• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 93032111071
  • خبرنگار : 90047

ملاقاسمی: بزرگتر از تختی نداریم که نخواهد در انتخابی کشتی بگیرد

ملاقاسمی: بزرگتر از تختی نداریم که نخواهد در انتخابی کشتی بگیرد

عضو شورای کمیته ملی فرنگی با تاکید بر این نکته که هر کشتی گیری که در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شرکت نکند، حق پوشیدن دو بنده تیم ملی را ندارد گفت: این قانون تا زمانی‌که رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی است اجرا خواهد شد.

عضو شورای کمیته ملی فرنگی با تاکید بر این نکته که هر کشتی گیری که در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شرکت نکند، حق پوشیدن دو بنده تیم ملی را ندارد گفت: این قانون تا زمانی‌که رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی است اجرا خواهد شد.

حسین ملاقاسمی در گفت و گو باخبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: رقابت‌های انتخابی تیم ملی محک مناسبی برای کشتی گیران است تا با آزمودن خود در چنین رقابت‌هایی لیاقت و شایستگی خود را برای پوشیدن دو بنده تیم ملی ثابت کنند. بدون تردید حضور در رقابت‌های انتخابی آرزوی هر کشتی گیری است تا با محک خود بفهمد چقدر نسبت به حریفش ضعیف یا قدر است. از سوی دیگر در همین رقابت‌های انتخابی است که شاهد ظهور چهره‌هایی می‌شویم که اصلا تصور نمی‌کردیم.

حسین ملاقاسمی

ملاقاسمی گفت: به یاد دارم در سال 57 که آقای بلور مربی تیم ملی بود، در آن زمان نیز قهرمانان جهان و المپیک از جمله خجسته‌پور، یعقوبی، گیوه چی و توفیق حاضر به شرکت در رقابت‌های انتخابی نبودند، اما چون مربی تیم ملی حرف اول و آخر را می‌زد، با کنار گذاشتن این نفرات با یک تیم جوان راهی مسابقات جهانی شد. البته در آن زمان تنها کسی که تن به رقابت‌های انتخابی دارد، مرحوم تختی بود که در یک وزن بالاتر در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرد. الان هم بزرگتر از تختی نداریم و همه نفرات باید در انتخابی کشتی بگیرند.

وی اضافه کرد:‌ پس از قانون مند شدن رقابت‌های انتخابی تیم ملی در سال 57، این مساله سبب شد تا تمام قهرمان تیم ملی در سال 1960 در رقابت‌های انتخابی شرکت کنند، بنابراین اگر بخواهیم در آینده برای تیم ملی کشتی فرنگی پشتوانه داشته باشیم و در بعضی وزنها از جمله 75 کیلوگرم تعداد مهره‌های شاخص خود را افزایش دهیم باید برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی قانونمند شود و تمام کشتی گیران حتی قهرمانان المپیک و جهان در آن شرکت کنند.

عضو کمیته شورای فنی فرنگی در ادامه تصریح کرد: تنها کسی که در رقابت‌های انتخابی حضور نخواهد داشت ، حمید سوریان است که البته وی برای پوشیدن دو بنده تیم ملی برای رقابت‌های جهانی ازبکستان، باید در تورنمنتی با نفر اول انتخابی کشتی بگیرد تا نفر برتر وزن 59 تیم ملی را انتخاب کنیم.

ملاقاسمی تاکید کرد: در گذشته چون محمد بنا اعتقادی به برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی نداشت، سالها بود که شاهد برگزاری رقابت‌های انتخابی نبودیم، اما از زمانیکه ریاست فدراسیون را رسول خادم بر عهده گرفته است، وی با تشکیل شوراهای مختلف، تمام تصمیمات را به عهده شوراها گذاشته و دیگر کسی به تنهایی نمی‌تواند راجع به کشتی‌گیری تصمیم بگیرد.

وی در پایان پیرامون برخی انتقادات که برگزاری انتخابی تیم ملی در شرایطی که تنها 2 ماه به شروع مسابقات جهانی ازبکستان زمان باقی مانده است سبب افت عملکرد کشتی گیران می‌شود، خاطر نشان کرد: این انتقاد را اصلا قبول ندارم ، چون دو ماه و نیم زمان زیادی است تا مسابقات جهانی ازبکستان. از سوی دیگر وقتی کشتی گیری برای رقابت‌های انتخابی حداقل 5 کیلو وزن کم می‌کند، دیگر نیازی نیست که برای مسابقات جهانی نیز این میزان وزن را کم کند، بلکه با حفظ و کنترل وزن خود در اردوهای تیم ملی، حداکثر شاید 2 تا 3 کیلو نیاز به کاهش وزن داشته باشد که این مساله لطمه زیادی به کشتی گیر نمی‌زند. چون ظرف 48 ساعت و به راحتی می‌تواند وزن خود را کاهش و به وزن ایده‌آل مسابقات برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha