• پنجشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۳:۴۸
  • دسته‌بندی: جام جهانی 2014
  • کد خبر: 93032211953

گزارش زنده ایسنا از حاشیه‌های دیدار افتتاحیه جام‌جهانی

گزارش زنده ایسنا از حاشیه‌های دیدار افتتاحیه جام‌جهانی

دیدار افتتاحیه جام جهانی بیستم در ورزشگاه کورینتیانس آغاز شد.

دیدار افتتاحیه جام جهانی بیستم در ورزشگاه کورینتیانس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از برزیل، دیدار افتتاحیه جام جهانی 2014 از ساعت 17 در ورزشگاه 68 هزار نفری کورینتیانس آغاز شد؛ دیداری که می‌تواند تب فوتبال را در سراسر جهان به بالاترین حد خود برساند.

خبرنگار ایسنا از این استادیوم به صورت لحظه به لحظه با ذکر ساعت محلی اتفاقات حاشیه‌ای بازی را گزارش می‌کند.

16: با به پایان رسیدن مراسم افتتاحیه، تلویزیون‌های بزرگ ورزشگاه تصاویری از رختکن تیمهای برزیل و کرواسی نشان داد که هنگام پخش تصویر پیراهن نیمار، صدای بسیار زیادی ورزشگاه را پر کرد.

16:15: سه دروازه‌بان تیم ملی برزیل، نخستین بازیکنان این جام بودند که به زمین چمن وارد شدند. تشویق هواداران تیم ملی برزیل صحنه‌های جالبی را در ورزشگاه به وجود آورد. چند دقیقه بعد دروازه‌بان‌های تیم ملی کرواسی هم به زمین آمدند اما وضعیت برخورد تماشاگران برای آنها متفاوت به سه دروازه‌بان برزیلی بود.

16:16: در حالی که پیش از این نگرانی‌هایی بابت آماده شدن ورزشگاه کورینتیانس مطرح شده بود اما این استادیوم با آمادگی کامل به استقبال جام بیستم رفت. زمین چمن این ورزشگاه در بهترین کیفیت ممکن است.

16:18: بازیکنان کرواسی در میان سوت‌های هواداران برزیلی وارد زمین چمن ورزشگاه شدند.

16:20: با ورود بازیکنان برزیل به زمین چند، اکثر هواداران زرد پوش از جای خود بلند شدند و با فریادهای کر کننده خود بازیکنان برزیل را تشویق کردند. بازیکنان برزیل هنگام ورود به زمین، دست‌های خود را به سمت آسمان بلند کردند. دیوید لوییس برای لحظاتی با دست‌های بلند کرده با خدا راز و نیاز کرد.

16:25: نیمار در مرکز توجه‌هاست. او بازیکن محبوب برزیلی‌هاست و اکثر هوادارن زرد پوش حاضر در ورزشگاه نیز پیراهن شماره 10 را بر تن دارند.

16:30: سه داور ژاپنی این بازی در حال گرم کردن هستند و علیرضا فغانی، داور ایرانی و چهارم این بازی نیز پیش از ورود نیشیمورا و دو کمکش آنها را تا کنار زمین همراهی کرد.

16:35: کافو کاپیتان تیم ملی برزیل در جام جهانی 2002 نیز با لباس تیم ملی برزیل در جایگاه ویژه حضوردارد.

16:45: تصاویری از تاریخچه جام جهانی پخش شد. هنگام نشان دادن تصویر ماندلا رهبر فقید آفریقای جنوبی،تماشاگران فریاد کشیدند.

16:55: با ورود بازیکنان دو تیم به زمین و انجام مراسم های مقدماتی سرود دو کشور خوانده شد که هنگام پخش سرود برزیل همه هواداران برزیلی حاضر در ورزشگاه یکصدا سرود کشورشان را خواندند و فضای جالبی را در استادیوم ایجاد کردند.

16:58: پس از پخش سرود دو کشور، بازیکنان دو تیم به همراه چهار داور آسیایی در وسط زمین جمع شدند. در این هنگام سه کبوتر سفید به نشان صلح توسط سه نوجوان برزیلی آزاد شدند.

17: علیرضا فغانی داور ایرانی و چهارم این بازی پس از پایان مراسم مقدماتی از سه داور دیگر جدا شد و به کنار زمین آمد. با شروع بازی، هواداران تیم ملی برزیل صدای بلندی را تولید کردند.

17:15: بعد از گل کرواسی، هواداران کروات حاضر در ورزشگاه در سکوت طرفداران برزیل به شادی مشغول شدند اما هواداران برزیل بعد از چند لحظه سکوت دوباره صدای غالب ورزشگاه شدند.

17:18: نیشیمورا،داور ژاپنی چند مرتبه به استیپه پلتیکوسا، دروازه‌بان کرواسی تذکر داد که از اتلاف وقت جلوگیری کند. مکث‌های طولانی این دروازه‌بان با صدای زیاد هواداران برزیلی روبه‌رو شد. البته ناهماهنگی توپ جمع‌کن‌های پشت دروازه کرواسی هم در این مکث‌ها بی تاثیر نبود.

17:23: نیمار با دریافت کارت زرد از نیشیمورا نخستین بازیکن اخطاری جام بیستم لقب گرفت.

17:30: بعد از گل نیمار، هم اعضای تیم ملی برزیل به سمت خط کناری آمدند و نیمار را در آغوش گرفتند اما اسکولاری پس از بغل کردن نیمار به سمت مارسلو رفت و با او صحبت کرد.

17:40: در فهرستی که از بازیکنان دو تیم، بخش رسانه‌ای فیفا در اختیار خبرنگاران قرار داده همه کلمات به زبان پرتغالی نوشته شده و خبری از زبان بین‌المللی انگلیسی نیست. اصرار مسوولان برگزاری جام جهانی 2014 بر استفاده از کلمات پرتغالی، یادآور جام جهانی 98 فرانسه است که فرانسوی‌ها برای ارائه اطلاعات به طور کامل از زبان فرانسوی استفاده می‌کردند.

17:45: برای نخستین بار در جام‌های جهانی، داور بازی برای مشخص کردن محدوده بازیکنان تدافعی در هنگام ضربات ایستگاهی از اسپری استفاده کرد.

18:04: لحظاتی پیش از شروع نیمه دوم، لوکا مودریچ ثانیه‌هایی با نیشیمورا درباره یک صحنه صحبت کرد.

18:06: با وجود اینکه دقایقی از شروع نیمه دوم می‌گذرد، تعداد زیادی از تماشاگران که بین دو نیمه به بیرون از ورزشگاه رفته بودند، هنوز به صندلی‌های خود باز نگشته‌اند.

18:10: از ابتدای شروع بازی، شش بازیکن ذخیره تیم برزیل به دستور فیلیپ اسکولاری در حال گرم کردن هستند. جالب اینکه آنها کنار نیمکت کرواسی تمرین می‌کنند.

18:30: بعد از اعلام پنالتی توسط نیشیمورا به سود برزیل، اکثر خبرنگاران حاضر در ورزشگاه معتقد بودند داور آسیایی اشتباه کرده است.جالب اینکه بعضی از خبرنگاران برزیلی هم به این قضیه معترفند.

18:32: نیمار، بازیکن محبوب برزیلی‌ها پس از به ثمر رساندن گل دومش در بازی برابر کرواسی به سمت تماشاگران رفت و از آنها خواست بیشتر به تشویق بپردازند.

18:35: دیلما روسف رییس جمهور برزیل نیز در ورزشگاه حضور دارد.پیش از این برخی منابع از احتمال غیبت او در بازی افتتاحیه خبر می‌دادند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha