• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93031909329

پاسخ آموزش وپرورش به اعتراض دانش‌آموزان به سختی امتحانات نهایی

پاسخ آموزش وپرورش به اعتراض دانش‌آموزان به سختی امتحانات نهایی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اعتراضات دانش آموزان دوره سوم متوسطه نسبت به سختی سوالات طرح شده برای برخی دروس امتحان نهایی آنها اظهار کرد:‌ سوالات کاملا استاندارد بوده و در چارچوب محتوای کتاب‌های درسی طراحی شده است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اعتراضات دانش آموزان دوره سوم متوسطه نسبت به سختی سوالات طرح شده برای برخی دروس امتحان نهایی آنها اظهار کرد:‌ سوالات کاملا استاندارد بوده و در چارچوب محتوای کتاب‌های درسی طراحی شده است.

عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن رد اعتراضات صورت پذیرفته درباره سختی سوالات آزمون نهایی دوره سوم متوسطه اظهار کرد‌:‌ سوالات کاملا بررسی شده و استاندارد بودند و حتی از سوی گروه‌های آموزشی، دفتر تالیف کتب درسی و مصححین هیچ اعتراضی نسبت به کیفیت سوالات نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: به هر حال طبیعی است که تعدادی از دانش‌آموزان سوالات را نپسندند و برای بخشی از آنها سوالات سخت باشد اما برای همه دانش آموزان اینگونه نیست.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس آخرین گزارشات دریافت شده از حوزه‌های تصحیح، میانگین نمره و درصد قبولی در دروس نهایی امسال نسبت به گذشته تغییر محسوسی نداشته است و حتی برخی دروس میانگین بالاتری نسبت به پارسال نشان می‌دهند گفت:‌ "زیست شناسی" از جمله دروس مورد اعتراض بود اما سوالات استاندارد و دقیق بودند و حتی از سوی دفتر تالیف کتب درسی و واحدهای دیگر وزارتخانه بازخوردهای مثبتی درباره آن دریافت کردیم.

عمادی ضمن تصریح این مطلب که هیچگونه عیب و ایرادی بر طراحی سوالات وارد نیست اظهار کرد:‌ البته اگر دانش آموزان در رابطه با تصحیح برگه امتحانی خود اعتراضی داشته باشند می‌توانند آن را به حوزه تصحیح مربوطه ارائه کنند تا دوباره بازبینی شود، اما درباره ضریب سختی سوالات باید گفت چون امتحان هماهنگ کشوری است باید از سختی متوسط برخوردار باشد تا همه دانش‌آموزان در سراسر کشور بتوانند به آن پاسخ دهند.

وی افزود: در مجموع هیچ سوالی خارج از کتاب درسی در هیچ کدام از امتحانات طرح نشده و سوالات از محتوای کتب درسی بوده است، بنابراین به دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم به جای اینکه جزوات کلاسی یا جزوات موسسات آموزشی غیر رسمی را مطالعه کنند به اصل محتوای کتاب درسی بازگردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۳۷

امتحان ديني خيلي سخت بود و امتحان زبان بعضي از قسمت ها از خارج کتاب طرح شده بود ودر مورد زمان بندي امتحانات مثلا براي درس رياضي انساني 5 روز زمان اختصاص داده اند و براي ادبيات تخصصي انساني با 27 درس سنگين 1.5 روز واقعا خنده داره!!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۴۲

همواره طرح سوال سهل است و پاسخ دادن به آن مشکل. بجاي تمرکز بر روي امتحانات روي آموزش و تدريس تمرکز کنيم. الويت اول شده امتحان و يادگيري در اولويت بعدي قرار دارد. ملاک نمره بايد حذف شود و به جاي آن قبولي و رد را منظور کرد. چرا که خيلي از عوامل بايد استاندارد باشد تا ارزيابي صحيح انجام گيرد. ارزيابي هاي حاضر مطلق نيست. پس نمره ها هم نبايد مطلق و با اعشار باشد.