• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 93023119820
  • خبرنگار : 90047

فوتبال با 45 دقیقه سخنرانی علمی نمی‌شود

فوتبال با 45 دقیقه سخنرانی علمی نمی‌شود

عضو کمیته‌ روانشناسی ورزش کمیته ملی المپیک معتقد است که در زمینه‌های روانشناسی، علم تمرین، تغذیه، بدنسازی و ... اساتید ایرانی تبحر بیشتری نسبت به اساتید خارجی دارند و مربیان نباید به دلیل عدم حضور اساتید خارجی از شرکت در کلاس‌های آموزشی امتناع کنند.

عضو کمیته‌ روانشناسی ورزش کمیته ملی المپیک معتقد است که در زمینه‌های روانشناسی، علم تمرین، تغذیه، بدنسازی و ... اساتید ایرانی تبحر بیشتری نسبت به اساتید خارجی دارند و مربیان نباید به دلیل عدم حضور اساتید خارجی از شرکت در کلاس‌های آموزشی امتناع کنند.

دکتر علیرضا فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ورود علم به فوتبال و این که چقدر مربیان فوتبال تمایل به یادگیری و پیاده کردن مطالب علمی در تمرینات خود هستند، اظهار کرد: این که مطالب تکنیکی و تاکتیکی را با اصول علمی چگونه به مربیان آموزش دهیم و چه مقدار زمان برای این آموزش در نظر بگیریم تا مربیان تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها را با شیوه علمی در تمرینات پیاده کنند، موضوع مهمی است که بدون شک با 45 دقیقه‌ سخنرانی امکانپذیر نیست.

وی در پاسخ به این سوال که اکثر مربیان شرکت کننده در سمینارهای علمی تنها به دلیل دریافت گواهینامه مربیگری در این گونه سمینارها شرکت می‌کنند و از مطالب علمی ارائه شده هیچ گونه بهره‌ای در تمرینات نمی‌برند؟ خاطر نشان کرد: تغییر عقیده و تفکر بعضی از مربیان که جزو پیشکسوتان هستند و تفکر قدیمی دارند، نسبت به این که فوتبال را پس از این دیگر باید با مباحث علمی پیش ببرند، کار سخت و مشکلی است، اما مربیان جوان باور دارند که باید بر اساس فوتبال مدرن حرکت کنند و از علم روز فوتبال دنیا نباید عقب بمانند، این گونه مباحث ولو این که در زمان محدودی نیز بیان شود، در تغییر شیوه و روش تمرینی آنها تا حدودی تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری سمینارهای علمی واقعا در روند علمی شدن مربیان تاثیرگذار است؟ گفت: مطمئنا بی‌تاثیر نیست. از سوی دیگر به نظر می‌رسد ضرورت ندارد که تمام مربیان شرکت کننده از این گونه سمینارها احساس رضایت داشته باشند همین که تعداد محدودی از مربیان به این باور برسند که دیگر تجربه برای رشد فوتبال کافی نیست و باید خود را از طریق مباحث علمی به فوتبال مدرن وصل کنند، برای ما کفایت می‌کند.

عضو کمیته‌ روانشناسی کمیته ملی المپیک در پایان افزود: بدون شک با برگزاری سمینار دو روزه نمی‌توان ادعا کرد که فوتبال را علمی کردیم، اما اگر در طی این دو روز توانسته باشیم در ذهن مربیان جرقه‌ای ایجاد کنیم که تنها داشتن تفکر سنتی دیگر جوابگوی نیاز مربیان نیست و باید به دنبال راهکارهای علمی باشند، مسیر علمی شدن را تا حدودی هموار کردیم.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha