• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 93021712045
  • خبرنگار : 71424

وزیر آموزش‌وپرورش: در طرح شاهد مدیریت مشارکتی حاکم بود

وزیر آموزش‌وپرورش: در طرح شاهد مدیریت مشارکتی حاکم بود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری طرح شاهد یک نوع مدیریت مشارکتی میان بنیاد شهید و وزارت آموزش و پرورش حاکم بود گفت:‌مدارس شاهد همواره به عنوان مدارس با کیفیت مطرح و خود به عنوان یک الگو برای کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت قابل استفاده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری طرح شاهد یک نوع مدیریت مشارکتی میان بنیاد شهید و وزارت آموزش و پرورش حاکم بود گفت:‌مدارس شاهد همواره به عنوان مدارس با کیفیت مطرح و خود به عنوان یک الگو برای کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت قابل استفاده‌اند.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی اصغر فانی در مراسم گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری (تجلیل از شهدای معلم) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره نزدیک به 5 هزار معلم و 36 هزار دانش‌آموز شهید و درود بر روان پاک استاد شهید مرتضی مطهری ایدئولوگ انقلاب و دو معلم اسوه آموزش و پرورش شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: طی دیداری که یازدهم اردیبهشت با خانواده شهید مطهری داشتیم برنامه‌ای را به منظور بازبینی، بازنویسی و متناسب‌سازی آثار این شهید متناسب با توان دانش آموزان آغاز کردیم.

وی افزود: این پیشنهاد مورد استقبال خانواده شهید مطهری قرار گرفته و اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن در وزارتخانه آموزش و پرورش آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم با این اقدام اندیشه استاد شهید مطهری را در تار و پود ذهنی دانش آموزان که نسل آینده هستند نهادینه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه در سال 1365 و تاکید امام خمینی مبنی برتوجه ویژه به فرزندان شاهد مسئولیت راه اندازی مدارس شاهد را در دست گرفتم گفت: معتقدم باید طوری خدمت کنیم که الگویی برای جامعه اسلامی باشیم. بار خانواده، فرزندان و همسران شهدا بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: 21 مدیر منصوب شده در وزارتخانه آموزش و پرورش در استان های سراسر کشور جانباز، ایثارگر و یا رزمنده هستند و به برکت همین مدیران ایثارگر، پرتلاش و رزمنده‌ای که در وزاتخانه داریم عطر شهیدان را در آموزش و پرورش احساس می‌کنیم به همین خاطر است که طی چند ماه اخیر مشکلاتی که میان بنیاد شهید و وزارت آموزش و پرورش وجود داشت حل شده است زیرا مدیران آموزش و پرورش خود ایثارگرند و در خدمت شهدا و همرزمان خود هستند.

فانی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در تمام دوران بعد از انقلاب حضور جدی در صحنه داشته است گفت: در دوران جنگ نیز آموزش و پرورش در کنار وظیفه جاری اش در خدمت انقلاب بود که راه اندازی مجتمع آموزش رزمندگان در جبهه‌ها، در پشت جبهه و همچنین مدارس ویژه دختران و خواهران شهدا از جمله این اقدامات است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری طرح شاهد یک نوع مدیریت مشارکتی حاکم بود گفت:‌ ستادهای برنامه ریزی و اجرایی طرح شاهد در سطوح مختلف وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید به طور منظم و با مشارکت مدیریت امور فرهنگی تربیتی فرزندان شاهد را پیش می بردند.

وی با بیان اینکه لازم است تجارب حاصل از این فعالیت ارزشمند مکتوب شده و پس از ترجمه به زبان های عربی و انگلیسی به دنیا عرضه شود گفت: یونسکو طالب تجربیات اینگونه است.

فانی تاکید کرد: باید توجه داشت مدارس شاهد همواره به عنوان مدارس با کیفیت مطرح بوده و خود به عنوان یک الگو برای کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت قابل استفاده هستند و استفاده از تجارب آنها می‌تواند منجر به ارتقای کیفیت خدمات آموزشی شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه «طرح پراکنده» نیز مدل جدیدی بود که طرح شهاب را از روی آن نوشتیم عنوان کرد:‌ طرح شهاب طرح رسیدگی به دانش آموزان مستعد در مدارس عادی است.

فانی گفت: همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش آماده هستند که در خدمت فرزندان شاهد، جانبازان و ایثارگران باشند و در این راستا نه به عنوان یک وظیفه اداری بلکه به عنوان یک تکلیف الهی اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha