• شنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93030301044
  • خبرنگار : 71418

کسایی‌پور: تشکیل تیم ملی "ب" برای کمک به آینده بسکتبال است

کسایی‌پور: تشکیل تیم ملی "ب" برای کمک به آینده بسکتبال است

مربی تیم ملی بسکتبال امید ایران با اشاره به برنامه‌های تیمش از ضرورت بالا بودن کیفیت کار این تیم صحبت کرد.

مربی تیم ملی بسکتبال امید ایران با اشاره به برنامه‌های تیمش از ضرورت بالا بودن کیفیت کار این تیم صحبت کرد.

محمد کسایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آغاز اردوهای تیم ملی و برنامه‌های کادر فنی تیم امید، اظهار کرد: تیم ملی امید پیش از جام جهانی ترکیه تشکیل شد که تجربه و نتیجه‌ بسیار خوبی بود. در همان سال بسیاری از بازیکنان با رشد کردن و بالا بردن کیفیت کار خود وارد تیم ملی "الف" شدند و حالا در بین نفرات اصلی هستند. در آن زمان امکانی ایجاد شد تا بازیکنانی که فرصت حضور در بازی‌های بین‌المللی ندارند با حضور در ترکیب تیم "ب" در تورنمنت‌های بین‌المللی حاضر شوند و تجربه بدست آورند.

سرمربی سابق تیم ملی امید ادامه داد: بازیکنان زیادی از آن تیم امید وارد تیم "الف" شدند. محمد جمشیدی، سعید داورپناه، اصغر کاردوست، محمد حسن‌زاده و چند بسکتبالیست دیگر توانستند با بالا بردن کیفیت کار خود وارد تیم ملی اصلی شوند. در کل فلسفه تشکیل تیم ملی "ب" این است که یکسری بازیکن که از رده سنی جوانان خارج شده و باید در رده بزرگسالان بازی کنند و تجربه کمی دارند فرصتی به دست بیاورند که در تیم "ب" بتوانند در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرده و آماده شوند. این تیم جایگاهی است که بازیکنان خود را برای رسیدن به تیم "الف" آماده کنند. از طرف دیگر کادر فنی تیم ملی اصلی این بازیکنان را زیر ذره بین قرار می‌دهد و نفراتی که شایسته هستند و توانایی کار در تیم بزرگسالان دارند را به جمع خود اضافه می‌کنند.

مربی کنونی تیم ملی "ب" در پاسخ به این سوال که تغییر نفرات چطور خواهد بود؟ بیان کرد: در برنامه گذشته ما تمامی سیستم‌های تیم "الف" را در تیم "ب" نیز پیاده می‌کردیم و مطمئنا این برنامه در این دوره نیز تکرار می‌شود. بالاخره بازیکنان جوان باید با تفکر بزرگسالان کار کنند تا پس از حضور در آن تیم عقب نباشند. نکته دیگر اینجاست که این بازیکنان پشتوانه‌ای هستند برای مهره‌های اصلی که اگر در طول تمرین‌ها مصدوم شوند یا نیاز به استراحت داشته باشند با این شرایط کادر فنی هم برای تغییر بازیکن به مشکل نخورد. اما درباره تغییر بازیکنان نیز به نظر من بهترین روش این است که بازیکنان امید با حضور در تورنمنت‌های مختلف آماده شوند و اندک اندک وارد تیم ملی بزرگسالان شوند. بازیکنانی که پتانسیل حضور در اردوهای تیم "الف" را دارند و می‌توانند در کنار ملی‌پوشان اصلی باشند، نیز در اردوهای تدارکاتی این تیم حاضر خواهند شد. ساختار اصلی تیم "الف" دست نخورده است، اما می‌توان تغییر در دیگر بازیکنان داشت و نفرات زیادی را مورد ارزیابی قرار داد.

او افزود: نکته ضروری این است که تیم ملی امید در چه تورنمنت‌هایی شرکت می‌کند و بازیکنانش چطور آماده می‌شوند. هر چه کیفیت کار این تیم بالا برود بازیکنان سریع‌تر رشد می‌کنند و می‌توانند وارد ترکیب تیم اصلی شوند. در مجموع بازیکنان جوان برای کسب تجربه و رشد نیاز به 15 تا 20 بازی تدارکاتی دارند تا تیم ملی در آینده به مشکل نخورد.

مربی تیم بسکتبال امید در پایان به نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی اشاره کرد و گفت: سعی شده تا نفراتی به اردوی ملی دعوت شوند که در کنار جوانی، پتانسیل و توانایی کار در تیم ملی را نیز داشته باشند. ملاک و معیارهایی وجود دارد که سعی شده با توجه به آنها نفرات دعوت شوند تا در قد و اندازه تیم ملی باشند و به آینده بسکتبال کمک کنند.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha