• جمعه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۲:۰۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93021912400
  • خبرنگار : 71468

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری: ما مقصر نگرفتن تست دوپینگ نیستیم

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری: ما مقصر نگرفتن تست دوپینگ نیستیم

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: این که در مسابقات لیگ برتر جاده تست دوپینگ گرفته نشده، ما مقصر نیستم و برنامه مسابقات خود را به فدراسیون پزشکی داده بودیم.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: این که در مسابقات لیگ برتر جاده تست دوپینگ گرفته نشده، ما مقصر نیستم و برنامه مسابقات خود را به فدراسیون پزشکی داده بودیم.

مصطفی چایچی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برگزاری مسابقات قهرمانی کشور دوچرخه‌سواری در بخش پیست، اظهار کرد: ما باید طبق قانون نتایج مسابقات قهرمانی کشور برای رنکینگ و ثبت امتیازات رکابزنان تا اول تیر ماه به فدراسیون جهانی ارسال کنیم. از طرفی مسابقات قهرمانی آسیا را پیش‌رو داریم و پس از آن نیز تیم‌های باشگاهی در تورهای آسیایی شرکت می‌کنند، بنابراین زمان دیگر برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور وجود نداشت بنابراین این رقابت‌ها در بیست و یکم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. از طرفی رکابزنان جاده نیز محکی زده می‌شود تا برای مسابقات قهرمانی آسیا وضعیت آنها مشخص شود.

چایچی در پاسخ به این پرسش که آیا در مسابقات قهرمانی کشور تست دوپینگ از رکابزنان گرفته خواهد نشد یا خیر؟ گفت: اگر در مسابقات لیگ برتر جاده نیز تست دوپینگ از رکابزنان گرفته نشد، ما مقصر نیستیم ، در واقع فدراسیون برنامه‌های مسابقات خود را به فدراسیون پزشکی اعلام می‌کند حتی برای اولین مرتبه در تاریخ دوچرخه‌سواری از فدراسیون پزشکی دعوت کردیم در لیگ برتر نیز تست بگیرند چرا که مسابقات امسال خیلی حساس بود، اما این که در رقابت‌های جاده تست دوپینگ نگرفتند ما مقصر نیستیم. با این حال برنامه مسابقات قهرمانی کشور هم به آنها داده‌ایم و از آنجا که مسابقات قهرمانی کشور مهم‌تر از لیگ برتر است، به احتمال 99 درصد برای گرفتن تست دوپینگ خواهند آمد.

مدیر تیم‌های ملی پیرامون تعداد نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا نیز بیان کرد: اگر مربی صلاح بداند که یک رکابزن تنها در رشته تخصصی خود مثلا جاده رکاب بزند، او فقط در همان ماده رکاب می‌زند اما با این حال ما رکابزنان توانمندی نیز داریم که هم در جاده و هم در پیست می‌توانند پا بزنند و مدال بگیرند.

کسب مقام و مدال در مسابقات قهرمانی آسیا برای ما مهم است. بنابراین دوچرخه‌سوارانی که بتوانند در هر دو بخش پیست و جاده رکاب بزنند و مدال بگیرند از آنها استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مرحله جدید اردوی تیم ملی نیز در بخش استقامتی و نیمه استقامتی بخش آقایان هشت نفر در بزرگسالان، چهار نفر در امید و دو نفر در جوانان حضور دارند. در بخش سرعت آقایان نیز پنج رکابزن در بزرگسالان و سه نفر در جوانان حضور دارند. در بانوان نیز سه نفر در بزرگسالان و شش نفر در جوانان در حال حاضر در اردو تهران هستند. مسابقات قهرمانی آسیا نیز در بخش جاده، چهار رکابزن در ماده استقامت جاده، یک نفر در ماده تایم تریل و پنج نفر در رده امید به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد. سه‌شنبه هفته‌ آینده نیز اولین گروه از دوچرخه‌سواران (بانوان ، آقایان بخش سرعت و جوانان آقایان) به قزاقستان اعزام می‌شوند. هفته‌ دوم نیز رکابزنان نیمه استقامتی عازم قزاقستان می‌شوند و در هفته‌ سوم نیز رکابزنان استقامتی و امید آقایان به محل برگزاری مسابقات قهرمانی کشور خواهند رفت.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha