• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93032412390
  • خبرنگار : 71506

پورکیانی: سرپرست فدراسیون دانشگاهی این هفته مشخص می‌شود/ از وزارت ورزش توقع مالی نداریم

پورکیانی: سرپرست فدراسیون دانشگاهی این هفته مشخص می‌شود/ از وزارت ورزش توقع مالی نداریم

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم تاکید کرد: ما هیچ‌گونه توقعی از وزارت ورزش و جوانان برای دریافت پول نداریم، بلکه تنها خواهان تعامل بیشتر میان وزارتخانه‌های علوم و ورزش در جهت توسعه ورزش دانشگاهی هستیم.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم تاکید کرد: ما هیچ‌گونه توقعی از وزارت ورزش و جوانان برای دریافت پول نداریم، بلکه تنها خواهان تعامل بیشتر میان وزارتخانه‌های علوم و ورزش در جهت توسعه ورزش دانشگاهی هستیم.

دکتر محمد پورکیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت اعزام تیم کاراته دانشجویان بانوان و آقایان به مسابقات جهانی مونته نگرو اظهار کرد: به علت این که مونته نگرو در ایران سفارتی ندارد، ما اقدامات خود در جهت گرفتن ویزا برای ورزشکارانمان را از طریق سفارت صربستان پیگیری می‌کنیم که به همین دلیل در گرفتن ویزا با مشکلاتی مواجه شدیم. از کمیته‌ برگزاری مسابقات خواستیم تا مقدمات اعزام تیم ایران را هر چه سریع‌تر فراهم کند که آنها قول دادند این کار هر چه سریع‌تر انجام شود. از سوی دیگر نیز از طریق وزارت خارجه پیگیر گرفتن ویزا هستیم که فکر می‌کنم تا روز یکشنبه این کار انجام و تیم به مسابقات اعزام شود.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، درباره شرایط تیم‌های کاراته دانشجویان نیز، خاطر نشان کرد: خدا را شکر اوضاع تیم خوب است و کاراته کاران از آمادگی خوبی برخوردارند. ما با هدف کسب سکو در مسابقات جهانی کاراته کاران را اعزام می‌کنیم. حتی از فدراسیون کاراته نیز این اطمینان را گرفتیم که کاراته کارانی که حتما روی سکو می‌روند و از لحاظ فنی تایید می‌شوند را به ما معرفی کنند.

وی درباره اعزام تیم فوتسال دانشجویان به مسابقات جهانی اسپانیا نیز گفت: تیم فوتسال دانشجویان هم اکنون با هدایت حسین شمس و علی صانعی در اردو به سر می برد و از وضعیت خوبی برخوردار است. ان‌شاءالله این تیم نیز تیر ماه به مسابقات جهانی در اسپانیا اعزام خواهد شد.

پورکیانی با بیان این که قصد داریم تیم کشتی آزاد و فرنگی دانشجویان را نیز به مسابقات جهانی اعزام کنیم، افزود: در جلسه‌ای که با علیرضا رضایی – مدیر تیم‌های ملی و همچنین امیر خادم – رییس انجمن کشتی دانشگاه‌ها داشتم، قرار شد فدراسیون کشتی نفرات مورد نظر به خود را برای حضور در اردو و انتخاب نهایی جهت اعزام به مسابقات جهانی به ما معرفی کنند، اما تا این لحظه هنوز فدراسیون نفرات مورد نظر خود را به ما معرفی نکرده است.

وی در خصوص صحبت‌های امیررضا خادم، معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در همایش مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها مبنی بر این که مسئولان ورزش دانشگاهی هیچ توقعی از وزارت ورزش و جوانان بابت پول نداشته باشند، اظهار کرد: قبل از این که او به این همایش بیاید به من گفت که شما چه انتظاری از وزارت ورزش و جوانان دارید که من نیز در جواب گفتم شما در جایگاه معاون امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان به مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها توصیه کنید با مدیران تربیت بدنی ما در استان‌ها تعامل و هماهنگی بیشتری در جهت استفاده بهینه از فضاهای ورزشی و نیروی انسانی داشته باشند که فکر نمی‌کنم این ارتباطی با درخواست پول از جانب ما داشته باشد و نیازی به بحث‌های مالی نداشت.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم با بیان این که هدف ما تعامل هر چه بیشتر وزارت ورزش و جوانان و اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم در جهت استفاده بهتر از امکانات و تجارب در جهت رشد ورزش دانشگاهی است، خاطر نشان کرد: دکتر شعبانی بهار – معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان- در این همایش اعلام کرد که از طرح ملی ورزش همگانی دانشگاه‌ها و همچنین جشنواره‌های ملی ورزش همگانی و طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در توسعه ورزش همگانی بیشترین حمایت را خواهد کرد که مطمئنا این اقدام تاثیرات مثبتی در توسعه ورزش دانشگاهی در ایران خواهد داشت.

وی در خصوص زمان اعلام سرپرست فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی نیز گفت: فکر می‌کنم سرپرست فدراسیون به زودی و تا پایان این هفته‌ معرفی شود. هم اینک در حال رایزنی با مسئولان وزارت ورزش و جوانان هستیم تا شخص مناسبی را معرفی کنیم، چرا که نظر دکتر گودرزی این است که سرپرست فدراسیون کسی باشد که خودش نخواهد کاندیدای ریاست این فدراسیون شود، چرا که ممکن است شائبه‌هایی در این باره مطرح شود. پس از معرفی سرپرست، انتخابات این فدراسیون نیز تا سه ماه پس از آن برگزار می‌شود.

پورکیانی در پایان گفت: دکتر صدیقی، معاون وزیر علوم نیز تاکید دارند شخصی می‌بایست رییس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی شود که به خوبی با قوانین و فضای بین‌الملل ورزش‌های دانشگاهی آشنا باشد و همچنین مقبولیت خوبی در میان هیات‌های استانی داشته باشد تا هر کسی که شایسته‌تر است این پست را در اختیار بگیرد.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha