• جمعه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93033016630
  • منبع : نمایندگی گیلان

مسجد جامعی:

ساختمان شهرداری رشت عمری به درازای عمر بلدیه در کشور دارد

بناهای تاریخی در هر شهر و مکانی نیازمند توجه ویژه شورا و شهرداری و مدیران میراث فرهنگی است.

بناهای تاریخی در هر شهر و مکانی نیازمند توجه ویژه شورا و شهرداری و مدیران میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در رشت، احمد مسجد جامعی - رییس شورای شهر تهران در نشست پایانی اجلاس روسای شوراهای اسلامی مراکز استانها در رشت گفت: امیدواریم پس از انتقال سیستم اداری شهرداری رشت به محل جدید ساختمان ارزشمند و قدیمی کنونی که از آثار ماندگار تاریخی شهر رشت است به موزه بلدیه تبدیل شود و از مسوولان می خواهیم که این سرمایه اجتماعی، فرهنگی و تاریخی که عمری به درازای عمر بلدیه در کشور دارد به موزه تبدیل شود.

وی به وجود پیاده راه علم الهدی اشاره کرد و گفت: این حرکت فرهنگی جای تقدیر بسیار دارد و چه خوب است که مجموعه‌های هتل ایران، اداره پست، ساختمان شهرداری و پیاده راه همگی با ساماندهی و برنامه ریزی مجموعه فرهنگی غنی را ایجاد کنند.

مسجدجامعی همچنین به بازدید از خانه آوانسیان که از خانه های قدیمی شهر رشت است اشاره کرد و گفت: این خانه و ترکیب معماری آن که به سبک روسی است باید اعتباری مشخص برای آن درنظر گرفته شود تا تبدیل به خانه فرهنگی گردد و این هم به عنوان رهاورد سفر و برگزاری همایش باشد.

وی بر ایجاد خانه مشروطه در رشت تاکید کرد و گفت: یکی از خانه های قدیمی این شهر می تواند به این مهم اختصاص یابد مثلاً خانه حاج میرزا خلیل رفیع این استعداد و توانایی را دارد یا اگر برای عمارت قدیمی کلاه فرنگی کاربری مشخص و قابل قبول تعریف نشود و قرار است به مرور در معرض تخریب قرار گیرد بنابراین پیشنهاد می‌کنم این ساختمان با ارزش هم می تواند به عنوان یکی از خانه های تاریخی رشت به عنوان خانه مشروطیت مورد استفاده قرار گیرد.

وی سپس به تلاش دکتر طالقانی در احداث موزه میراث روستایی اشاره کرد و گفت: ایجاد بازارچه بزرگ صنایع دستی منطقه ای در مکان موزه روستایی ،ضمن گرایش و جذب گردشگران می تواند صنایع دستی این سامان را به مردم بیشتر بشناساند و حتی می تواند قابلیت عرضه و ارائه صنایع دستی کشورهای همجوار را نیز پیدا کند.

مسجدجامعی توجه به بنای های قدیمی دیگر رشت از جمله مسجد و مدرسه مستوفی را یادگاران کهن دانسته و گفت: بناهای تاریخی در هر شهر و مکانی نیازمند توجه ویژه شورا و شهرداری و مدیران میراث فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، با قرائت مصوبات کمیسیون های اقتصادی - حقوقی، فرهنگی و اجتماعی و عمران و توسعه شهری، اجلاس دو روزه روسای شوراهای مراکز استان ها پایان یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha