• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 93021711391
  • خبرنگار : 90047

خواجوی: مربیان فقط به فکر مدرک کمیته آموزش هستند نه محتوا

خواجوی: مربیان فقط به فکر مدرک کمیته آموزش هستند نه محتوا

مدرس علم تمرین در سمینار مربیان لیگ برتر فوتبال می‌گوید: اگر مربیان لیگ برتر مطالب علمی که در سمینارهای آموزشی ارائه می‌شود را در تمرینات خود پیاده کنند، شاهد رشد فوتبال در آینده خواهیم بود.

مدرس علم تمرین در سمینار مربیان لیگ برتر فوتبال می‌گوید: اگر مربیان لیگ برتر مطالب علمی که در سمینارهای آموزشی ارائه می‌شود را در تمرینات خود پیاده کنند، شاهد رشد فوتبال در آینده خواهیم بود.

دکتر نعمیا خواجوی در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این مساله که هنوز فرهنگ حضور در سمینارهای آموزشی و استفاده از یافته‌های علمی در بین مربیان لیگ برتر فوتبال جا نیفتاده است، افزود: متاسفانه بسیاری از مربیانی که در این گونه سمینارها و کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند فقط به دلیل گرفتن مدرک مربیگری است، با اشتیاق و علاقه به یافته‌های علمی که در زمینه‌های بدنسازی، علم تمرین ، تغذیه و ... توسط اساتید دانشگاهی ارائه می‌شود گوش نمی‌دهند و تنها به دنبال این هستند که پس از پایان سمینار با اخذ مدرک امکان کار مربیگری برای آنها در رقابت‌های لیگ برتر فراهم شود.

وی اظهار کرد: برگزاری چنین سمینارهای آموزشی اصل واجب و 100 درصد برای مربیان است، اما این که از این سمینارها چقدر بهره علمی می‌بریم، مهم است که البته در این باره تصور می‌کنیم کمیته‌ آموزش باید یک بخش نظارتی و ارزیابی بر کار مربیان شرکت کننده در این سمینار قرار دهد تا با سنجش میزان اطلاعات علمی آنها مجوز امکان حضور در دوره‌های بعدی را برای آنها صادر کنند. بدون شک اگر چنین بخش نظارتی وجود داشته باشد دیگر مربیان شنونده این گونه کلاس‌های آموزشی نخواهند بود و هدفمند دوره‌ها را سپری خواهند کرد.

خواجوی در ادامه به کم بودن تعداد این سمینارهای آموزشی اشاره کرد و متذکر شد: برگزاری یک یا دو دوره کلاس آموزشی در طول سال جوابگوی نیاز مربیان نیست، کمیته‌ آموزش اگر واقعا به دنبال افزایش سطح دانش مربیان و به روز کردن علم فوتبال آنها است. باید هر پنج ماه یک بار چنین سمینارهایی را با حضور اساتید مطرح داخلی و به ویژه خارجی برگزار کند تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

این مدرس علم تمرین تاکید کرد: این سمینارها زمانی می‌توانند برای مربیان جذاب و مفید باشد که تنها به اساتید داخلی بسنده نکنیم و از اساتید بزرگ و برجسته دنیا نیز برای تدریس استفاده کنیم. متاسفانه فدراسیون فوتبال برای بخش آموزش اهمیت زیادی قائل نیست و این بخش کم‌کم رو به زوال است. فدراسیون می‌تواند اساتید بزرگ و برجسته فوتبال دنیا را به ایران دعوت کند اما کوتاهی می‌کند.

خواجوی یادآور شد: کمیته‌ آموزش تاکنون چند نفر از اساتید بزرگ فوتبال دنیا را توانسته به ایران بیاورد، اگر کسی نیز آمده در قالب فیفا و AFC بوده است، لذا تا زمانی که فدراسیون فوتبال در این زمینه وارد نشود و خارج از چارچوب فیفا و AFC عمل نکند، شرایط کلاس‌های آموزشی با روند کنونی ادامه خواهد داشت.

وی در پایان راجع به موضوع سخنرانی خود در دومین سمینار مربیان لیگ برتر فوتبال، گفت: موضوع سخنرانی من در این سمینار استفاده از تمرینات پر فشار در قالب هوازی است که اگر مربیان این نوع تمرینات را به کار ببرند و کمتر متکی به روش‌های آهسته و پیوسته در تمرینات باشند، به طور قطع بازیکنان با کیفیت بیشتر و حداقل خستگی طی 90 دقیقه‌ بازی خواهند دوید.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha