• چهارشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 93030703107
  • خبرنگار : 71506

سرانه فضای ورزشی دانشجویان پیام نور 16 سانتی‌متر مربع!

سرانه فضای ورزشی دانشجویان پیام نور 16 سانتی‌متر مربع!

سرپرست اداره کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کمبود امکانات را از مهم‌ترین مشکلات توسعه ورزش در این دانشگاه دانست و گفت: سرانه فضاهای ورزشی برای دانشجویان این دانشگاه تنها 16 سانتی‌مترمربع است!

سرپرست اداره کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کمبود امکانات را از مهم‌ترین مشکلات توسعه ورزش در این دانشگاه دانست و گفت: سرانه فضاهای ورزشی برای دانشجویان این دانشگاه تنها 16 سانتی‌مترمربع است!

حمید یارقلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت فعالیت‌های ورزشی در میان دانشجویان پیام نور اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه پیام نور 75 سالن ورزشی در سراسر کشور دارد و 91 سالن نیز در دست ساخت است و به احتمال فراوان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند. از آنجا که دانشگاه پیام نور نیمه دولتی و نیمه خصوصی است نسبت به دانشگاه‌های دیگر از امکانات ورزشی بسیار کمی برخوردار است به گونه‌ای که سرانه فضای ورزشی برای هر دانشجوی پیام نور تنها 16 سانتی‌متر است! این در حالی است که این سرانه در دانشگاه‌های دولتی بالای 70 سانتی‌متر است.

سرپرست اداره کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: از مسئولان وزارت علوم این انتظار را داریم به دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه نیمه دولتی حداقل نصف بودجه دانشگاه‌های دولتی را بدهند یا اینکه دانشجویان ما نیز بتوانند از امکانات ورزشی دانشگاه‌های دولتی نیز استفاده کنند. به عنوان مثال دانشگاه شهید بهشتی از هر دانشجوی خود برای استفاده از استخر مبلغی در حدود هزار و پانصد تومان می‌گیرد، خب اجازه دهید دانشجویان پیام نور نیز از این استخر استفاده کنند. در نهایت می‌توانید مبلغ بیشتری را از آن‌ها بگیرید اما اجازه استفاده را به همه دانشجویان بدهید.

وی با بیان اینکه دانشجویان ما نیز جزو خانواده وزارت علوم هستند افزود: از مسئولان می‌خواهم در برنامه‌ریزی‌های خود از نگاه‌های شخصی و سلیقه‌ای دوری کنند و به فکر تمامی دانشجویان باشند نه اینکه تنها بخشی از دانشجویان بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند. با توجه به حضور نزدیک به یک میلیون دانشجو در دانشگاه پیام نور این انتظار می‌رود مسئولان وزارت علوم نگاه جدی‌تری به تامین نیازهای ورزشی این قشر داشته باشند.

یارقلی میزان بودجه ورزشی اختصاص یافته به دانشگاه پیام نور را بسیار پایین‌تر از دانشگاه‌های دیگر دانست و خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی هر دانشجوی پیام نور در سال 92 مبلغ 6 هزار و 200 تومان است که بر اساس تعداد دانشجو در میان استان‌ها توزیع شد در حالی که سرانه ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی چیزی در حدود 30 تا 40 هزار تومان است.

سرپرست اداره کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه نگاه رییس جدید دانشگاه پیام نور نسبت به توسعه ورزش در این دانشگاه بسیار مطلوب است افزود: از آنجا که دکتر فراهانی استاد تمام تربیت بدنی هستند نگاه ویژه‌ای به تربیت بدنی دانشگاه پیام نور دارند کما اینکه در طول این مدت تمامی درخواست‌های ما را پاسخ داد و یا دستور پیگیری دادند. مشکل عمده، ساختار نامناسب تربیت بدنی در دانشگاه‌ها از جمله پیام نور است و اینکه با توجه به نیاز دانشجویان امکانات وجود ندارد. اگر ساختارمان در حوزه ورزش در مراکز و واحدها منسجم‌تر شود مطمئنا برنامه‌ریزی‌ها بهتر پیگیری خواهند شد. امیدوارم با توجه ویژه مسئولان وزارت علوم شاهد توسعه فعالیت‌های ورزشی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha