• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۰:۲۹
  • دسته‌بندی: جام جهانی 2014
  • کد خبر: 93032110913
  • خبرنگار : 71518

عبدی: با اتفاقات فوتبالی می‌توانیم حتی آرژانتین را ببریم

عبدی: با اتفاقات فوتبالی می‌توانیم حتی آرژانتین را ببریم

کارشناس فوتبال ایران معتقد است ایران شانس کمی برای صعود از گروهش دارد اما نباید از اتفاقات فوتبال چشم پوشی کرد.

کارشناس فوتبال ایران معتقد است ایران شانس کمی برای صعود از گروهش دارد اما نباید از اتفاقات فوتبال چشم پوشی کرد.

حسین عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره روند آماده سازی تیم ملی ایران، اظهار کرد: فکر می‌کنم روند خوبی را تا به امروز طی ‌کرده‌ایم. باید سعی کنیم در سطح بالایی قرار بگیریم و اگر مشکلی وجود دارد تا قبل از اولین بازی مشکل را حل کنیم. بازی تدارکاتی که در اردوهای گذشته انجام دادیم نشان داد که کادر فنی تمرکزش روی بازی نیجریه است. البته این هم کار درستی است، زیرا در اولین بازی باید امتیاز کسب کنیم تا بتوانیم در ادامه هم شانس داشته باشیم.

وی همچنین افزود: در چند بازی گذشته روند دفاعی تیم فوق‌العاده‌ خوب بود و این باعث امیدواری است که در جام جهانی 2014 برزیل کمتر گل دریافت کنیم. البته باید سعی کنیم حریفان را هم تحت فشار قرار دهیم و اگر فرصتی به وجود آمد به گل تبدیل کنیم. نباید فراموش کنیم که در جام جهانی فرصت‌های کمی برای گلزنی خواهیم داشت، پس باید دقت کنیم تا از تک فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

عبدی همچنین در ادامه درباره بازی ایران مقابل نیجریه، گفت: نیجریه تیمی است که فوق‌العاده‌ سریع بازی می‌کند باید سعی کنیم روی حریف فشار بیاوریم، البته گل نخوردن هم خیلی در این بازی مهم است. آن چیزی که در این بازی برای ما اهمیت دارد این است که در پانزده دقیقه‌ بازی و پنج دقیقه‌ آخر نیمه اول و پنج دقیقه‌ ابتدایی نیمه دوم و همین طور پنج دقیقه‌ آخر بازی گلی را دریافت نکنیم. این دقایق حساس‌ترین دقایق بازی هستند و نباید تمرکزمان را از دست بدهیم.

این کارشناس فوتبال در ادامه با اشاره به بازی دوم ایران مقابل آرژانتین در جام جهانی به ایسنا گفت: آرژانتین یکی از تیم‌های قدرتمند دنیاست. به نظر من یک پای فینال خواهد بود، اما در فوتبال بحثی مطرح است که نمی‌توان همه اتفاقات بازی را پیش‌بینی کرد. فوتبال ایران به نوعی است که در بازی‌های حساس و سخت عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. ما می‌توانیم بر روی اتفاقات فوتبال مثل اعلام یک پنالتی و یا اخراج یک بازیکن حساب ویژه‌ای را باز کنیم. همه می‌دانیم که شکست مقابل آرژانتین محتمل است اما اگر اتفاقات خاصی در فوتبال رقم بخورد و شانس با ما یار باشد می‌توانیم شگفتی ساز جام شویم و مقابل آرژانتین امتیاز بگیریم. امیدوارم در گل نخوردن مقابل آرژانتین موفق عمل کنیم.

وی همچنین با اشاره به تیم بوسنی و هرزگوین نیز، اظهار کرد: بوسنی یکی تیم‌هایی است که شانس بالایی برای شگفتی سازی در جام جهانی دارد. نباید فراموش کنید که این تیم برای اولین بار است که به جام جهانی آمده است، اما همه می‌دانیم که صعود به جام جهانی از قاره اروپا فوق‌العاده‌ سخت است. بوسنی کار بزرگی کرد که توانست در بین تیم‌های بزرگ اروپایی به جام جهانی صعود کند. اگر بتوانیم ستاره‌های این تیم را خوب کنترل کنیم می‌توانیم مقابل این تیم نتیجه‌ بگیریم.

عبدی همچنین با اشاره به شانس‌های صعود از گروه F که ایران نیز در این گروه قرار دارد، گفت: مطمئنا آرژانتین به عنوان تیم اول صعود می‌کند، البته اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بعد از آژانتین من 50 درصد شانس صعود تیم دوم به بوسنی و هرزگوین می‌دهم و 35 درصد نیز فکر می‌کنم نیجریه صعود کند و در آخر 15 درصد شانس برای ایران از این گروه قائل هستم.

وی در ادامه با اشاره به شگفتی سازان جام بیستم گفت: ژاپن می‌تواند شگفتی ساز این جام باشد، البته من خیلی امیدوار هستم و دوست دارم یک تیم آسیایی بتواند در این جام شگفتی ساز باشد و برای آسیا اعتبار کسب کند. البته نباید از بوسنی، کامرون و انگلیس هم غافل شد. اگر انگلیس بدشانسی‌های گذشته را نداشته باشد می‌تواند جزو چهار تیم برتر جهان باشد .

عبدی در پایان درباره شانس اول قهرمانی جام جهانی خاطر نشان کرد: برای من فینال رویایی بازی آرژانتین و برزیل خواهد بود و فکر می‌کنم آرژانتین شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی دارد.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۰۱:۳۶

مربع تهاجمي افسانه اي آرژانتين با خط دفاعي متزلزل و پير آنها که دست به دامان دميکليس شده اند همخواني ندارد.فيناليست دانستن آرژانتين رويايي ميماند.اگر مسي آگوئرو و دي ماريا را حذف کنيم آرژانتين ميشود يک تيم معمولي مثل ايران!