• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۳ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93040100099
  • خبرنگار : 71424

برنامه‌های آموزش و پرورش شهر تهران برای اوقات فراغت اعلام شد

آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان تهرانی در پایگاه‌های تابستانه

آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان تهرانی در پایگاه‌های تابستانه

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران به اعلام جزئیات برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان تهرانی پرداخت و گفت:‌ دانش‌آموزان می‌توانند از اول تیرماه برای ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانه اقدام کنند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران به اعلام جزئیات برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان تهرانی پرداخت و گفت:‌ دانش‌آموزان می‌توانند از اول تیرماه برای ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانه اقدام کنند.

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه بخشنامه‌ای را در رابطه با اوقات فراغت در 21 اردیبهشت ماه به مناطق ابلاغ کردیم گفت: موارد کاری مرتبط با "بسته فرهنگی، آموزشی و پرورشی بهبود اوقات فراغت سال 93 " از این طریق به مناطق اعلام شد.

وی ادامه داد: بهبود اوقات فراغت دانش‌آموزان به منظور رشد همه‌جانبه شخصیت آنها، استمرار فعالیت‌های پرورشی سال تحصیلی در ایام تابستان و ایجاد زمینه‌های لازم به منظور تقویت و تامین سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان از جمله اهداف مدنظر برای اجرای این برنامه هستند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش تهران در ادامه سیاست‌های اوقات فراغت تابستانی را برشمرد و گفت: تلاش برای جلب مشارکت بیشتر اولیا در مدیریت و بهره‌وری اوقات فراغت فرزندان خود با تاکید بر محوریت کار و مهارت‌آموزی، اهتمام برای جلب مشارکت بومی و محلی در اجرای برنامه‌ها، تلاش برای افزایش شادابی، نشاط و ارتقای سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان، تاکید بر بازدید از مراکز صنعتی، کشاورزی، پروژه‌های ملی و منطقه‌ای برای آشنایی دانش‌آموزان با نوآوری‌های علمی و تلاش‌های متخصصان کشور، تبلیغ فرهنگ نظم و بهره‌وری و استفاده بهینه و مثبت از اوقات فراغت در میان دانش‌آموزان و حساسیت‌بخشی به خانواده‌ها از جمله این سیاست‌ها هستند.

ثقفی ادامه داد: هچنین توجه به مهارت‌آموزی فنی، خدماتی و هنری با استفاده از ظرفیت بخش‌های بیرونی با اهتمام به ملاحظات تربیتی و اقتضائات بومی، جهت‌دهی برنامه‌ها به سمت رشد روحیه خلاقیت، ابتکار، نوآوری و تقویت روحیه اعتماد به نفس و تلاش برای توجه بیشتر به تولیدات ملی، محلی، کارآفرینی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، ترغیب دانش‌آموزان نسبت به موانست بیشتر با طبیعت و بهره‌مندی از مواهب طبیعی و گشت و گذار در دامان طبیعت با تاکید بر همراهی خانواده‌ها و همچنین تقویت و تعمیق محتوای معنوی برنامه‌های تفریحی، ورزشی و سرگرم‌کننده از دیگر سیاست‌های مدنظر است.

وی با بیان اینکه مدت این فعالیت هشت هفته درنظر گرفته شده است اظهار کرد: یک هفته اول به آماده‌سازی پایگاه‌ها اختصاص دارد. روزهای فعالیت پایگاه‌های تابستانی براساس پیشنهاد شورای مدرسه و موافقت ستاد منطقه تعیین می‌شود. همچنین مقرر شده است یک روز به برنامه‌های اردویی نظیر بازدید، شنا و ... خارج از پایگاه تابستانه اختصاص یابد.

به گفته سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، مدارس تخصصی قرآن و مراکز دارالقرآن، مدارس، کانون‌های فرهنگی تربیتی، سالن‌های ورزشی و استخرها، اردوگاه‌های دائمی و موقت، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای از جمله مراکز و پایگاه‌های تابستانی ما در تهران هستند.

ثقفی افزود: علاوه بر فعالیت 20 کانون فرهنگی و تربیتی در تهران، 25 کانون مشاوره و خدمات روان‌شناختی نیز آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان در تابستان هستند.

وی از آغاز فعالیت پایگاه‌های تابستانه از تیرماه خبر داد و گفت: استفاده از توانمندی و علاقه‌مندی‌های اولیا، اردوهای راهیان نور، اجرای طرح جهادی هجرت 3، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، استفاده از فضای مجازی و عرصه‌های سایبری، استفاده از ظرفیت‌های موجود سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری و هلال احمر و همچنین استفاده از ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در این فصل مدنظر ما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha