• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 93022013209
  • خبرنگار : 90047

دفاع تمام‌قد هاشمیان از کلاس‌های کمیته آموزش فدراسیون فوتبال

دفاع تمام‌قد هاشمیان از کلاس‌های کمیته آموزش فدراسیون فوتبال

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال معتقد است که صرفا حضور اساتید خارجی در سمینارهای آموزشی تعیین کننده کیفیت سمینار یا محتوای سرفصل‌های آموزشی نیست.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال معتقد است که صرفا حضور اساتید خارجی در سمینارهای آموزشی تعیین کننده کیفیت سمینار یا محتوای سرفصل‌های آموزشی نیست.

دکتر احمد هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موضوع سخنرانی خود را در دومین سمینار آموزش مربیان لیگ برتر فوتبال را بحث مسائل مبارزه با دوپینگ و مدیریت سلامت و آسیب‌های ورزشی عنوان کرد و افزود: هدف کمیته پزشکی یا کمیته آموزش از برگزاری چنین سمینارهایی، مرتفع کردن نیاز علمی مربیان در تمام زمینه‌های علوم ورزشی و به روز کردن اطلاعات آن‌ها نسبت به فوتبال دنیاست.

وی در رابطه با انتقاد بسیاری از مربیان درخصوص تکراری بودن مباحث و سرفصل‌های آموزشی گفت: در تمام دنیا همایش‌هایی تحت عنوان بازآموزی یا آموزش مستمر مطالب آموخته شده برپا می‌شود تا مهارت‌های آموزش داده شده در گذشته که امکان دارد از حافظه حذف شده باشد، دوباره تکرار شود. لذا تکرار مباحث و مهارت‌ها چیز اشتباهی نیست که اکثر مربیان به آن انتقاد داشتند.

هاشمیان تصریح کرد: وقتی صحبت از یک نشست یا کنگره علمی می‌شود، دلیلی ندارد که تمام مباحث عنوان شده به روز باشد، بعضی وقت‌ها بخشی از مباحث یا مطالب تکرار بر آموخته‌های قبلی است که از نظر من اشکالی به این موضوع نیست. البته اگر مربیان ما به کمیته آموزش یا کمیته پزشکی قبل از برگزاری سمینار یا کلاس آموزشی نیاز خود را اعلام کنند که چه مباحثی مورد نظر آن‌هاست تا بیشتر به آن‌ها پرداخته شود، بدون شک این نیازسنجی‌ها مورد بررسی و توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اگر برخی از مربیان شرکت در این گونه سمینارها را فقط برای دریافت گواهی عنوان می‌کنند و معتقدند برای آن‌ها بار علمی ندارد، باید بگویم این گونه افراد نباید خود را سانسور کنند و از اعلام نیازها، خود را مخفی نگه دارند، چون این امر به منزله اشتیاق و علاقه‌مندی آن‌ها از شرکت در این کلاس‌هاست. به هر حال احترام به نیاز آموزشی مخاطب یک اصول علمی است که همه باید رعایت کنند.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره پایین بودن سطح آموزش کلاس‌ها یا سمینارهای آموزشی به دلیل عدم حضور اساتید خارجی خاطرنشان کرد: این تفکر غلطی است چون در همایش علم و فوتبال با وجود اینکه شاهد حضور بسیاری از اساتید خارجی در این همایش بودیم، اما دیدیم سطح علمی آن‌ها در پزشکی حتی ضعیف‌تر از اساتید ما بود. البته شکی نیست تبادل دانش با سایر کشورها موضوع ارزشمندی است. به هر حال نباید از شرکت در کلاس‌های آموزشی به صرف اینکه اساتید آن داخلی است و قادر نیستند مطالب علمی به روز را منتقل کنند، امتناع کنیم.

هاشمیان در پایان با اشاره به این که نباید هیچ سمیناری را بی‌ارزش بدانیم، گفت: در حال حاضر از اساتید برجسته‌ای برخورداریم که کمتر از اساتید بزرگ اروپایی نیستند. بنابراین وقتی از سخنرانان داخلی با بهره علمی بالایی برخوردار هستیم، چه نیازی به نگاه بیگانگان داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha