• چهارشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: جام جهانی 2014
  • کد خبر: 93032815690
  • خبرنگار : 71486

معینی: نباید به کی‌روش خرده گرفت/ مقابل آرژانتین باید بازی را به تعادل بکشانیم

معینی: نباید به کی‌روش خرده گرفت/ مقابل آرژانتین باید بازی را به تعادل بکشانیم

کارشناس فوتبال ایران با تمجید از عملکرد تیم ملی برابر نیجریه می‌گوید اردوهای کارلوس کی‌روش جواب داده و ایران به لحاظ روانی شرایط خوبی دارد.

کارشناس فوتبال ایران با تمجید از عملکرد تیم ملی برابر نیجریه می‌گوید اردوهای کارلوس کی‌روش جواب داده و ایران به لحاظ روانی شرایط خوبی دارد.

مسعود معینی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تمجید از عملکرد تیم ملی ایران در بازی برابر نیجریه گفت: عملکرد بسیار خوبی را ارائه دادیم. اردوی اتریشی که داشتیم به ما کمک کرد و من اعتقاد دارم که نتیجه خوب‌مان برابر نیجریه مدیون برنامه‌ها و تفکرات کی‌روش است. یک تیم ملی برای حضور خوب در جام‌جهانی نیاز به برنامه دارد و مربیان بزرگ به این مسائل اشراف خوبی دارند. 12 روز زودتر در برزیل اردو زدن خیلی به ما کمک کرد که در شرایط مسابقه قرار بگیریم و به لحاظ روانی ما را آماده کرد. همین آمادگی روانی باعث شد تا با اعتماد به نفس بالاتری در بازی با نیجریه به میدان برویم.

او افزود: با این همه اعتقاد دارم که تعهد بازیکنان به مردم ایران هم در نتیجه به دست آمده موثر بود. آنها در جشن خداحافظی اعلام کردند که همه تلاششان را می‌کنند و به مردم بابت عملکرد خوب در جام‌جهانی قول دادند. همین تعهد برای موفق شدن کافی است و آنها به قولشان در بازی با نیجریه عمل کردند.

کارشناس فوتبال ایران اضافه کرد: بعد از بازی با نیجریه اکثر کارشناسان فوتبال دنیا از بازی ما راضی نبودند اما اعتقاد دارم که استراتژی خیلی خوبی در این بازی داشتیم و این خیلی مهم است که همه بازیکنان وظایف‌شان را به خوبی انجام دادند. ما در دفاع و دروازه بی‌اشتباه بودیم و زوج صادقی و حسینی عملکردی عالی داشتند. چهار هافبک میانی ما نیز در کارهای دفاعی شرکت داشتند و دیدیم که دژآگه که 70 درصد توانش را در فولام برای کارهای تهاجمی به کار می‌گیرد، این بار 70 درصد توانش را در کار دفاع به کار برد. همین مسئله باعث شد که درگیری برای توپ را از همان میانه میدان آغاز کنیم و روز آرامی را روی دروازه خودمان شاهد باشیم.

او ادامه داد: در بازی با نیجریه در فاز تهاجمی خیلی خوب نبودیم و البته این معلول این است که هدفمان گل نخوردن بود. همین بازی مکزیک و برزیل یک نمونه مناسب برای حرف من است. تیم مکزیک چون نمی‌خواست گل بخورد رو به دفاع برابر برزیل آورد. اساسا تیم‌های بزرگ دنیا در این بازی‌ها کمی استرس دارند و تیم‌های کوچک نمی‌خواهند گل بخورند. به همین دلیل به نظرم نباید به تصمیم کی‌روش خرده گرفت. هر چند نیجریه آن چیزی نبود که در ذهن‌مان ساخته بودیم. آنها در نیمه دوم وقتی دیدند کاری نمی‌توانند بکنند، روی به توپ‌های بلند آوردند که در این امر هم ناکام بودند و بدون استراتژی خاصی کار را دنبال کردند.

معینی درباره بازی با آرژانتین اظهار کرد: آرژانتین را به عنوان تیمی تاکتیکی و تکنیکی می‌شناسیم. آنها تیم بسیار بزرگی هستند و فکر می‌کنم برابر آنها با همان شیوه‌ای بازی می‌کنیم که برابر نیجریه بازی کردیم. تلاش ما روی گل نخوردن در 20 دقیقه ابتدایی خواهد بود تا بتوانیم کمی بازی را متعادل کنیم؛ هرچند شانس کمی برای موفقیت در این بازی برای ایران قائلم اما امیدوارم که نگاهی به حمله هم داشته باشیم.

عضو هیات مدیره استقلال در پایان درباره وضعیت آکادمی این تیم گفت: ما وضعیت این تیم را در هیات مدیره مطرح کرده‌ و برنامه لازم را ارائه داده‌ایم اما هنوز مسئول آکادمی را مشخص نکرده‌ایم. من اعتقاد دارم که آکادمی نیاز به یک مسئول فنی دارد؛ چراکه مسئول آکادمی نمی‌تواند به مسائل فنی برسد. گزینه‌های خوبی را برای آکادمی استقلال داریم اما تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است. درباره مربیان آکادمی استقلال هم باید بگویم که برخی آز آنها مثل مربی تیم نوجوانان که عملکرد درخشانی داشته در تیم می‌مانند اما برخی از رد‌ه‌ها عملکرد خوبی نداشته‌اند و قطعا تغییر می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha