• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 93021711428
  • خبرنگار : 71277

شرکت در ورزشهای تیمی مصرف سیگار را کاهش می‌دهد

 شرکت در ورزشهای تیمی مصرف سیگار را کاهش می‌دهد

شرکت در ورزشهای تیمی در اوقات فراغت باعث کاهش مصرف سیگار در نوجوانان می‌شود.

شرکت در ورزشهای تیمی در اوقات فراغت باعث کاهش مصرف سیگار در نوجوانان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان دانشگاه دارثموت دریافتند نوجوانان بین 10 تا 14 سالی که در ورزشهای تیمی همراه با مربی شرکت می‌کنند کمتر به سمت سیگار کشیدن می‌روند.

یافته‌ها درباره‌ی ارتباط بین فعالیت‌های ورزشی فوق برنامه و مشکلات اخلاقی در مجله " تخصصی کودکان" منتشر شد.

آنا آداچی مدیر این تحقیقات می‌گوید: " اینکه کودکان چگونه وقت خود را سپری می‌کنند بسیار مهم است. ما دریافتیم کودکانی که در ورزشهای تیمی همراه با مربی تمرین می‌کنند کمتر سیگار می‌کشند."

والدین تصور می‌کنند هنگامی که نوجوانان در مدرسه نیستند نیازی به مراقبت ندارند. با این حال تحقیقات نشان داده است که فعالیت‌های فوق برنامه می‌تواند از سیگار کشیدن و مصرف الکل در نوجوانان جلوگیری کند.

در این مطالعات محققان 6 هزار و 500 دانش آموز بین 10 تا 14 سال را مورد بررسی قرار دادند. بیش از نیمی از این دانش آموزان اعلام کردند که در ورزشهای تیمی همراه با مربی یا بدون مربی شرکت می‌کنند ودیگران در زمینه‌ی موسیقی یا زمینه‌های مذهبی فعالیت داشتند.

بررسی‌ها نشان داد افرادی که در ورزشهای تیمی همراه با مربی شرکت دارند کمتر به سیگار کشیدن رو می‌آورند.

پیش از این مطالعاتی بر روی تاثیر فعالیت‌های فوق برنامه بر مصرف مواد مخدر در افراد جوان انجام شده بود . در این مطالعات رده سنی کوچکتر مورد بررسی قرار گرفتند.

در بررسی‌های گذشته مشخص شده بود که شرکت‌ در ورزشهای تیمی باعث افزایش سلامت قلبی – عروقی شده و از چاقی مفرط جلوگیری می‌کند.

آداچی در این باره می‌گوید: " هدف ما از انجام این تحقیقات تشویق ارگان‌ها و مدارس برای تشکیل تیم‌های ورزشی در اوقات فراغت کودکان است."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha