علوم پزشکي تهران هستم و همانگونه که استاد ارجمندمان خاطر نشان کردند,در سالي که گذشت شاهد مهاجرت بسياري از همکلاسيهايم به اروپا و امريکا بودم,نخبه ترين هايي که علي رغم نياز مردم خودمان,ميروند تا به ديگران کمک کنند,شايد به خاطر کم لطفي هايي که از وزارت بهداشت و مجلس ديدند. من اما ماندن را برگزيدم,براي مادرم,براي پدرم,براي مادران و پدرانم,حالا پس از ? سال تلاش در رشته پزشکي و يکسال بي وقفه درس خواندن براي ازمون دستياري,علي رغم کسب نمره و رتبه لازم براي قبولي,در رشته دلخواهم پذيرفته نخواهم شد و من نيز چون هزاران ايراني تلاشگر ديگر سر دو راهي ماندن و رفتن قرار گرفتم,ما ميرويم و مردم محروم ميمانند با متخصصيني که با استعداد و سواد خود,هرگز توانايي و لياقت متخصص بودن را نداشتند و اين ميان انکه جان و تنش وسيله ميشود براي تجربه کيست؟انکه نام محل زندگيش محروم است و با از دست دادن عزيزش محروم تر ميشود...

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۶

تو رو خدا كمكمون كنيد أين كمال بي عدالتيه

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۴:۴۳

ين سهميه عين بي عدالتي است .واقعا ناديده گرفتن يک سال زحمت پزشکاي عمومي رو نبايد دست کم گرفت.ايسنا حق ما پزشکاي عمومي رو بگير

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۴:۴۹

به نام حق با سلام و احترام و تشکر فراوان از شما عزيزان درمورد پيگيري طرح سهميه 30 درصدي مناطق محروم امتحان دستياري پزشکي دوره 41. ما به نمايندگي از طرف جمع کثيري از پزشکان ضمن اعلام موافقت خود با نظر استاد ارجمند جناب آقاي دکتر ابراهيم رزم خواستار مازاد بودن اين سهميه ميباشيم و از شما در اطلاع رساني به وزير محترم وقت و لحاظ کردن موضوع عاجزانه تقاضاي قبول زحمت داريم.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۴:۵۷

روند اجرايي اين سهميه با اين شيب تند در سال جاري بايد به صورت مازاد درنظر گرفته شود

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۱۷

بي عدالتي محض ا ست. بايد اين ظرفيت امسال مازاد اعلام گردد ولا غير.....

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۲

با تشکر فراوان از خبرگزاري محترم ايسنا خواهشمنديم صداي مارا به گوش وزير محترم وقت جناب آقاي دکتر هاشمي برسانيد. بي شک اين قانون مغاير با قانون عدالت آموزشي مصوبه است

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۳

اين قانون بسيارغير کارشناسي شده و عين بي عدالتي است.نخست بايد به فکر تامين زيرساخت ها و امکانات درماني در مناطق محروم بود و بعد براي تامين نيروي انساني برنامه ريزي کرد.نتيجه اجراي چنين قوانين شتاب زده اي ،آن هم به صورت 30% از سهميه کل ( و نه مازاد) تنهاو تنها نا اميدي نخبگان کشور و تلاش براي خروج از کشورمي باشد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۶

اينكه به مناطق محروم خدمت كرد خيلي باارزش است ولي با اجبار ومحروم كردن قشري از جامعه كه جزو با استعداد ترين فشر جامعه هستند شرعا و عقلا درست نيست،از مسؤولين محترم تقاضا ميكنم بيش إز اين اين قشر را سر خورده و بي انگيزه نكنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۸

سلام ممنون از اينکه حداقل نظرات رو انعکاس ميديد.اين وضغيت فقط شرايط را براي افرادي که بدون سهميه هستند سخت مي کنه و بغير از اون هيچ فايده اي نداره و تنها نتيجش خروج از کشور تعداد زيادي از پزشکاي جوون مملکته.اميدوارم مسئولين محترم به نظرات پزشکان توجه کنند با تشکر

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۳۹

آقايون لطف کنند از کيسه خليفه و سهميه يک سري نخبه نبخشند براي طرح تحول سلامت و بهبود اوضاع در مناطق محروم. بهتر دست در جيب کنند و امکانات و جذابيت در مناطق محروم ايجاد بشه تا پزشکان عزيز بسته به شرايط در اين مناطق ماندگار بشوند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۳۹

من هم مخالف سهميه به مناطق محروم براي تامين پزشك مورد نيازشون نيستم ولي آيا بايد حق بقيه ضايع بشه؟ چه خوبه كه مثل سالهاي قبل اين سهميه مازاد بشه يا حداقل شيب اجراييشو كندتر كنن به اميد حق

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۴۲

ايسنا متشكريم

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۶:۳۲

گوش اگر گوش تو و ناله گر ناله ي من .... آنچه به جايي نرسد فرياد است.....

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۶:۳۶

پزشکي بسيار رشته حساسي هست نمي توان به خاطر تبليغات عوام فريبانه برخي از مسئولين افراد کم استعدادتر و با اطلاعات کمتر را وارد رشته و دانشگاه هاي بهتر کرد و افراد نخبه را از آن محروم کرد. در آينده جان مردم به دست اين افراد است آن موقع کاري از کسي بر نمي آيد و مقصر مسئوليني هستند که فقط مي خواهند به هر قيمتي خود را در دل عوام جا دهند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۶:۳۸

با سلام ضمن تشکر از ديدگاه منطقي و روشن فکرانه جناب دکتر ابراهيم رزم پا، خواستار رسيدگي به اعتراضات کثير پزشکان و دانشجويان از سراسر کشور نسبت به قانون کاهش ظرفيت هاي آزاد در اين دوره آزمون دستياري مي باشيم . چطور ممکن است وزير محترم بهداشت از اين سيل اعتراضات و نظرات مبني بر بي عدالتي بودن قانون 30% سهميه مناطق محروم مطلع نباشند پس چرا واکنشي نشان نمي دهند حداقل عدم لغو اين قانون را اعلام نمي کنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۶:۴۱

وقتي نتيجه ي اوليه اعلام شد طبق سنوات قبل هر رشته اي که ميخواستم قاعدتا قبول ميشدم ولي با اين اوصاف امسال بايد جوري انتخاب رشته کنم که شايد بدون علاقه و انگيزه 4 سال و بعدش يه عمر بگم بي عدالتي 93 رو فراموش نميکنم. اينجا ايران است..جايي که کلا برنامه ريزي واسه آينده معنا نداره...نه اقتصادي.نه تحصيلي.نه ....

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۶:۴۲

از دکتر ابراهيم رزم پا خيلي متشکرم از خبرگزاري محترم ايسنا هم بسيار متشکرم بالاخره يه نفر صداي ما رو شنيد اين طرح بدون کارشناسي و بدون طرح پايلوت داره انجام ميشه و بزرگترين ظلم به اين ملت خواهد بود

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۶:۴۵

از ايسنا خواهشمنديم مثل هميشه ما دانشجويان رادر جهت رفع اين بي عدالتي ها و قوانين بدون کارشناسي شده ياري دهيد . لطفاً از نمايندگان مجلس تا وزير در اين زمينه اعتراض ما را رسانده و خبر تهيه کنيد. لازم به ذکر هست که اصل اين قانون استفاده از 30 درصد بطور مازاد بود نه از سهميه کل وليکن به علت عدم تفهيم به نمايندگان اشتباهاً اينگونه تصويب شد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۴

با تشكر از ايسنا لطفأ با انعكاس شفاف نظرات مانع اين ظلم بزرك شويد!