• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93022013107

گواری: انتخابات قایقرانی نیمه اول خرداد برگزار می‌شود/ ایران در 20 رشته شانس کسب مدال دارد

سرپرست فدراسیون قایقرانی می‌گوید کاروان ایران در 20 رشته در بازی‌های آسیایی امید کسب مدال دارد.

سرپرست فدراسیون قایقرانی می‌گوید کاروان ایران در 20 رشته در بازی‌های آسیایی امید کسب مدال دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد گواری در نشست خبری که صبح روز شنبه 20 اردیبهشت ماه در محل فدراسیون قایقرانی برگزار شد، با تاکید بر این که در مدت زمان حضورش در این سمت تمام تلاش خود را برای موفقیت قایقرانی ایران انجام داده، خاطرنشان کرد: خو‌شبختا‌نه محیطی آرام و همراه با همدلی ایجاد شده که می‌توانیم با تلاش بسیار در 20 رشته مختلف امید کسب مدال در بازی‌های آسیایی داشته باشیم.

او ادامه داد: همان طور که همه می دانند تمام مقدمات برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون قایقرانی هماهنگ شد و در نهایت در 24 بهمن ماه این انتخابات برگزار شد که متاسفانه به دلیل شرایط کاری که رییس منتخب فدراسیون داشتند نتوانستند عهده دار این مسئولیت شوند و از آن تاریخ به بعد من عهده دار سرپرستی فدراسیون قایقرانی هستم.

سرپرست فدراسیون قایقرانی با تاکید بر این که در این مدت تمام تلاش خود را برای پیشرفت رشته قایقرانی به کار بسته است، خاطر نشان کرد: در این مدت هدفم بر آن بود که طوری کارها را پیگیری کنم که در یک محیط آرام و با وفاق و همدلی امور فدراسیون پیش برود. در حال حاضر ما 80 نفر اردونشین داریم که هفت مرحله اردو برگزار شده و تا مدت زمان باقی مانده به بازی‌های آسیایی نیز چهار اردوی داخلی دیگر برگزار خواهیم کرد.

گواری اضافه کرد: باید در این مدت از زحمات و حمایت‌های کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و اهالی فدراسیون تشکر کنم.

او با بیان این که رشته قایقرانی شامل سه بخش آب‌های آرام، روئینگ و سیلینگ می‌شود، افزود: 44 رشته در بازی‌های آسیایی حضور دارند که در آنها 132 مدال توزیع می‌شود و یکی از پر مدال‌ترین رشته‌های این رقابت‌ها به شمار می‌آید. در دوره قبلی بازی‌های آسیایی کاروان اعزامی ایران نتیجه‌ قابل قبولی را به دست آورد و تلاش می‌کنیم تا ضمن حفظ آن نتیجه‌ در بازی‌های آسیایی اینچئون نتایج خود را ارتقا دهیم، به همین منظور اردوهای مختلفی را در بخش‌های روئینگ و آب‌های آرام برگزار ‌کرده‌ایم و برای کسب آمادگی بیشتر در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا می‌کنیم.

سرپرست فدراسیون قایقرانی با ابراز امیدواری از کسب نتایج قابل قبول در بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا یک تیم قوی و پر توان را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم.

او اضافه کرد: در 44 رشته ای که در بازی‌های آسیایی حضور دارند، هر کشور می‌تواند تا 40 رشته ورزشکار اعزام کند که ما ورزشکاران 24 رشته را داریم و امیدواریم به آمادگی مطلوبی برای رسیدن به مدال بازی‌های آسیایی برسیم.

او با بیان این که ایران در 20 رشته امید مدال دارد، خاطرنشان کرد: فارغ از رنگ مدال ما امید زیادی برای کسب مدال داریم و مسابقات پیش‌رو برای ما مشخص خواهد کرد که می‌توانیم در بازی‌های آسیایی مدال‌های رنگارنگی را به دست آوریم یا خیر.

گواری خاطر نشان کرد: در کاروان اعزامی امسال به بازی‌های آسیایی بحث کیفی در درجه اول قرار دارد و پس از آن بحث کمی مهم است. در این میان کسب مدال جزو اهداف مهم ماست، ولی رنگ مدال هم برای ما حائز اهمیت است.

او در ادامه صحبت‌های خود از اعزام تیم‌های قایقرانی به مسابقات بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: قایقرانان ایران برای حضور در کاپ یک آسیا که در کشور ژاپن و در رشته روئینگ برگزار می‌شود فردا شب (یکشنبه) اعزام خواهند شد. این رقابت‌ها که با حضور 12 کشور آسیایی برگزار می‌شود می‌تواند محک و ارزیابی خوبی برای ما و قایقرانان باشد. البته در این رقابت‌ها یکی از بخش‌ها چهار نفره سنگین بانوان است،‌ ولی نفرات ما چهار نفره سبک هستند و با این حال در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. این رقابت‌ها از 26 تا 29 اردیبهشت ماه در کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

سرپرست فدراسیون قایقرانی اضافه کرد: در بخش آب‌های آرام نیز قایقرانان ایران روز سه‌شنبه برای حضور در رقابت‌های کاپ دو عازم کشور چین می‌شوند و پس از آن نیز به کاپ جهانی مجارستان اعزام خواهند شد.

گواری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره زمان برگزاری انتخابات فدراسیون قایقرانی، تصریح کرد: این انتخابات نیمه اول خرداد ماه برگزار خواهد شد و طی 48 ساعت آینده اسامی 12 کاندیدای کسب پست ریاست فدراسیون قایقرانی مشخص خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که چرا خود برای کسب پست ریاست فدراسیون قایقرانی کاندیدا نشده است، گفت: در حال حاضر به مسئولیتی که بر عهده دارم علاقمندم و چون در برهه‌ای وظیفه‌ای برای سرپرستی فدراسیون قایقرانی بر دوش من گذاشته شد تلاش کردم تا به نحوه احسن انجام وظیفه کنم. به نظرم این که چقدر کسی می‌تواند تاثیرگذار باشد وابسته به نام او نیست، بلکه هدف همه باید یکی باشد.

سرپرست فدراسیون قایقرانی، خاطرنشان کرد: نظرات مختلفی برای برگزاری زمان انتخابات وجود داشت، ولی خود وزارت ورزش و جوانان به دنبال آن بود که انتخابات‌ را در حداقل زمان ممکن برگزار کند. فراموش نکنیم هر کسی که عهده دار پست ریاست فدراسیون قایقرانی می‌شود برنامه‌ها را دنبال می‌کند و در این میان سلیقه جایگزین برنامه‌ها نمی‌شود.

او در پاسخ به سوالی در مورد حضور "لیو" مربی تیم روئینگ در ایران و این که آیا این مربی می‌تواند موفق باشد یا خیر نیز گفت: کارهای این مربی از سوی فدراسیون پیگیری شده است و با هماهنگی‌هایی که انجام شده است، این مربی در ایران حضور پیدا کرده است. محسن شادی با همین مربی در رقابت‌های گوانگجو نتیجه‌ گرفت و به نظرم لیو کسی بوده که زحمات زیادی را برای کسب عناوینی توسط محسن شادی انجام داده است.

سرپرست فدراسیون قایقرانی با بیان این که لیو یک مربی با کلاس جهانی است، خاطر نشان کرد: سابقه این مربی نشان می‌دهد که او می‌تواند نتیجه‌ بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که در زمان حضور لیو فقط محسن شادی توانسته نتیجه‌ بگیرد، گفت: این مربی در آن زمان فقط با محسن شادی کار می کرده است. اگر الان در ایران حضور پیدا کند احتمالا با نفرات تک و دو نفره تمرین خواهد کرد. فعلا صحبت‌های مقدماتی با او انجام شده است و نظر کمیته‌ و وزارت ورزش و جوانان تعیین کننده حضور این مربی خواهد بود.

سرپرست فدراسیون قایقرانی در پاسخ به سوالی در مورد تجهیزات قایقرانی در ایران نیز، اظهار کرد: همان طور که می دانید تمام وسایل قایقرانی از خارج از کشور وارد می‌شود و بسیار هم گران قیمت است. امکاناتی که در حال حاضر در اختیار داریم وضعیت ایده آلی ندارد، ولی آن چنان هم بد نیست. تلاش می‌کنیم تا این امکانات را ارتقا دهیم در این راستا نیز 9 قایق جدید وارد ایران شدند و در جزیره قشم در حال ترخیص هستند.

او در پاسخ به این سوال که بودجه در نظر گرفته شده برای بازی‌های آسیایی اینچئون مناسب بوده یا خیر، نیز اظهار کرد: آنچه که مدنظر ما بوده خو‌شبختا‌نه با مساعدت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک فراهم شده و در حد نیاز پرداخت شده است. آنچه که ما مشخص کرده بودیم بودجه ای پنج میلیارد و 600 میلیون تومانی همراه با تجهیزات بوده است.

گواری در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: همه کشورهای رقیب در رشته قایقرانی به شدت مشغول فعالیت هستند و هر لحظه توقف، وضعیت نامطلوب را در پی دارد. در مدتی که من در فدراسیون حضور دارم تیمی که فعالیت می‌کند تلاش می‌کند تا وضعیت را به حد مطلوب برساند. خو‌شبختا‌نه با توجه به تست هایی که اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه گرفته شد نتایج خوبی را نشان می‌داد و ما هم تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه‌ را در بازی‌های آسیایی به دست بیاوریم.

سرپرست فدراسیون قایقرانی گفت: رشته قایقرانی جزو رشته‌های پر اهمیت در ایران است و یک بخشی از کار گروهی برای موفقیت این رشته فعالیت رسانه‌ها است که می‌تواند برای کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی اهمیت فراوانی داشته باشد.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha