• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93031105254
  • خبرنگار : 71418

پس از نایب قهرمانی جوانان در مسابقات بزرگسالان غرب آسیا

مربی بسکتبال جوانان: ابتدا ما را مسخره می‌کردند اما بعدا ایمان آوردند

مربی بسکتبال جوانان: ابتدا ما را مسخره می‌کردند اما بعدا ایمان آوردند

محمدرضا اسلامی با تمجید از نایب قهرمانی این تیم در رقابت‌های بزرگسالان غرب‌آسیا گفت: ابتدا نگاهی تمسخرآمیز به جوانان ایران بود اما بعد از دو بازی همه به این جوانان ایمان آوردند.

محمدرضا اسلامی با تمجید از نایب قهرمانی این تیم در رقابت‌های بزرگسالان غرب‌آسیا گفت: ابتدا نگاهی تمسخرآمیز به جوانان ایران بود اما بعد از دو بازی همه به این جوانان ایمان آوردند.

مربی تیم‌ملی بسکتبال جوانان ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تمجید از عملکرد جوانان ایران در رقابت‌های بسکتبال قهرمانی غرب‌آسیا اظهار کرد: تیم جوانان ایران در بین بزرگسالان منطقه تنها یک شکست را تجربه کرد و نایب قهرمان شد که این به همت بازیکنان و پتانسیل بالای خود آنها و برنامه‌ریزی خوب فدراسیون بازمی‌گردد. شخص آقای مشحون در ایجاد این نسل از جوانان نقش زیادی داشتند.

وی ادامه داد: از همان روز اول که استعدادیابی انجام شد و گزارش نخستین را به او دادم توجه ویژه‌ای به این رده داشت که حالا نتیجه‌ آن توجه ها، این تیم است. ما از همان ابتدا فهمیدیم که پتانسیل این جوانان بالا است و واقعا فدراسیون هم تیم را تنها نگذاشت. در این سه یا چهارسال جوانان تنها نبودند و همیشه برنامه‌های خوبی داشتند.

مربی تیم ملی جوانان ایران با اشاره به تجربه خوب این جوانان ادامه داد: در کنار پتانسیل بالای این تیم حضور این بازیکنان در لیگ کشور نیز تاثیر زیادی در رشدشان گذاشت. برخی از این بازیکنان در لیگ برتر و برخی دیگر در لیگ دسته یک بودند و مسابقه دادند و همین موضوع باعث شد با تجربه شوند. تمام این موارد در کنار هم باعث شد تا تیم جوانان ایران ترکیبی قدرتمند و با تجربه داشته باشد و بتواند در رقابت‌های غرب‌آسیا مردانه مبارزه کند. به نظر من بچه‌های ایران مردانه جنگیدند و خیلی خوب خودنمایی کردند.

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین با اشاره به حریفان ایران در غرب‌آسیا بیان کرد: وقتی یک تیم جوان تیمی بزرگسال را شکست می‌دهد شاید خیلی‌ها بگویند حریف ضعیف بوده اما فلسطین تیم خیلی خوبی آماده کرده است. شاید یمن کمی ضعیف باشد اما اردن،‌ سوریه و عراق بسیار خوب بودند. اردن با هدایت رایکو ترومن بازیکنان اصلی‌اش را به تیم فراخوانده بود. سام داگلاس و رشیم رایت نزدیک به 40 دقیقه برابر ما بازی کردند. با این حال ما از حریف پیش بودیم و در یک مقطع زمانی از حریف عقب افتادیم. اگر تجربه بیشتری داشتیم می‌توانستیم فاصله را جبران کنیم. معتقدم می‌توانستیم اردن را هم شکست دهیم.

او ادامه داد: عراق هم تیمی چالاک آماده کرده و به نظر من در سال‌های آینده می‌تواند به عنوان تیمی قدرتمند در منطقه شناخته شود. سوریه هم تیمی خوب در رقابت‌ها داشت اما باور کنید که بازیکنان جوان ما همچون بزرگسالان کار می‌کردند و از همان ابتدای بازی و بدون هیچ استرسی سوار بر بازی می‌شدند و می‌جنگیدند. واقعا در شرایط سخت گره کار را باز می‌کردند. آنقدر عملکرد این بازیکنان خوب بود که "جان تابت" دبیرکل کنفدراسیون غرب‌آسیا در پایان رقابت‌ها به من گفت که چقدر بازیکنان ایران مردانه مبارزه می‌کنند.

اسلامی همچنین گفت: ترومن می‌گفت با این نسلی که ایران ساخته دوباره بسکتبالش تا سال‌های سال تضمین است. حتی مربی عراق هم که می‌گفت سابقه حضور در اروپا را دارد این جوانان را بسیار خوب توصیف کرد. خب تمام این‌ها نشات گرفته از یک برنامه‌ریزی بلندمدت و توجه ویژه است. مطمئنم این تیم پشتوانه خوبی برای بسکتبال ما خواهد بود که فدراسیون برای داشتن آن به خود می‌بالد.

اسلامی در ادامه به حضور جوانان در غرب‌آسیا و مقاومت کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: در ابتدای امر که آقای مشحون تصمیم گرفت تیم ملی جوانان راهی مسابقات غرب‌آسیای بزرگسالان شود کشورهای منطقه مقاومت کردند چرا که می‌گفتند کیفیت بازی‌ها پایین می‌آید اما خود آقای مشحون پا عقب نگذاشت تا اینکه همه راضی شدند تا تیم جوانان ایران در این مسابقات حاضر شود. حتی آقای تابت در آن جلسه گفت که به کشورهای منطقه گفته‌ام این تیم جوانان ایران برایشان خطرناک خواهد بود. واقعا هم یک سر و گردن از حریفان بالاتر بودند و با اینکه ابتدا نگاهی تمسخر آمیز بر تیم ما داشتند اما بعد از دو برد برابر فلسطین و یمن و عملکرد خوب برابر اردن همه به این بازیکنان جوان ایمان آوردند. با این حال خیلی خوشحالم که اینکه جوانان توانستند پاسخ اعتماد را بدهند و ایران را سربلند کنند.

او با اشاره به استقبال از بازیکنان بیان کرد: همین که صبح زود دیدیم آقای مشحون و مسوولان فدراسیون در فرودگاه هستند و به استقبال ما آمدند یک شارژ روحی خوب بود. واقعا بازیکنان باور نمی‌کردند و آنجا فهمیدند که کار بزرگی کرده‌اند. این عملکرد در شرایطی بود که واقعا جوانان بعد از سال جدید زمان خوبی برای تمرین نداشتند. با این حال برای ادامه راه مطمئنا یک فراخوان خواهیم داشت. خود آقای مشحون هم در نظر دارد تا دوباره از بازیکنان این سن دعوت کند تا استعدادی از قلم نیفتد تا انشالله تیم با بهترین بازیکنانش راهی مسابقات قهرمانی آسیا شود. دو بازیکن ما در ترکیب این رقابت ها نبودند که به ما اضافه می‌شوند و چند بازیکن خوب نوجوانان نیز به ما اضافه خواهند شد.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که بازیکنان کلیدی تیم در طول رقابت‌ها عملکرد با ثباتی داشتند اما آنچه در آمار دیده شد علی الله وردی به عنوان یک مهره کلیدی تیم ملی در این رقابت‌ها با نوسان بازی کرد. دلیل این اتفاق چه بود؟بیان کرد: علی سبک بسکتبال خاصی دارد و اینکه کمی با نوسان ظاهر شده می‌تواند دلایل خاصی داشته باشد. ابتدا بگویم که هر زمان که وارد میدان شد گره کار را باز کرد و نشان داد که توانایی بالایی دارد اما شاید برخی مربی‌ها سبک کاری او را نپسندند یا در یک مسابقه او در فرم ایده‌آل نباشد و یا هر مساله دیگری. با این حال با اعتماد به نفس بازی کرد و خوب بود.

اسلامی در پاسخ به این سوال که برنامه‌های بعدی تیم ملی جوانان چطور است؟ تصریح کرد: رقابت‌های قهرمانی جوانان غرب‌آسیا را در پیش‌ داریم و بعد از آن هم طبق برنامه فدراسیون اردوهای اروپایی آغاز می‌شود. البته اکثر تیم‌های پایه در این زمان سال درگیر هستند و شاید سخت باشد تا حریفانی خوب پیدا کنیم اما فدراسیون به خوبی در حال رایزنی است. انشالله تا آغاز مسابقات قهرمانی آسیا در قطر برنامه‌های خوبی خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha