• جمعه / ۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 93030904126
  • خبرنگار : 71277

راه‌هایی برای افزایش سرعت ریکاوری عضلات

راه‌هایی برای افزایش سرعت ریکاوری عضلات

اگر می‌خواهید عضلات قدرتمندی داشته باشید، تکنیک‌های درست برای ریکاوری به اندازه خود ورزش اهمیت دارند. ریکاوری به این معنا نیست که 3 روز بین جلسات ورزشی فاصله بیندازید.

اگر می‌خواهید عضلات قدرتمندی داشته باشید، تکنیک‌های درست برای ریکاوری به اندازه خود ورزش اهمیت دارند. ریکاوری به این معنا نیست که 3 روز بین جلسات ورزشی فاصله بیندازید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماساژ، شنا، خواب مناسب و تغذیه درست می‌تواند سرعت ریکاوری را افزایش دهد و شما را برای جلسه ورزش بعدی آماده کند.

راه‌های زیر می‌توانند به ریکاوری سرعت ببخشند.

1- استفاده از ماساژ: ماساژ در بین ورزشکاران حرفه‌ای متداول است. یک ماساژور خوب می‌تواند به عضلات شما کمک کند تا بهتر و سریع‌تر بافت‌های خود را درمان کنند و تنش را از بین ببرند.

2- شنا: شنا فرمی دیگر از ماساژ عضلات است و باعث کشیده شدن و حرکت عضلات می‌شود بدون اینکه پاره شوند. 20 دقیقه حرکت در استخر شنا می‌تواند مفید باشد و از سوزش عضلات بکاهد. سعی کنید از حرکات شنای سوئدی مانند پروانه خودداری کنید.

3- استفاده از دستگاه‌های فوم رولی: استفاده از فوم رولی از تنش ماهیچه‌ها می‌کاهد و درد مفاصل را کمتر می‌کند.

4- انجام حرکات کششی: اگر عضلات پای شما می‌سوزند بهتر است بعد از ورزش حرکات کششی انجام دهید. با حرکات کششی آرام شروع کنید و کم‌کم میزان آن را افزایش دهید.

5- بین جلسات ورزشی استراحت کنید. استراحت نکردن بین جلسات ورزشی احتمال پارگی عضلات را افزایش می‌دهد و آسیب دیدگی را بیشتر می‌کند. از کمپرس آب سرد و آب گرم استفاده کنید. به اندازه کافی بخوابید. سعی کنید در شبانه‌روز حداقل 7 تا 8 ساعت بخوابید.

6- در وان آب گرم استراحت کنید. بدین شکل برای تمرین آماده‌تر می‌شوید سونا نیز می‌تواند مفید باشد.

7- از پروتئین، ویتامین C و منیزیم استفاده کنید. خوردن تخم مرغ، ماهی، سبزیجات، ماهی تن و مرغ مفید است. مصرف ویتامین‌ C برای ذخیره کلاژن لازم است. مصرف منیزیم سرعت ریکاوری را افزایش می‌دهد و از آسیب دیدگی عضلات جلوگیری می‌کند.

منیزیم برای از بین بردن استرس و آرام کردن عضلات نیز مناسب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha