• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 93031105141
  • خبرنگار : 90047

جایگاه بدنسازی در تیم‌های ورزشی

میرزایی: بدنسازی علمی در کشتی جایگاه بهتری نسبت به سایر رشته‌ها دارد

مسئول پیشین کمیته بدنسازی فدراسیون کشتی معتقد است که جایگاه علم در رشته کشتی طی چند سال اخیر نسبت به سایر رشته‌ها شرایط رو به رشدی داشته و کمتر شاهد حضور مربیان غیرعلمی در تیم‌های کشتی هستیم.

مسئول پیشین کمیته بدنسازی فدراسیون کشتی معتقد است که جایگاه علم در رشته کشتی طی چند سال اخیر نسبت به سایر رشته‌ها شرایط رو به رشدی داشته و کمتر شاهد حضور مربیان غیرعلمی در تیم‌های کشتی هستیم.

دکتر بهمن میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره جایگاه بدنسازی علمی در تیم‌های ورزشی اظهار کرد: جایگاه بدنسازی علمی به ویژه در رشته کشتی طی سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته و اکثر تیم‌ها بر این باورند که برای بهبود عملکرد ورزشکاران خود باید به سمتی حرکت کنند که بدنسازان علمی و آکادمیک جای بدنسازان سنتی را بگیرند.

وی اظهار کرد: البته حضور یک بدنساز علمی زمانی در کنار تیمی تاثیر مثبت دارد که نسبت به آن رشته ورزشی بیگانه نباشد و شناخت کافی نسبت به آن داشته باشد. در غیر این صورت یک فرد علمی بدون تخصص کارایی مطلوبی از لحاظ بدنسازی نخواهد داشت.

میرزایی اضافه کرد: در گذشته یک مربی در تمام زمینه‌ها اعم از تکنیک، تاکتیک، بدنسازی، تغذیه و... ایفای نقش می‌کرد و حضور متخصصان علوم تربیت بدنی را به نوعی دخالت در کار خود می‌دانست اما در برهه کنونی با پیشرفت علم به این واقعیت پی بردند که به تنهایی نمی‌توانند موفقیتی کسب کنند و باید تمام عوامل زنجیره‌وار در کنار هم باشند تا از کورس قهرمانی عقب نمانند. هرچند خیلی از مربیان هنوز هم دیدگاه سنتی دارند و فضای کار را برای اهالی علم مسدود کردند اما به نسبت یک دهه اخیر شرایط علمی شدن در بسیاری از تیم‌ها روند رو به رشدی داشته و مربیان به این درک رسیدند که باید خود را مجهز به علم کنند.

میرزایی در پاسخ به این سوال که برگزاری سمپوزیوم‌های بین‌المللی چقدر در دانش افزایی مربیان کمک می‌کند و سبب تغییر نگرش آن‌ها نسبت به استفاده از متخصصان می‌شود گفت: برگزاری این گونه سمپوزیوم‌ها شاید در نخستین تجربه اثر مطلوبی نداشته باشد اما با برگزاری چند دوره از این نوع سمینارهای علمی، کم‌کم حضور متخصصان علوم تربیت بدنی در تیم‌های ورزشی پررنگ‌ می‌شود و عامل مهمی است تا مربیان به جای استفاده از مربیان بدنساز سنتی و تجربی به سمت جذب مربیان علمی باشند.

مسئول پیشین کمیته بدنسازی فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای سطح دانش مربیان کشتی و بهبود عملکرد آن‌ها از سال 2015 با برگزاری مسابقه‌های بین‌المللی جام تختی، سمینار علمی نیز برگزار خواهیم کرد تا با سرعت بیشتری کشتی را به سمت علمی شدن سوق دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha