• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 93023019067
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی: کشتی با روسیه یک پیکار المپیکی بود

مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی: کشتی با روسیه یک پیکار المپیکی بود

مربی خوزستانی تیم‌ ملی کشتی فرنگی گفت: فینالمان با روسیه، یک پیکار المپیکی بود.

مربی خوزستانی تیم‌ ملی کشتی فرنگی گفت: فینالمان با روسیه، یک پیکار المپیکی بود.

مهرداد اسفندیاری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: شاید در ابتدا فکر می‌کردیم که گروه ما نسبت به سایر گروه‌ها بهتر باشد ولی واقعا سطح مسابقات بسیار بالا بود.

وی ادامه‌داد: مهم تر از همه این بود که بازیکنان ما در این رقابت‌ها خوب کشتی گرفتند و به نظرم فینال مسابقات، مثل فینال بازی‌های المپیک بود و تمام کشتی‌گیران روسیه از قهرمانان جهان و المپیک بودند.

مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی بیان‌کرد: به هر حال باتوجه به حاشیه هایی که قبل از مسابقات بود، توانستیم با صحبتی که با کشتی‌گیرانمان داشتیم، روحیه آن‌ها را برگردانیم و نتیجه خوبی در این مسابقات کسب کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: ما مقابل تیم‌ملی آذربایجان که مربیان آن ایرانی و یکی از آنها برادر خودم بود، کشتی گرفتیم که آنها مقابل ما نفرات اصلی‌شان را نگذاشتند که البته ما توانستیم پیروز شویم. در دیدار دوم‌مان با تیم کره‌جنوبی هم نفرات آنها در چهار وزن اول از بهترین کشتی‌گیران جهان و المپیک بودند.

وی به کشتی‌های ایران در فینال مسابقات اشاره کرد و گفت: در اولین وزنمان حمید سوریان به روی تشک رفت که حریفش نفر سوم المپیک بود که خدا را شکر با وجود این‌که می‌خواستند به هر صورتی که شده ملی‌پوش ما را بازنده کنند، سوریان توانست با تیزهوشی و تجربه به پیروزی برسد و جرقه‌ای در تیم به وجود بیاورد.

مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی افزود: در وزن 66 کیلوگرم داوران نیز کمی در حق امید نوروزی بی‌انصافی کردند. اگر نوروزی آماده شود می‌تواند قهرمان جهان هم شود. حریف او قهرمان اروپا بود ولی نوروزی بسیار خوب کشتی گرفت.

وی خاطرنشان‌کرد: در وزن 71 کیلوگرم نیز سعید عبدولی را داشتیم که او در دو اردویی که برگزار کردیم با توجه به این‌که دنبال کارهای پایان خدمت خود بود، در اردوها حضور نداشت. از نظر تمرینی واقعا نسبت به سایر کشتی‌گیران پایین بود ولی از نظر روحی خیلی قوی است و همین روحیه باعث شد که بتواند جنگنده و عالی کشتی بگیرد و ببرد.

اسفندیاری‌فر بیان کرد: در وزن بعدی‌مان نیز فرشاد علیزاده را داشتیم که به قهرمان المپیک باخت. البته از او انتظاری هم نداشتیم که به پیروزی برسد. بهترین کشتی‌گیر ایران که به نظر من نسبت به همه مطمئن‌تر و با قاطعیت‌تر کشتی گرفت، حبیب‌الله اخلاقی بود که با غیرت، قلدر و با شرافت کشتی گرفت و همه را واقعا خوشحال کرد.

وی ادامه‌داد: کشتی‌گیر وزن بعدی ایران طالب نعمت‌پور بود که باغیرت کشتی گرفت و به پیروزی رسید، هر چند که اشتباه کوچکی هم داشت. به هر حال او با کمک مردم به پیروزی رسید. در وزن بعدی‌مان هم مهدی علیاری را داشتیم که هیچ ‌کس روی او حساب نمی‌کرد که بتواند به پیروزی برسد. البته ما که در اردو بودیم می‌دانستیم که او خیلی خوب کشتی می‌گیرد که به همین صورت هم شد و مقابل قهرمان جهان به پیروزی رسید. در 130 کیلوگرم نیز بشیر باباجان‌زاده به روی تشک رفت. او کشتی‌گیر با تجربه‌ای است و احساس می‌کردیم که بتواند به پیروزی برسد.

سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود این همه علاقه‌مند به کشتی در ایران این رقابت‌ها در سالن آزادی تهران برگزار نشد؟ خاطرنشان‌کرد: آماده‌سازی این سالن برای فدراسیون هزینه داشت و از نظر مالی هزینه بسیاری را بر دوش فدراسیون می‌گذاشت. همچنین باتوجه به این‌که می‌خواستند جمعیت به صورتی باشد که لالوویچ تحت تاثیر قرار بگیرد، مسابقات را در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار کردند. لالوویچ نیز از قهرمانی ایران بسیار خوشحال شد.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کردید در فینال بتوانید تیم قدرتمند و سرسخت روسیه را شکست دهید؟ عنوان‌کرد: زمانی‌که از قبل از مسابقات نفراتمان را روبروی کشتی‌گیران روسیه می‌چیدیم، می‌دانستیم کشتی نزدیکی داریم ولی احتمال برد ما بیشتر بود و خدا را شکر به همین صورت هم شد و تماشاگران نیز در این پیروزی بسیار تاثیر داشتند.

اسفندیاری‌فر در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسید داوری‌ها چندان راضی‌کننده نبود؟ گفت: بله، داوری‌ها کاملا یک طرفه بود و هدفشان این بود که روسیه قهرمان شود و من از این نظر نیز از ازدحام جمعیت در سالن خوشحال شدم، چرا که به نظرم آن‌ها کمی از این موضوع می‌ترسیدند. ما که کنار تشک بودیم، کاملا متوجه می‌شدیم که چگونه حق کشتی‌گیران ضایع می‌شد که خدا را شکر با غیرت بازیکنان‌مان و مردم، توانستیم قهرمان شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۲-۳۱ ۱۸:۲۰

ما شالا به اخلاقي و عبدولي واسفندياري مهر مهرزاد و مهرداد که ثابت کردن انديمشک مهد کشتي فرنگي هست در ايران و جهان