• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 93023019159
  • خبرنگار : 71463

پس از انتخاب به عنوان مربی طراحی تمرین

ناصر نوربخش: با تیم ملی کار نمی‌کنم

ناصر نوربخش: با تیم ملی کار نمی‌کنم

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی در جام جهانی گفت: تا زمانی که تکلیف فدراسیون مشخص نباشد با تیم ملی همکاری نخواهم کرد.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی در جام جهانی گفت: تا زمانی که تکلیف فدراسیون مشخص نباشد با تیم ملی همکاری نخواهم کرد.

ناصر نوربخش پس از انتخاب به عنوان مربی تمرین دهنده تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: فکر می‌کنم در چنین جوی کار کردن شان و شخصیت انسان را کوچک می‌کند. من پیش از جام جهانی به خاطر منافع ملی به تیم ملی آمدم تا به کشتی‌گیران لطمه‌ای وارد نشود، اما در شرایط فعلی ترجیح می‌دهم در باشگاه خودم در شهریار بمانم.

او ادامه داد: پیش از این هم تصمیم گرفته بودم با توجه به پیشینه‌ای که از فدراسیون کشتی سراغ داشتم و استفاده ابزاری که از وجودم شده بود، زیاد نزدیک فدراسیون نیایم، اما وضعیت پیش از جام جهانی اضطراری بود و به همین دلیل آن مسئولیت را قبول کردم، اما فعلا با این شرایط قصد همکاری با فدراسیون و تیم ملی را ندارم.

نوربخش همچنین بیان کرد: متاسفانه هیچ ثباتی در کادر فنی کشتی فرنگی وجود ندارد و هر چند وقت یک بار تغییرات پشت سر هم و تکراری انجام می‌شود. من متوجه نمی شوم که آیا این اتفاقات به خاطر شرایط خاص ترکیب نفرات در بین مربیان کشتی فرنگی است یا هدف خاصی پشت سر آن است. اما در هر صورت اگر ثباتی وجود نداشته باشد و کسی از وضعیتش مطمئن نباشد نمی‌تواند کار خاصی را پیش ببرد.

دستیار سابق محمد بنا اضافه کرد: من پیش از این هم دو ماه و نیم با تیم کار کرده‌ام و پس از حضور در رقابت‌های باکو به یکباره دیدم همه چیز عوض شد و کادر فنی تیم ملی بدون این که صحبتی با من شود تغییر کرد. رسول خادم تا به حال هیچ صحبتی با من نداشته است. مربیان هم نه ابلاغی دارند و نه حقوق مشخصی. فکر می‌کنم با چنین شرایطی دور باطل نارضایتی مربیان باز هم تکرار شود.

وی افزود: سرمربیگری مسئولیت دارد و اگر تکلیف سرمربی مشخص نباشد به مشکل خواهد خورد، چون کشتی‌گیران و سایر مربیان دست آخر از سرمربی توقع دارند که مشکلاتشان برطرف شود مثل همان توقعی که من از محمد بنا داشتم. متاسفانه دوباره این چرخه معیوب در حال تکرار شدن است. مسئولان باید مشخص کنند که آیا ثبات در کشتی فرنگی را می‌خواهند یا نه و بعد از آن باید معلوم شود چقدر بودجه وجود دارد و چه کارهایی را می‌توان طبق واقعیات انجام داد.

ناصر نوربخش در ادامه عنوان کرد: اگر زمانی رییس فدراسیون تکلیف مربیان را مشخص کند و ابلاغیه و حقوق مشخص و شرح وظایف معینی وجود داشته باشد آن وقت می‌توان به فکر همکاری با فدراسیون بود، چون این گونه نمی‌شود بدون هیچ ابلاغ و حکمی مربیان کار و زندگی خود را رها کنند و به تیم ملی بیایند و بعد از مدتی کنار گذاشته شوند و دوباره این دور تکرار شود.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در پایان اظهار کرد: من به عنوان یک مربی سازنده فعلا ترجیح می‌دهم که در باشگاه خودم در شهریار همین کار کشتی‌گیر سازی را انجام دهم و از این راه به مردم خدمت کنم. ضمن این که با این شرایط می‌توانم در شغل خودم و در کنار خانواده‌ام باشم. در مجموع برای آقای پازاج و کادر فنی جدید آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتوانند در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی نتایج مطلوبی کسب کنند.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۲-۳۰ ۱۱:۳۶

سخني با استاد محمد بنا: استاد عزيز قبول دارم براي تيم کشتي فرنگي ايران بسيار زحمت کشيديد . استاد قبول دارم شم و تيزبيني شما در انتخاب نفرات نخبه در کشتي فرنگي واقعا بي نظير بوده است اما نکته اي که مرا نگران مي کند اين است وقتي رقابت هاي انتخابي براي گزينش نفرات برتر کشور وجود نداشته باشد يک انگيزه اي که در قاعده هرم وجود دارد تا به نوک هرم برسد از بين مي رود.( يعني اين که پاييني ها و نفراتي که مي خواهند رو به اين ورزش بياورند مي بينند محلي براي ابراز وجود ندارند يا اگر دارند اين تلاش بيهوده است. حالا ممکن است در سيستم انتخابي تيم ملي فرضا 30 در صد تيم انتخابي با افکار شما فاصله داشته باشد امااين مساله در کل باعث حرکت آن رشته ورزشي ( در اينجا کشتي فرنگي) مي شود. من به عنوان يک مربي در فدراسيون شطرنج که اين بدعت ناصواب گذاشته شده و بعضا در اعزامي‌هايي حق به کميته فني مي دهد تا نفرات انتخابي خود را به مسابقات اعزام کنند بارها هشدار دادم . متاسفانه اين امر باعث دلزدگي ، سردي و افسردگي ورزشکاران مي شود به نوعي که انگيزه هاي خود را براي ادامه کار از دست مي دهند. موفق باشيد