• چهارشنبه / ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93031407133
  • خبرنگار : 71419

والیبالیست‌ها به نبرد برزیل می‌روند

والیبالیست‌ها به نبرد برزیل می‌روند

در هفته سوم لیگ جهانی والیبال برزیل میزبان والیبالیست های ایران است.

در هفته سوم لیگ جهانی والیبال برزیل میزبان والیبالیست های ایران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در سومین هفته مسابقات لیگ جهانی والیبال تیم ملی والیبال ایران به مصاف تیم قدرتمند برزیل می رود. پیش از این تیم ایران با دو باخت برابر ایتالیا نتوانسته هیچ امتیازی کسب کند. در مقابل برزیل هم از مجموع چهار بازی برابر ایتالیا و لهستان تنها یک برد در کارنامه دارد.

برزیلی ها به عنوان نایب قهرمانی المپیک و لیگ جهانی دوره قبل به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ جهانی 2014 شناخته می شدند اما نتایج ضعیف این تیم در چهار هفته نخست موجب شد تا بسیاری شانس کمتری را برای موفقیت برزیل در این دوره قائل شوند.

پیش از این تیم های ملی والیبال ایران و برزیل در مسابقاتی چون جام جهانی 2011، قهرمانی قاره های جهان در 2013 و ... به مصاف هم رفتند که هیچ گاه تیم ایران موفق به پیروزی برابر برزیل نشده است.

تیم ملی والیبال ایران پس از دو باخت مقابل ایتالیا ظهر روزشنبه به وقت محلی ورونا را به مقصد برزیل ترک کرد.

تیم ملی ابتدا با اتوبوس به ونیز و سپس با هواپیما به فرانکفورت رفت تا از آنجا با پروازی 12 ساعته خود را به سائوپائولو برساند.

بازیکنان تیم ملی ایران حدود ساعت پنج بامداد سه شنبه (به وقت محلی) وارد سائوپائو شد و بلافاصله تمرینات خود را پیگیری کردند.

نخستین تمرین تیم ملی والیبال کشورمان در سائوپائولو در حالی برگزار شد که امکانات ضعیف برزیلی ها باعث اعتراض کادرفنی ایران شد. به طوری که امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی به علت نبود امکانات مناسب از جمله اختصاصی نبودن سالن بدنسازی، نبود آب و نامناسب بودن دمای سالن و فاصله داشتن رختکن تا سالن بدنسازی اعتراض و عنوان کرد درصورت برطرف نکردن این مشکلات به ناظر فدراسیون جهانی والیبال شکایت خواهد کرد.

*نگاهی به افتخارات برزیل

برزیل یکی از پر افتخار ترین تیم های والیبال جهان است. کلکسیون مدال های این تیم چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. دو طلا و سه نقره در المپیک، سه طلا و یک نقره در قهرمانی جهان، دو طلا و سه برنز در جام جهانی، چهار طلا و دو نقره در جام جایزه بزرگ جهان، چهار طلا، شش نقره و چهار برنز در جام قاره‌ای و از همه مهم‌تر 9 طلا، چهار نقره و چهار برنز در لیگ جهانی کارنامه افتخارات تیم برزیل است.

* افتخارات تیم ملی والیبال ایران

ایران به عنوان قدرت نوظهور در والیبال ایران و آسیا شناخته می شود. تیم ملی والیبال ایران بعد از نائب قهرمانی در بازی های آسیایی گوانگجو پیشرفت خیلی خوبی را تجربه کرد. با این حال افتخارات این تیم تنها به دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا همچنین سه نقره و یک برنز در بازی های آسیایی و دو طلا و یک نقره در کاپ آسیا خلاصه می شود. تیم ملی والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار به لیگ جهانی راه یافت در پایان در رده نهم جای گرفت. همچنین در مسابقات جام جهانی و قهرمانی قاره های جهان موفق شد تیم های بزرگ والیبال جهان نظیر لهستان، صربستان، ایتالیا و امریکا را شکست دهد. اما تیم والیبال ایران هنوز به هیچ مدالی در عرصه جهانی دست نیافته است. علاقه مندان والیبال ایران امیدوار هستنند در سال 2016 برای نخستین بار در تاریخ شاهد حضور تیم ملی والیبال کشورشان در المپیک باشند.

*نگاهی به عملکرد فنی تیم برزیل

تیم برزیل در والیبال جهان صاحب سبک است. ساختار بازی تیمی آن ها هنوز به عنوان مدرن ترین مکاتب والیبال جهان شناخته می شود. بیشتر علاقه مندان والیبال تیم برزیل را با فاکتور سرعت می شناسند. بازی های این تیم معمولا به نقش آفرینی تماشایی بلند زن ها و همچنین بهره بردن از کارهای ترکیبی همراه بوده است. اما مهمترین ویژگی والیبال برزیل این است که تماشاگران از تماشای آن لذت می برند. "لوکارلی" بهترین اسپکر برزیلی ها به شمار می رود. او علاوه بر اسپک توانایی زیادی در تکنیک دفاع دارد. مهار این بازیکن اصلا آسان نیست. اگر پاس های خوبی برایش فرآهم شود کمتر دفاعی می تواند در برابرش مقاومت کند. از سوی دیگر "ساتکامپ" و "فونتلس" نیز دو بازیکن کلیدی و خطرناک برزیل در این دوره از بازی ها هستند که ساختار هجومی این تیم را بسیار قدرتمند کردند. با این حال آنالیز چهار بازی نخست برزیل نشان می دهد که پاسور برزیل در این دوره نتوانسته در حد و اندازه سایر هم تیمی هایش ظاهر شود. همچنین دریافت های برزیل در برابر سرویس های خوب ایتالیا اصلا خوب نبود. این موضوع نشان می دهد که می توان با ارسال سرویس های خوب تیم قدرتمند برزیل را به زانو درآورد.

