• شنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93031708153
  • خبرنگار : 71419

بهروز عطایی: توان بردن برزیل را داریم

بهروز عطایی: توان بردن برزیل را داریم

مربی سابق تیم ملی والیبال با تحلیل عملکرد فنی ملی پوشان مقابل برزیل گفت: توان پیروزی مقابل برزیل را در بازی دوم داریم.

مربی سابق تیم ملی والیبال با تحلیل عملکرد فنی ملی پوشان مقابل برزیل گفت: توان پیروزی مقابل برزیل را در بازی دوم داریم.

بهروز عطایی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: پیش بینی یک بازی بسیار سخت می‌شد. تیم ملی والیبال در دو بازی اول مقابل ایتالیا بد بازی کرد. اما بازیکنان ایران مقابل برزیل انگیزه مضاعفی داشتند که می توانست فشار زیادی روی تیم بیاورد. برزیل هم کابوس وار این بازی ها را آغاز کرده است. آن ها نتایج خوبی نگرفته بودند. دو تیم تحت فشار روانی زیادی بازی کردند. برزیل با اشتباه های زیاد حدود 60 امتیاز به ایران داد. ایران هم 52 امتیاز به حریف داد.

وی افزود: آمار نشان می دهد که دو تیم پر اشتباه بودند و کاملا تحت فشار ناشی از باخت های قبلی بازی می کردند. در این بازی کواچ مجبور به تعویض و جا به جایی شد و نتیجه گرفت. باورم این است که مقابل ایتالیا کواچ شناخت کافی از بازیکنان نداشت و تعویض نکرد. به نظرم مربی باید تمام زوایای یک بازیکن را درک و لمس کند. کواچ شناخت بهتری کسب کرد و عملکرد قابل قبولی داشت. بازیکنان ایران پتانسیل خوبی دارند. ما به تجربه رزنده و اشتباه های مکرر خودمان باختیم.

عطایی ادامه داد: این اصلا درست نیست که بگوییم مربی برزیل جلوی ایران عصبی شوده بود. رفتار او به نوعی حرفه ای گری بود. او به این شکل مربیگری می کند و در حال حاضر پرافتخار ترین مربی جهان است. او سال هاست که مربی تراز اول والیبال جهان است و رفتارش حرفه ای است. این درست نیست که بگوییم رزنده نمی تعوانست خودش را کنترل کند. اتفاقا من معتقدم برزیل بازی را با تجربه بالای رزنده برد.

وی با اشاره به لزوم تمرکز روی سرویس های هدف دار گفت: باوجود اینکه بازی های خیلی خوبی داشتیم اما در تاکتیک سرویس خیلی با برنامه ظاهر نشدیم. اگر از سرویس پرشی موجی هدف دار استفاده کنیم همه تیم ها به درد سر می خوردند. آمار سرویس های تشکری خیلی موثر بود. تشکری کارایی سرویس 57 درصد داشت. او دو امتیاز مستقیم گرفت. این نشان می دهد که در این مدل سرویس می توانیم نتیجه بگیریم. سرویس های موجی همه بازیکنان بیشتر از سرویس های پرشی است.

عطایی در پایان گفت: برزیل تیم بسیار با تجربه ای است. آنها تا دقایق پایانی تسلیم نشدند. رزنده هم در ست چهارم از نیروهای با تجربه اش استفاده کرد. به همین دلیل انگیزه بازیکنانش در ست چهارم بالا رفت. آنها با بازی خوب پاسور دوم موفق شدند جریان مسابقه را اداره کنند. تجربه برزیل خیلی به کمکش آمد. کلا برزیل تیم با تجربه ای است. البته برونو پاسور خوبی نبود. در ست هایی که بازی را بردیم با فشار روی پاسور اول برزیل موفق شدیم. اما پاسور دوم این تیم بازی را خوب مدیریت کرد و آنها برای برد بازی کردند. ما توان بردن بازی دوم را داریم. اگر کم اشتباه تر ظاهر شویم می توانیم برزیل را شکست دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha