• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93023018911
  • خبرنگار : 71418

مهندسی کردن انتخابات یک فدراسیون ورزشی

مهندسی کردن انتخابات یک فدراسیون ورزشی

در روزهایی که برخی فدراسیون‌ها به انتخابات رییس خود نزدیک می‌شوند برخی سعی کرده‌اند با استفاده از ارتباط خود با یک فدراسیون انتخابات این رشته را مهندسی‌ کنند.

در روزهایی که برخی فدراسیون‌ها به انتخابات رییس خود نزدیک می‌شوند برخی سعی کرده‌اند با استفاده از ارتباط خود با یک فدراسیون انتخابات این رشته را مهندسی‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که این روزها اکثر فدراسیون‌های ورزشی در اندیشه آماده سازی ورزشکاران برای حضور در بازی‌های آسیایی هستند یا ملی‌پوشانشان را به رقا‌بت‌های بین‌المللی اعزام کرده‌اند در یکی از فدراسیون‌های ورزشی که به تازگی شرایطی مناسب پیدا کرده و این روزها در کنار تمام برنامه‌های ورزشی خود به دنبال برگزار کردن انتخابات ریاست خود است، برخی اتفاق‌هایی جالب افتاده که در نوع خود نادر است؛‌ اتفاق‌هایی که به گوش وزیر ورزش و جوانان نیز رسیده است.

در این فدراسیون ورزشی که اکثر ملی‌پوشانش در رقابت‌های بین‌المللی هستند و سرپرست آن نیز برای زیر نظر داشتن فعالیت ملی‌پوشانش راهی کشور میزبان شده یک نفر از غیبت سرپرست استفاده کرده و به گونه‌ای قدم در مهندسی‌سازی انتخابات این رشته گذاشته است. در شرایطی که مجمع انتخاباتی این فدراسیون نزدیک است وزارت ورزش از فدراسیون خواسته تا لیست اعضای مجمع که انتخاب کننده رییس آینده هستند را اعلام کند. در این میان یک نفر که در گذشته نیز مسوولیتی در این فدراسیون داشته با اندیشه نفوذ خود در آینده این ورزش، نفراتی را برای اعضای مجمع انتخاب کرده تا گزینه مد نظر او در انتخابات رای بیاورد!

در حالی که وزارت ورزش و جوانان به دلیل کمبود وقت نمی‌تواند در انتظار بازگشت سرپرست باشد این سو استفاده انجام شده اما شاید کسی فکر نمی‌کرد که این موضوع به گوش شخص وزیر ورزش برسد و دیگر نامزدهای انتخاباتی نیز اعتراض خود را پیش وزیر ببرند.

حالا باید دید چرا در فدراسیونی که پس از مدت‌ها رنگ آرامش دیده چنین اتفاق‌هایی می‌افتد و هیچ کس به فکر ورزشکارانی که شانس مدال در بازی‌های آسیایی هستند، نیست. باید دید چرا انتخابات این فدراسیون همیشه در بین دو روز تعطیل برگزار می‌شود. دور قبل انتخابات این فدراسیون 23 بهمن سال گذشته برگزار شد که چهارشنبه بود و در بین روزهای تعطیل قرار داشت و این دوره نیز قرار است هفتم خرداد یعنی بعد از یک روز تعطیل دیگر برگزار شود. آیا دلیل برگزار اینگونه انتخابات جز این است که کمی از حواشی آن به دلیل تعطیلات کمرنگ شود؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۲-۳۰ ۰۸:۳۳

آقا سلام بگوييد فدراسيون قايقراني بوده که ببننده خبر ، دچار سردرگمي نشه ؛ اما اسناد رو هم ارائه کنيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۲-۳۰ ۰۹:۳۲

بحث مهندسي انتخابات در فدراسيون هاي ورزشي کمي بي معني است. متاسفانه در طول 4 سال رياست فدراسيون ها غالب اين فدراسيون ها با اين مشکل مواجه هستند. به گونه اي که با توجه به اين که اکثر اعضاي مجمع به نوعي منتخب خود رئيس فدراسيون هستند و همچنين اکثر روساي هيات هاي ورزشي در صورت همسو نبودن با رئيس در دوره تصدي او بر کنار يا تعويض مي شوند به اين ترتيب مجامع انتخاباتي بيشتر فدراسيون ها نمايشي و فرمايشي است و سناريوي مهندسي يک شبه اتفاق نمي افتد که به خواهيم به آن اعتراض کنيم. بايد راهکار درستي بينديشيم.