*نگاهی به عملکرد فنی تیم ایران:

تیم ایران با ترکیب متحول شده ای نسبت دوره قبل لیگ جهانی والیبال مسابقات 2014 را اغاز کرد. کواچ سرمربی جدید این تیم نشان داد که اعتقاد زیادی در بهره بردن از بازیکنان جوان دارد. مهمترین تغییر تیم ایران نسبت به سال گذشته بهره بردن از دریافت کننده های جدید بود. عبدالرضا علیزاده در نقش لیبرو و میلاد عبادی پور به عنوان دریافت کننده نخستین تجربه های ملی خود را در این سطح از مسابقات پشت سر می گذارند. نقش آفرینی آن ها در کنار فرهاد قائمی بسیار تعیین کننده است. در برابر تیم هایی که خوب سرویس می زنند، فاکتور دریافت تعیین کننده است. اگر دریافت ها خوب نرسد ساختار هجومی یک تیم والیبال هم مختل خواهد شد. با این حال سعید معروف همواره تلاش کرده تا از دریافت های ضعیف پاس های جفت و جوری را برای اسپکرهای ایران فراهم کند. با وجود شهرام محمودی و امیر غفور تیم ایران در قطر پاسور هیچ مشکلی ندارد. همچنین محمد موسوی یکی از محکم ترین مدافعان روی تور جهان نقش موثری در تیم ایران ایفا می کند. با این حال به نظر می رسد دفاع کناری تیم ایران همچنان ضعف دارد. از سوی دیگر کواچ سرمربی جدید ایران هنوز برای بهره بردن از سرعتی دوم بین گزینه هایی چون عادل غلامیف آرمین تشکری و سامان فائزی به جمع بندی نرسیده است.

*برنامه زمان بندی مسابقات ایران و برزیل

تیم های ملی ایران و برزیل از ساعت 17:30 روزهای جمعه 16 خرداد و شنبه 17 خرداد برابر هم به میدان می روند.

*بازی خوب تنها انتظار از والیبالیست های ایران

بازی برابر پرافتخارترین تیم والیبال جهان ان هم در خاک این کشور اصلا آسان نیست. به ویژه اینکه برزیلی ها از مجموع چهار بازی نخست خود تنها یک برد دارند و تمام تلاش خود را به کار می بندند تا در دو مسابقه پیش رو برابر ایران 6 امتیاز کسب کند. به هر ترتیب بازیکنان برزیل بسیار با تجربه تر از ایران هستند. هیچ کس انتظار ندارد تیم ایران برزیل را در خانه اش شکست دهد. در صورتی که والیبالیست های ایران مقابل برزیل نتیجه بگیرند یک شگفتی دیگر رقم می خورد. به نظر می رسد تنها خواست مردم و علاقه مندان والیبال از تیم ملی ایران ارائه یک نماش خوب برابر تیم قدرتمند برزیا است.

برنامه کامل بازی های هفته سوم لیگ جهانی والیبال:

پنج شنبه 15 خردادماه:

گروه پنجم: جمهوری چک – کره جنوبی

جمعه 16 خردادماه:

گروه یک: برزیل - ایران و ایتالیا – لهستان

گروه دوم: امریکا - روسیه

گروه سوم: بلژیک – کانادا

گروه چهارم: آرژانتین – ژاپن

گروه پنجم: جمهوری چک – کره جنوبی

شنبه 17 خردادماه:

گروه اول: برزیل - ایران

گروه دوم: بلغارستان – صربستان و امریکا - روسیه

گروه سوم: استرالیا – فنلاند

گروه چهارم: آلمان فرانسه

گروه پنجم هلند - پرتغال

یکشنبه 18 خردادماه:

گروه اول: ایتالیا - لهستان

گروه دوم: بلغارستان – صربستان

گروه سوم: استرالیا – فنلاند و بلژیک – کانادا

گروه چهارم: آلمان – فرانسه و آرژانتین – ژاپن

گروه پنجم: هلند – پرتغال

** جدول رده‌بندی لیگ جهانی والیبال در پایان هفته‌ دوم

- گروه A:

1- ایتالیا چهار مسابقه – 12 امتیاز

2- لهستان دو مسابقه – 3 امتیاز

3- برزیل چهار مسابقه – سه امتیاز

4- ایران دو مسابقه – صفر امتیاز

- گروه B:

همه تیم‌ها دو بازی داشتند.

1- صربستان پنج امتیاز

2- آمریکا پنج امتیاز

3- بلغارستان یک امتیاز

4- روسیه یک امتیاز

- گروه C:

همه تیم‌ها دو بازی داشتند.

1- بلژیک شش امتیاز

2- کانادا پنج امتیاز

3- فنلاند یک امتیاز

4- استرالیا بدون امتیاز

- گروه D:

1- فرانسه چهار بازی 11 امتیاز

2- آلمان سه بازی پنج امتیاز

3- آرژانتین سه بازی چهار امتیاز

4- ژاپن چهار بازی، یک امتیاز

- گروه E:

همه تیم‌ها دو بازی داشتند

1- جمهوری چک سه امتیاز

2- هلند سه امتیاز

3- کره جنوبی سه امتیاز

4- پرتغال سه امتیاز

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha