• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۰:۳۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93022918175

70 درصد کامیون‌های کشور فرسوده هستند

70 درصد کامیون‌های کشور فرسوده هستند

بیش از 350 هزار کامیون در کشور داریم که حدود 70 درصد آنها (245 هزار دستگاه) فرسوده هستند که در مجموع در هر 100 کیلومتر تردد آنها 24 میلیون و 500 هزار لیتر سوخت مصرف می‌شود.

بیش از 350 هزار کامیون در کشور داریم که حدود 70 درصد آنها (245 هزار دستگاه) فرسوده هستند که در مجموع در هر 100 کیلومتر تردد آنها 24 میلیون و 500 هزار لیتر سوخت مصرف می‌شود.

حسین احمدی‌زاده - رییس انجمن صنفی مؤسسات و شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالای کشور - در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: تمام مجموعه‌های مربوط به حمل‌ و نقل از قبیل صلاحیت صنفی و صدور مجوز‌های حمل‌ و نقلی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر عهده دارد باید به صنف واگذار شود.

مشکل اصلی در بخش حمل و نقل این است که مجموعه‌های زیادی از جمله ستاد مدیریت حمل‌ و نقل سوخت، شهرداری‌ها یا سازمان‌های دیگری در بخش حمل‌ و نقل دخالت می‌کنند که این موضوع باید هر چه زودتر حل شود.

انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد

وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در این بخش از حمل و نقل صورت نمی‌گیرد، گفت: انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد؛ بنابراین ایجاد انگیزه و مشوق برای سرمایه‌گذاری موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم در دولت جدید این کار انجام شود.

احمدی زاده با بیان اینکه امسال با توجه به افزایش قیمت سوخت با مشکل روبرو خواهیم بود، افزود: ناوگان این بخش، میانگین سنی 25 سال را دارند که البته قرار بود حدود 30 درصد از درآمد ناشی از صرفه‌جویی‌های اجرای هدفمندی یارانه‌ها برای نوسازی ناوگان اختصاص یابد که این کار عملا انجام نشد.

وی افزود: علیرغم افزایش هزینه‌های قطعات کامیون، بالا‌رفتن مالیات، حقوق و دستمزد و افزایش هزینه‌های سرسام‌آور دیگر، هیچ درآمدی از صرفه‌جویی‌های ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به ما تعلق نگرفت

عوارض گمرکی واردات کامیون برداشته شود

رییس انجمن صنفی موسسات حمل و نقل تهران تصریح کرد: حقوق و عوارض گمرکی درباره واردات کامیون یکی از معضلاتی است که با آن روبرو هستیم و باید برداشته شود.

وی با بیان اینکه بیش از 350 هزار کامیون در کشور داریم که حدود 70 درصد آنها فرسوده هستند، گفت: هر کامیون فرسوده در هر 100 کیلومتر 60 لیتر و هر کامیون نو نصف این میزان سوخت مصرف می‌کند. از سوی دیگر استهلاک کم و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی از مواردی است که با استفاده از ناوگان نو حل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha