• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93022415798
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

ارزیابی ویژه مدارس غیردولتی در حوزه پرورشی و آموزشی در سال جدید

ارزیابی ویژه مدارس غیردولتی در حوزه پرورشی و آموزشی در سال جدید

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توجه و توسعه مدارس غیردولتی گفت: کسانی که به مدارس غیر دولتی اعتقاد دارند باید برنامه‌های آن را به صورت ویژه پیگیری کنند و در توسعه و ارتقای این مدارس جدیت به خرج دهند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توجه و توسعه مدارس غیردولتی گفت: کسانی که به مدارس غیر دولتی اعتقاد دارند باید برنامه‌های آن را به صورت ویژه پیگیری کنند و در توسعه و ارتقای این مدارس جدیت به خرج دهند.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، مرضیه گرد در جمع موسسان و کارشناسان مدارس غیر دولتی، با بیان اینکه کیفیت برنامه‌های مدارس غیر دولتی باید ملموس و قابل توجه باشد گفت: توسعه مدارس غیر دولتی بحث جدی حوزه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش است.

وی از ارزیابی ویژه مدارس غیردولتی در حوزه پرورشی و آموزشی در سال جدید خبر داد و تصریح کرد: برای ارتقای فعالیتهای این مدارس در حوزه آموزش و فعالیتهای فرهنگی اقدامات کامل و ویژه‌ای را در نظر داریم.

گرد با تاکید بر تجمیع ایده‌ها برای بهبود شرایط مدارس و مراکز غیر دولتی افزود: باید کمیته‌ای تشکیل شود که بتواند با احصای موارد ویژه کیفیت بخشی به این مدارس، سازمان را در تحقق برنامه‌هایش یاری کند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش همچنین ادامه داد: تمام اصلاحیه‌های قانونی برای توسعه کمی و کیفی مدارس و مراکز غیر دولتی فراهم شده است و مصمم هستیم از تمامی ظرفیتهای موجود در این زمینه استفاده کنیم.

وی از تشکیل کارگروه ستاد بزرگداشت مدیران و معلمان مدارس غیردولتی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: « کارآفرینی»، «پژوهندگی»، « علاقه مندی و خلاقیت» سه ملاک انتخاب معلم یا مدیر برتر این ستاد در سطح کشور است.

گرد ظرفیت استانها را فرصت مناسب برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف مراکز غیر دولتی دانست و با اشاره به موضوع ارتباط با مجموعه های برون سازمانی گفت: مهم‌ترین بخش کار، فرهنگ سازی است و مدارس باید به الگویی مناسب در جهت رشد و پرورش خلاقیت، کارآفرینی و پژوهندگی دانش ‌آموزان تبدیل شده، به نحوی که خروجی آینده آن بتواند تغییر و تحول اساسی در جامعه ایجاد کند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش کیفیت بخشی را در راستای جلب توسعه مشارکتها خواند و افزود: افزود: باید برای کیفیت بخشی در مدارس وقت بگذاریم تا مدارس غیر دولتی در جامعه تثبیت شوند چرا که در این صورت مردم، خود حمایت کننده این مدارس و مراکز خواهند بود.

وی بر اهمیت تربیت قرآنی دانش آموزان در مدارس تاکید و خاطرنشان کرد: توسعه و پیشرفت هرکشوری در توجه به مفاهیم قرآنی و تفکر در تعالیم مکتب انسان ساز اسلام نهفته است و باید با همیاری اولیای مدارس و مراکز غیر دولتی بتوانیم دانش آموزان متفکر و تربیت یافته صحیح را تحویل جامعه بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha