• یکشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 93030401736
  • خبرنگار : 71219

علی زمانی عصمتی پاسخ داد

چرا «شیفتگی» اول مجوز نمایش خانگی گرفت؟

چرا «شیفتگی» اول مجوز نمایش خانگی گرفت؟

کارگردان فیلم «شیفتگی» تاکید کرد: قرار نیست این فیلم را ابتدا در شبکه نمایش خانگی توزیع کنم چرا که منتظر صدور پروانه نمایش سینمایی آن هستم.

کارگردان فیلم «شیفتگی» تاکید کرد: قرار نیست این فیلم را ابتدا در شبکه نمایش خانگی توزیع کنم چرا که منتظر صدور پروانه نمایش سینمایی آن هستم.

علی زمانی عصمتی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره مجوزی که برای پخش فیلم «شیفتگی» در نمایش خانگی صادر شده است‌، بیان کرد: من علاوه بر اینکه کارگردان «شیفتگی» هستم، تهیه‌کننده آن هم هستم و خودم تصمیم می‌گیرم که چه زمانی این فیلم را در شبکه نمایش خانگی توزیع کنم. بنابراین قرار نیست الان آن را در شبکه نمایش خانگی توزیع کنیم.

او با اشاره به اینکه برای پروانه نمایش سینمایی «شیفتگی» درخواست داده است‌، ادامه داد: طبق گفته مسئولان وزارت ارشاد، از آنجا که فیلم «شیفتگی» پروانه ساخت ویدئویی داشت، باید ابتدا پروانه نمایش ویدئویی هم بگیرد و در صورت تقاضا برای دریافت مجوز نمایش سینمایی، در یک شورای سه نفره در این‌باره تصمیم گیری شود.

وی افزود: با توجه به اینکه «شیفتگی» در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی‌و‌دوم فجر حضور داشت‌، تاکید داشتم که مجوز نمایش سینمایی آن صادر شود، اما گفتند باید روال طی شود و من هم موافقت کردم. به این ترتیب در حال حاضر فقط مجوز نمایش ویدئویی این فیلم صادر شده است و منتظر دریافت مجوز سینمایی آن هستم.

زمانی عصمتی همچنین اظهار کرد: مسئولان جدید سازمان سینمایی از ابتدا همه چیز را طبق قانون و آیین‌نامه پیش بردند و من هم برهمین منوال پیش رفتم، یعنی ابتدا پروانه ساخت ویدئویی گرفتم بعد مراحل قانونی را برای پروانه نمایش آن دنبال کردم.

او ببا اشاره به دوره قبلی مدیریت سازمان سینمایی گفت: من حدود هشت سال ایستادم که فیلم نسازم و فقط فیلم «اریون» را ساختم که آن هم بدون مجوز بود، به این دلیل که تصمیم مسئولان دوره قبل را برای سینمای ایران به رسمیت نمی‌شناختم.

علی زمانی عصمتی در پایان با بیان اینکه انتظار دارد مجوز اکران سینمایی این فیلم صادر شود به ایسنا اظهار کرد: فیلم «شیفتگی» کلمه به کلمه همانند فیلمنامه و بدون کوچک‌ترین تخطی ساخته شده است و دلیلی نمی‌بینم در دولت جدید با تعاملاتی که به وجود آمده است‌، مسئولان به این فیلم مجوز نمایش سینمایی ندهند.

به گزارش ایسنا،در «شیفتگی»، رویا تیموریان و افسانه چهره‌آزاد با حضور لیلا زارع هنرنمایی کرده‌اند و بازیگران دیگری همچون سحر عبدالهی، بهداد رویان، هومن اشکبوس، مهسا ظریف، شایان ترابیان، مرتضی نسیم سبحان، لیلا بارگاهی، مجتبی لاله‌زاری، امیر جلالی، امیر زمانی، محسن عالم‌زاده، جمیله ستوده‌نیا، مهری زمانی و... در آن حضور دارند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «شایسته زنی است که بیش از سی سال است شخصیت اصلی خود را فراموش کرده است. او پس از آشنایی با یک موزیسین جوان به نام غوغا و کمک به او برای رفع گرفتاریش، خود نیز دچار دگردیسی می‌شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha