• یکشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93031808810
  • خبرنگار : 71089

نماینده دماوند: وزیر کشور یا استیضاح شود یا استعفا دهد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت کشور، گفت: دیگر به وزیر کشور تذکر نمی‌دهم چون فایده‌ای ندارد.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت کشور، گفت: دیگر به وزیر کشور تذکر نمی‌دهم چون فایده‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به فعالیت خوب ورزشکاران کشورمان ابراز امیدواری کرد که تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی با تلاش بیشتری بدرخشد و اسباب خوشحالی مردم ایران را فراهم کند.

وی با اشاره به نامگذاری هفته محیط زیست، گفت: امیدوارم محیط زیست با برنامه‌ریزی‌های منسجم در جهت حفظ محیط زیست توجه بیشتری انجام شود.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات بانکی، افزود: باید مدیران ذیربط به مشکلات بانک‌ها توجه کنند. در سال اقتصاد و فرهنگ بانک‌های خصوصی سود کلانی به سپرده‌ها می‌دهند و چگونه می‌توان در چنین شرایطی اقتصادی پویا و فعال داشت؟ سودهای ارائه شده ایجاد شائبه می‌کند و پرداخت سود بیشتر باعث رقابت میان بانک‌های خصوصی شده است. آیا بدین شکل اقتصاد سالمی خواهیم داشت؟ این در حالی است که نتیجه اقتصاد ناسالم، فرهنگ ناسالم است.

وی ادامه داد: فرق این سودها با ربا چیست؟ چرا کمیسیون محترم اقتصادی مجلس درباره این بانک‌های خصوصی تحقیق و تفحص نمی‌کند؟ اینگونه عملکرد بانک‌ها مخالف اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری است و باعث عدم رونق اقتصادی می‌شود. همچنین نکته دیگر این است که چرا مدیران بانک مرکزی از مسئولان بانک‌های خصوصی انتخاب شده‌اند، آیا در چنین شرایطی بخشنامه‌ها و مقررات همه به نفع بانک‌های خصوصی نخواهد بود؟

در سال اقتصاد و فرهنگ بانک‌های خصوصی سود کلانی به سپرده‌ها می‌دهند. سودهای ارائه شده ایجاد شائبه می‌کند و پرداخت سود بیشتر باعث رقابت میان بانک‌های خصوصی شده است. فرق این سودها با ربا چیست؟

مشهدی عباسی افزود: لازم است در سال اقتصاد به سرمایه‌گذاران و کارفرمایان کمک شود تا اینکه سرمایه خود را در بانک قرار ندهند و سود آن را دریافت نکنند. روش فعلی در جهت از بین بردن اقتصاد خودکفاست.

وی با اشاره به عدم رسیدگی به حق و حقوق فرهنگیان، خاطرنشان کرد: برخی معوقات فرهنگیان به دو سال پیش باز می‌گردد. لازم است هیات دولت در این باره کمک کند. واقعا در سال فرهنگ چرا این همه بی‌توجهی‌ها به آنها می‌شود به گونه‌ای که حق‌الزحمه ماه خرداد سال 90 تاکنون پرداخت نشده است. آیا وزارت آموزش و پرورش در این باره توجه نمی‌کند؟ زمانی بیمه طلایی اسباب خوشحالی فرهنگیان بود،‌ در حالی که امروز با حذف برخی از خدمات آن باعث نگرانی آنها شده است. آیا نباید این چالش‌ها مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و وارد عمل شود؟

وی با اشاره به خرید زمین توسط فرهنگیان حوزه انتخابیه‌اش، گفت: فرهنگیان محترم شهرستان یازده سال پیش زمینی را در حریم شهر خریداری کردند اما تاکنون موفق به اصلاح کاربری آن نشده‌اند. در کنار آن افراد صاحب نفوذ توانسته‌اند زمین‌هایی را تغییر کاربری دهند که می‌توان به شهرک آویشن اشاره کرد که در آن ده‌ها هکتار زمین تغییر کاربری پیدا کرده و در حال ساخت و ساز هستند. مدیران کشور چه توجیهی در برابر این برخوردهای دوگانه دارند؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: در حال حاضر 150 نفر فارغ‌التحصیلان کشاورز با دردسر بسیار زمینی را دریافت کردند اما اجازه برداشت آن به آنها داده نمی‌شود. مردم نسبت به این بی‌عدالتی‌ها منتقد بوده و خواستار توجه هستند.

وی در اعتراض به عملکرد وزارت بهداشت و درمان، گفت: چرا وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی پاسخ نامه و شکایت بنده در مورد تخلف از قرارداد بیمارستان سوم شعبان دماوند داده‌اند؟ در رابطه فوت صادره از سوی پزشکان صاحب امتیاز چرا نرخ مشخصی ندارد و سلیقه‌ای عمل می‌شود؟ لازم است وزارت بهداشت مقرراتی برای آن حاکم نماید.

مشهدی عباسی با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد و کشاورزی، افزود: وزارت جهاد و کشاورزی در مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز سلیقه‌ای عمل می‌کند در حالیکه وزارت کشور 180 هکتار زمین زراعی را با یک برنامه طنزمانند تغییر کاربری داده و به دنبال ساخت ویلا است. کشاورزان و باغداران اگر انبار کوچکی برای حفظ محصولات خود از سرما و گرما بسازند آن را تخریب می‌کنند.

وی ادامه داد: چرا وزارت جهاد و کشاورزی 400 هزار هکتار مراتع فیروزکوه را به شهرک‌های صنعتی واگذار کرده است در حالی که شهرک‌های صنعتی موجود در فیروزکوه با ظرفیت کمتر از 20 درصد در حال فعالیت هستند و عملکرد مثبتی در حفظ زمین‌های زراعتی و کشاورزی وجود ندارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مدیران کل در حوزه انتخابیه ساکن باشند، اضافه کرد: مدیران باید جهت عدم اتلاف وقت و انرژی و تسلط در حوزه کاری خود در حوزه انتخابیه ساکن باشند. در سال اقتصاد نباید یک مدیر همه وقت خود را صرف رفت و آمد کند، این با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

مشهدی عباسی با انتقاد از عملکرد بنیاد مسکن دماوند، گفت: مردم از بنیاد مسکن اعلام نارضایتی می‌کنند. همچنین فضای ورزشی حوزه انتخابیه بسیار نامناسب است و جوانان حداقل امکانات ورزشی را در برخی نقاط حوزه انتخابیه ندارند. به وزارت کشور تذکر نمی‌دهم چون دیگر فایده‌ای ندارد. آقای وزیر تمام حرف‌ها و اظهارات بیان شده در رای اعتماد را زیر پا گذاشته‌اند. وزیر کشور بهتر است یا استعفا کند یا استیضاح شود تا تکلیف ما مشخص شود.

وی با تبریک برگزاری انتخابات سراسری در سوریه و انتخاب بشار اسد در این انتخابات، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: آمریکا و اروپا گذشته خود را فراموش کرده‌اند و فکر می‌کنند که ملت ایران تجاوزات و جنایات و توطئه‌های آنها را فراموش می‌کند. آنها همیشه به ملت ایران زور گفته‌اند و اکنون می‌خواهند ملت در بحث هسته‌ای نسبت به آنها خوش‌بین باشد. ملت ایران از تعهدات نداشته آنها در بحث هسته‌ای نگران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha