• یکشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 93030401865
  • خبرنگار : 71277

چراغ سبز رهبران کره شمالی برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون

چراغ سبز رهبران کره شمالی برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون

کره شمالی به صورت رسمی اعلام کرد که در بازی‌های آسیایی اینچئون در کره جنوبی شرکت خواهد کرد.

کره شمالی به صورت رسمی اعلام کرد که در بازی‌های آسیایی اینچئون در کره جنوبی شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمیته ملی المپیک کره شمالی این تصمیم را به صورت رسمی به کمیته‌ برگزاری بازی‌های آسیایی اعلام کرد. بازی‌های آسیایی از 19 سپتامبر تا چهارم اکتبر امسال(اواخر شهریور تا اواسط مهر) برگزار خواهد شد. این سومین بار است که این بازی‌ها در کره جنوبی برگزار می‌شود.

تصمیم کره شمالی برای شرکت در بازی‌های آسیایی کره جنوبی بسیاری از مسئولان را متعجب کرد، زیرا تنش‌ها و درگیری‌های در بین این دو کشور وجود دارد.

از جمله کشورهایی که به کره شمالی برای تصمیم شرکت در بازی‌ها خوشآمد گفت می‌توان چین را نام برد.

سخنگوی وزیر خارجه چین در این باره گفت: ما به کره شمالی برای شرکت در این گونه فعالیت‌ها خوشامد می‌گوییم و امیدواریم این تصمیمات به بهتر شدن روابط دو کشور کره شمالی و جنوبی کمک کند. شرایط فعلی در شبه جزیره کره بسیار حساس است. امیدواریم که برنامه‌های ورزشی بتواند از برخوردهای نظامی بین دو کشور جلوگیری کند.

با وجود تنش‌های بین دو کشور، کره جنوبی تلاش می‌کند تا از کره شمالی برای شرکت در بازی‌های آسیایی اینچئون تایید بگیرد. کره شمال یبه صورت رسمی اعلام کرده است که ورزشکاران این کشور می‌توانند در بازی‌های آسیایی شرکت کنند، اما هنوز این تصمیم گیری را تایید نکرده است.

کره شمالی برای اولین بار در بازی‌های آسیایی 1974 در تهران شرکت کرد و در مجموع 46 مدال گرفت که 15 مدال آن طلا بود. از سال 1998 بانکوک کره شمالی در هر دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده است و چهار سال پیش در بازی‌های گوانگجو 36 مدال کسب کرد که شش مدال آن طلا بود. کره شمالی بیشترین مدال‌های خود را در کشتی، تیراندازی و وزنه‌برداری کسب می‌کند.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha