• یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 93022114015
  • خبرنگار : 90047

احسانی: مطالب آموزشی ما مورد تایید AFC است/ منتقدان بی منطق انتقاد نکنند

احسانی: مطالب آموزشی ما مورد تایید AFC است/ منتقدان بی منطق انتقاد نکنند

رییس کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال در پاسخ به انتقادات صورت گرفته از سوی مربیان لیگ برتر گفت: آموزش در کشور ما در اولویت آخر قرار دارد و ما نمی‌توانیم بی دلیل و بدون منطق نسبت به آموزش‌های ارائه شده در فوتبال انتقاد کنیم.

رییس کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال در پاسخ به انتقادات صورت گرفته از سوی مربیان لیگ برتر گفت: آموزش در کشور ما در اولویت آخر قرار دارد و ما نمی‌توانیم بی دلیل و بدون منطق نسبت به آموزش‌های ارائه شده در فوتبال انتقاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همایش علمی دانش افزایی مربیان مطرح فوتبال امروز (یکشنبه) در سالن همایش‌های هتل المپیک با حضور جمع کثیری از مربیان لیگ برتر فوتبال و اساتید علمی دانشگاه برگزار شد.

در این همایش دکتر محمد احسانی، رییس کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال اظهار کرد: به رغم تلاش‌هایی که در جهت حضور چند مدرس خارجی طی شش ماه گذشته انجام دادیم، متاسفانه با بدشانسی مواجه شدیم و نتوانستیم با مدرسان خارجی به دلیل گرفتاری‌های که داشتند به این سمینار دعوت کنیم. البته ما تلاش های خود را انجام دادیم و در این زمینه مقصر نیستیم.

وی افزود: در گذشته اگر یک مدرس در AFC داشتیم امروز بیش از هفت مدرس فوتبال در AFC فعالیت می‌کنند و آقای محصص در حال حاضر عضو کمیته‌ فنی AFC است. همچنین در فوتسال پنج نفر عضو ایرانی داریم که یکی از این اعضا خانم می باشد. همچنین در طی دو سال گذشته سعی ‌کرده‌ایم که کمک‌های اولیه را در کلاس‌های مربیگری اضافه کنیم و در زمینه تقویت دروازه‌بان و بدنسازان خود کلاس‌های پیشرفته برگزار کردیم.

وی همچنین درباره تکراری بودن سر فصل‌های AFC که مورد انتقاد برخی از مربیان لیگ برتر بود،‌ خاطر نشان کرد: آموزشی که امروز مدرسان ما در این سمینارها به مربیان لیگ برتر ارائه می‌دهند در تمام سطوح مختلف مورد تایید AFC است و سرفصل‌هایی هستند که ما مجبور به اجرای آنها هستیم. البته این سر فصل‌ها چند سال یک بار تغییر می‌کند و این طور نیست که برای 20 سال گذشته باشد. حتی ما الان سعی ‌کرده‌ایم در زمینه روانشناسی و بدنسازی نیز خود را به روز کنیم.

احسانی تاکید کرد: بعضی از مربیان در گذشته مثلا 30- 40 سال گذشته آب خوردن را برای بازیکنان ممنوع می‌کردند، اما در حال حاضر فیفا معتقد است که بازیکنان باید در دقیقه‌ 35 و 70 آب بخورند.

رییس کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال در ادامه تصریح کرد: این گونه گردهمایی و کلاس‌های آموزشی فقط حرکتی است برای مرور مطالبی که در سمینارهای گذشته به مربیان لیگ برتر ارائه شده است و اگر مربیان احساس کنند که طی یک یا دو روز با حضور در این سمینارها مربی خواهند شد، راه اشتباهی را پیش گرفته‌اند. بنابراین ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا حداقل در دانش افزایی مربیان مسیر را هموارتر کنیم.

او خاطر نشان کرد: با برگزاری این گونه همایش‌ها در تلاش هستیم که مطالبی ارائه شود که در شان و منزلت مربیان لیگ برتر باشد. لذا اگر مربیان کوتاهی از ما در برگزاری این سمینارها دیده باشند ما را ببخشند، اما سعی خواهیم کرد کلاس‌هایی آموزشی را برای ارتقا دانش مربیان لیگ برتر و حتی برای بازیکنان حرفه‌ای برگزار کنیم تا چیزی را از لحاظ آموزش و یا مربیان کم نگذاریم.

احسانی تاکید کرد: در جواب کسانی که منتقد محتوای این گونه آموزش‌ها هستند باید بگویم که واقعا در فوتبال ما چه کاری انجام داده‌ایم ؟ اصلا آموزش ما در اولویت چندم قرار دارد؟ اگر ببینید آموزش در کشور ما در اولویت آخر است. در حالی که آموزش رکن اساسی هر کشوری است و باید با جدیت به آن پرداخته شود.

در این همایش مربیانی مطرحی همچون محمد مایلی کهن، حمید استیلی، فرشاد پیوس، مجید جلالی و ... حضور داشتند.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha