• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 93021711485
  • خبرنگار : 90047

مرکز پیشرفته علمی فیلا در ایران تاسیس می‌شود

مرکز پیشرفته علمی فیلا در ایران تاسیس می‌شود

رییس ستاد سمپوزیوم علمی کشتی هدف از میزبانی این سمپوزیوم بین‌المللی توسط انستیتو کشتی را تاسیس مرکز پیشرفته علمی فیلا در ایران عنوان کرد.

رییس ستاد سمپوزیوم علمی کشتی هدف از میزبانی این سمپوزیوم بین‌المللی توسط انستیتو کشتی را تاسیس مرکز پیشرفته علمی فیلا در ایران عنوان کرد.

جواد رفوگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره سمپوزیوم بین‌المللی علم و کشتی که زیر نظر انستیتو بین‌المللی کشتی برگزار خواهد شده اظهار کرد: این سمپوزیوم بین‌المللی برای اولین بار و همزمان با برگزاری رقابت‌های جام جهانی طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیر نظر انستیتو بین‌المللی کشتی و با هماهنگی کمیسیون علمی فیلا برگزار خواهد شد، در این سمپوزیوم بزرگان علمی کشتی از جمله دکتر هارولد تونومن پیرامون (آنالیز توسعه علم کشتی)، پیتر کایروف از بلغارستان (فاکتورهای تاثیرگذار روی توسعه و پیشرفت کشتی)، دیوید کربی از آمریکا دبیر کمیته علمی فیلا، تیبور بارنا از مجارستان (بیومکانیک)، دکتر شادگان (آسیب‌های ورزشی) اوانیس بارباس از یونان، دکتر حمید کرمانشاهی از آمریکا (روانشناس ورزشی) و تنی چند از مقام‌های ارشد فیلا در این سمپوزیوم سخنرانی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور دانش‌افزایی مربیان کشتی به دنبال آن هستیم تا سالی یک بار برگزار کننده سمینارهای علمی باشیم تا سطح دانش مربیان بخود را همزمان با علم روز کشتی دنیا پیش ببریم و آن‌ها را بیشتر با یافته‌های علمی آشنا کنیم.

رفوگر در پاسخ به این سوال که پذیرش میزبانی این سمپوزیوم توسط ایران چه تاثیری می‌تواند در رشد کشتی داشته باشد، اظهار کرد:‌در این سمپوزیوم چون رییس فیلا و کمیته‌های مختلف فیلا حضور خواهند داشت، علاوه بر اینکه می‌توانیم کرسی‌های بیشتری را در فیلا به خود اختصاص دهیم، به عنوان قهرمان جهان و المپیک این توانایی و امکانات را داریم که ایران را به عنوان مرکز آموزش علمی پیشرفته فیلا معرفی کنیم که مطمئنا این امر دور از دسترس نیست.

رییس ستاد سمپوزیوم علمی کشتی در پایان گفت:‌اگر بتوانیم این مرکز علمی را از فیلا بگیریم و در ایران تاسیس کنیم، نه تنها زمینه‌های رشد علمی و عملی مربیان کشتی را فراهم خواهیم کرد، بلکه با جهان کشتی نیز می‌توانیم ارتباط بیشتری برقرار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha