• یکشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93031808702
  • خبرنگار : 71418

مهران شاهین طبع: تیم‌های ملی الف و ب از ابتدای تیر جدا می‌شوند

مهران شاهین طبع: تیم‌های ملی الف و ب از ابتدای تیر جدا می‌شوند

مربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به برنامه‌های تیم ملی در اردوی مرحله دوم گفت: از ابتدای تیر تیم‌های "الف" و "ب" به طور جداگانه کارشان را ادامه می‌دهند.

مربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به برنامه‌های تیم ملی در اردوی مرحله دوم گفت: از ابتدای تیر تیم‌های "الف" و "ب" به طور جداگانه کارشان را ادامه می‌دهند.

مهران شاهین طبع در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برنامه‌های تیم ملی در اردوی دوم، اظهار کرد: قرار بود تمرین‌های مرحله دوم روز گذشته آغاز شود که به دلیل برخی تعمیرات سالن آزادی به امروز موکول شد و ملی‌پوشان از عصر امروز وارد اردو می‌شوند. طبق برنامه در مرحله نخست تیم‌های "الف" و "ب" با هم تمرین می‌کنند. مربیان تیم "ب" نیز در تمرین‌ها حضور دارند. با توجه به این که همیشه امکان جابجایی وجود دارد در این 6 مرحله تیم‌ها کنار هم تمرین کردند که این تمرین‌ها طبق الگوهای مورد نظر بچیروویچ بود.

مربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: قرار است تا این‌ دو مرحله اردو به گونه‌ای باشد تا از مرحله بعدی که تیم‌ها جدا می‌شوند شرایط بازیکنان همسان شود. از مرحله بعدی هم تیم "الف" برای برنامه‌های خود آماده می‌شود و تیم "ب" نیز برای حضور در جام ویلیام جونز تمرین می‌کند. مرحله بعدی اردو ابتدای تیر ماه آغاز می‌شود، اما باید بگویم که با توجه به شرایط و رویدادهایی که در پیش است احتمال تغییرات و جابجایی وجود دارد. در کل هدف توسعه است و به همین دلیل سعی می‌شود تمام بازیکنان زیر نظر یک برنامه کلی رشد کنند.

او در پاسخ به این سوال که دلیل تاکید کادر فنی به تمرین‌های بدنسازی برای بازیکنان چه بود؟ بیان کرد: خب در مرحله‌های نخست هدف بیشتر آمادگی بدنی بازیکنان است تا با آغاز تمرین‌های مهارتی بدن بازیکنان آماده باشد. به هر حال تمام برنامه‌ها ساز و کارهایی دارند که در این زمان؛ هدف ما آماده سازی بدنی بود. خدا را شکر که شرایط بازیکنان نیز مناسب است و هر چند هفته‌ تست‌های آمادگی جسمانی دارند و وضعیت شان چک می‌شود.

مربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مورد بازیکنانی که به اردو دعوت نشدند گفت: ریزش وجود داشت، اما سعی شده که همیشه با توجه به اتفاق‌ها و شرایط پیش‌رو نفرات آماده باشند تا در صورت نیاز جایگزین شوند. با توجه به این که جام جهانی و بازی‌های آسیایی میدان‌های بزرگی هستند با توجه به تمام اتفاق‌هایی که ممکن است بیفتد برنامه‌ریزی می‌کنیم و نفرات را آماده نگه می داریم.

شاهین طبع با اشاره به شرایط بازیکنان اصلی تیم ملی که از مرحله بعد وارد اردو می‌شوند، تصریح کرد: حتی طبق برنامه که بازیکنان اصلی استراحت کرده‌اند هدف ما بازسازی جسمانی و تقویت روانی بوده تا این بازیکنان با بهترین شرایط وارد تمرین شوند. بالاخره این بازیکنان باید تا مهر ماه در تمرین و مسابقه باشند و کارشان دشوار است.

سرمربی پیشین تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که نسل کنونی جوانان که قهرمانی آسیا را پیش‌رو دارند را چطور می‌بیند؟ تصریح کرد: همیشه بسکتبال رده بزرگسالان از رده‌های پایه تغذیه می‌کند و بازیکنانی که پتانسیل بالا دارند و مستعد باشند وارد تیم ملی می‌شوند. هر چقدر بازیکنان مستعد بیشتر باشند آینده قدرتمندتر می‌شود. همیشه در تیم‌های پایه یک، دو یا سه بازیکن در قد و قواره تیم ملی هستند و وارد رده‌های بالا می‌شوند، اما اگر نسلی قوی نباشد تیم ملی لطمه می خورد. با این توصیف تیم جوانان کنونی بازیکنان مستعد خوبی دارد. زحمت زیادی برای این تیم کشیده است و در ترکیب این تیم بازیکنان آینده ساز دیده می‌شوند که می‌توانند در آینده جایگزین‌های خوبی باشند.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha